5 טעויות נפוצות בקידום האתר שלכם בגוגל

קידום אתרים אורגני הוא ללא ספק מערוצי השיווק הפופולריים והחשובים ביותר לעסק שלכם. לא משנה אם אתם חברת הדברות בדרום, מוסך במרכז או חנות פרחים בחיפה – אתם רוצים להופיע ראשונים (או בין הראשונים) בגוגל כאשר הלקוח הפוטנציאלי שלכם יבצע חיפוש של מוצר או שירות הקשורים אליכם או כמובן את שם העסק שלכם. קידום אורגני בגוגל טומן בחובו עבודה רבה וסיזיפית על מגוון רחב של פרמטרים החיוניים לצרכי קידום האתר. על כן, חשוב מאוד לבצע את העבודה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. טעויות נפוצות שונות עשויות לפגוע באתר שלכם ובמאמצי הקידום שזו הסיבה ההפוכה מזו שבגינה אתם משקיעים זמן, כסף ומשאבים בקידום האתר.

 1. האדם הלא נכון עובד על קידום האתר שלכם:

אולי הטעות הנפוצה והפופולרית ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לתת לאדם הלא נכון לקדם את האתר שלכם בגוגל. קידום אורגני דורש עבודה מקצועית, ניסיון, שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שעולים לא מעט ולמקדמי אתרים יש גישה לכל אלה, במיוחד לחברות קידום מקצועיות ומנוסות. אנו בחברת VAMOS MEDIA לא בוחלים באמצעים כדי לקדם את הלקוחות שלנו בגוגל ומדברים תוצאות בשטח כבר מהחודשים הראשונים של העבודה יחד. בין אם אתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם ללא ניסיון, כלים או הבנה ממשית מה באמת צריך לעשות (מלבד מדריך שקראתם באינטרנט) ובין אם שכרתם מקדם אתרים שפשוט לא מספק את הסחורה – אתם כנראה צריכים לתת לאדם הנכון לקדם עבורכם את האתר שלכם ויפה שעה אחת קודם לפני שיגרם נזק תדמיתי לאתר.

2. לא הכנתם את האתר לקידום אורגני כבר משלבי הבנייה שלו:

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקידום אורגני מתחילה כבר משלבי בניית האתר. בניית אתר אינטרנט לעסק הוא MUST כיום, בין אם אתם עושים או לא עושים קידום אורגני לעסק שלכם, אולם אם אתם מתכוונים להשקיע בפרסום סביר להניח שבשלב כלשהו תגיעו גם לקידום האורגני. אין בעל עסק שלא רוצה להיות מדורג ראשון בגוגל לביטויי מפתח רלוונטיים בתחום שלו ומכיוון שמנוע החיפוש של גוגל הוא מקור התנועה הטוב והאיכותי ביותר בעולם הרי שכדאי יהיה להכין את האתר לקידום אורגני כבר משלבי הבנייה שלו. אם אתם עובדים מול חברת בניית אתרים או בונה אתרים פרילנסר חשוב לוודא מראש שאותו איש מקצוע אכן מבצע את ההתאמות הנדרשות כבר משלבי בניית האתר. זה כולל טיפול בחוויית משתמש, ניווט נוח ויעיל, תוכן ייחודי באתר, אופטימיזציה לתכנים ראשוניים, התאמה רספונסיבית של האתר ועוד.

3. העליתם תוכן מועתק לאתר:

אחד הדברים שגוגל הכי שונאת היא אתרים שמעתיקים תוכן מאתרים אחרים. גם אם 2% מסך המילים בעמוד התוכן או המאמר שאתם מעלים לאתר כולל תוכן מועתק גוגל תפסול את העמוד, האתר שלכם יחטוף סוג של "קנס" וירטואלי של גוגל (או ענישה בשפה המקצועית) שעשויה במקרה הקל לסמן לגוגל לבדוק היטב את האתר שלכם ובמקרה הגרוע לספוג ענישה כבדה שתוריד את האתר בדירוגים ואולי אפילו תשלח אותו לארגז החול של גוגל. בין אם אתם עושים זאת בתמימות ובין אם במכוון, אסור להעלות תכנים מועתקים לאתר. יש כלים כמו קופיסקייפ באמצעותם תוכלו לבדוק שהתוכן העולה לאתר שלכם איננו מועתק. אם אינכם מבינים את ההבדל בין תוכן מועתק לתוכן ייחודי שכרו כותב תוכן מקצועי או את שירותיה של חברת הפרסום שלכם על מנת לדאוג לכם לתכנים רלוונטיים וייחודיים לאתר.

4. לא התאמתם את האתר רספונסיבית:

כיום מעל חצי מהגולשים עושים זאת באמצעות הטלפון הנייד, חלק נוסף באמצעות מחשבים ניידים וחלק נוסף באמצעות טאבלטים ומכשירים שונים שהם לא מחשב נייח. אם בעבר היה מספיק להקים אתר אינטרנט המותאם למחשב שולחני רגיל, הרי שכיום חייב לבצע התאמה רספונסיבית של האתר. זה אומר התאמה לגלישה במובייל ובמסכים בגדלים שונים, עם תצוגה טובה ונוחה של התוכן, העיצוב והמבנה של האתר, מהירות טעינה טובה וחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.

5. יצרתם תמהיל קישורים לא איכותי ו/או לא טבעי:

בניית קישורים לאתר הוא חלק חשוב מאוד מכל הליך קידום אורגני לאתרים ולכן חשוב מאוד להשקיע בבניית תמהיל קישורים איכותי וטבעי ככל שניתן. גוגל רוצה להאמין שהקישורים שאתרים מקבלים נבנים בצורה טבעית. כלומר שאתה מקבל המלצות וקישורים מגולשים ברחבי הרשת בגלל התוכן הטוב שבו או כי הוא ממליץ על בית העסק. בפועל זה לא קורה וכל בעל עסק, מקדם אתרים, חברת פרסום וכד' – יוזמים את בניית הקישורים לקדם את האתר בגוגל. כל עוד זה נעשה בצורה מקצועית, חכמה וטבעית זה תורם לקידום האורגני. ברגע שזה "מעלה גבה" לגוגל זה כבר הופך להיות בעייתי יותר ועשוי לגרור נזקים וענישה מגוגל. לדוגמה: תארו לכם שבניתם אתר חדש, עוד אין בו מספיק גולשים ותוכן וכבר בחודש הראשון הבאתם עשרות קישורים נכנסים לאתר. לא הגיוני שאלו קישורים טבעיים נכון? גוגל שתסרוק את האתר שלכם בזכות אותם קישורים, תראה שהרבה אתרים מצביעים לאתר חדש וריק מתוכן תוך זמן קצר ותבין כי לא מדובר בקישורים טבעיים אלא בניסיון לא יפה ולא מכובד להפעיל מניפולציה על מנוע החיפוש משהו שגוגל לא אוהבת ותגיב בהתאם.

מדוע חשוב לבצע את העבודה כמו שצריך?

במילים פשוטות – הפעלת מניפולציות זולות על מנוע החיפוש עשויה לגרור עונשים בגוגל ולגרום לכך שכל ההשקעה שלכם מבחינת זמן, כסף ומשאבים תיזרק לפח. זו הסיבה מדוע אתם רוצים לעבוד עם חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה. זו הסיבה מדוע אתם רוצים לוודא שהעבודה שמתבצעת בשטח תיעשה כמו שצריך. 

5/5 - (21 votes)
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.