כיצד עובד אלגוריתם החיפוש של גוגל?

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, האתר הפופולרי ביותר והוא גם מציג נתונים מדהימים של מאות מיליוני משתמשים ומיליארדי חיפושים מדי יום. כתוצאה מכך התפתח תחום הSEO (או קידום אורגני בעברית) החוקר לעומק את אופי פעילותו של האלגוריתם של גוגל ומה עשוי להשפיע עליו. למעשה מדובר באחד הסודות הכמוסים בעולמנו שרק כמה מהנדסים איי שם במשרדים בגוגל יודעים על כלל הפרמטרים המשפיעים על מנוע החיפוש ובאיזה אופן. מקדמי אתרים טובים אלו מקדמים בעלי ניסיון רב שנים במחקר מנוע החיפוש, האופן שבו האלגוריתם עובד, כיצד עדכוני גוגל השפיעו ומשפיעים על מנוע החיפוש נכון לאותה העת ואילו פעולות יש לבצע כדי להתברג גבוה יותר במנועי החיפוש בסופו של דבר.

אז איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

אז בואו נתחיל מהבסיס. מנוע החיפוש של גוגל מציג לגולש תוצאות חיפוש בהתאם לשאילתת החיפוש שהוא מקליד במנוע. עבור הגולש הממוצע באינטרנט הנכנס לגוגל, זה אך טבעי שגוגל תציג לו תוצאות רלוונטיות לחיפוש שלו בשניה. אבל איך הפלא הזה קורה? הרי מנוע החיפוש לא באמת סורק את כל הדפים באינטרנט בשניה (או אפילו פחות מכך) ומציג מתוך הסריקה הזו את התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש. אז כיצד זה עובד? מנוע החיפוש של גוגל סורק בכל שניה מיליוני עמודים חדשים ברחבי האינטרנט. כל העמודים הללו עוברים למאגר פנימי של גוגל שבו יש ארכיון עצום של מיליארדי עמודים סרוקים. אותם עמודים יכולים להיסרק מחדש ולהתעדכן במהירות רבה ברגע שאותו עמוד מעודכן בתוכן חדש או שמשהו השתנה בו ברמת התוכן. במילים פשוטות – לגוגל יש גם מאגר סרוק של עמודים והוא מציג לגולשים את העמודים הרלוונטיים על פי דירוג שהוא מספק לאותם עמודים ואתרים. כאן נכנס לתמונה האלגוריתם של גוגל.

איך עובד האלגוריתם? וכיצד פעולות שנבצע באתר ומחוצה לו ישפיעו על המיקום שלנו בגוגל?

האלגוריתם של גוגל הוא מערכת או נוסחה אלגוריתמית אם תרצו, של מאות או אלפי פרמטרים המשפיעים על הסמכות, האמינות והרלוונטיות של עמוד מסוים בשיוך לביטוי מסוים. בעוד בעלי האתרים עושים את מאמציהם שהתכנים שלהם יהיו משויכים לנושאים או תתי נושאים ספציפיים, בתחום בו עוסק האתר שלהם, במידה והאלגוריתם יסרוק את העמוד שלכם ויחליט (על פי פרמטרים שונים) שמדובר בעמוד רלוונטי עם תוכן ייחודי ואיכותי לגולש בנושא מסוים, הוא יציג אותו גבוה בתוצאות החיפוש. זאת מכיוון שגוגל רוצה להציג את התוצאות הטובות ביותר לגולשים שלה. פרמטרים כמו מהירות הגלישה באתר, האופן שבו הגולשים מגיבים לתוכן או משתפים אותו, קישורים המגיעים מרחבי האינטרנט לאתר ולעמוד מסוים, תוכן ייחודי ללא חלקים מועתקים וזמן שהייה ממוצע של הגולש באותו עמוד – יהיו פרמטרים שישפיעו על הציון שהאלגוריתם של גוגל יעניק לאתר שלכם, בשכלול פרמטרים רבים אחרים כמובן. יש גם הבדל בין בניית אתר תדמית או מגזין לבין בניית אתר חנות ואופן הקידום שלהם עשוי להיות שונה.

האם אותם פרמטרים מיוחסים גם לגוגל אדס ולקידום ממומן?

קידום ממומן יאפשר לכם להציג את המודעות שלכם במעלה התוצאות בגוגל, אך לא האורגניות אלא הממומנות. האלגוריתם של גוגל מתייחס לקידום האורגני לרוב, כאשר סריקת האתר או עמוד הנחיתה שתציגו בהקשר של המודעות שלכם יהיה רק כדי לבדוק את הרלוונטיות שלו למודעה שלכם.

אנא דרגו את המידע
כיצד עובד אלגוריתם החיפוש של גוגל?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.