תחזוקת אתרים – כל מה שצריך לדעת

כל בעל אתר המתחזק את האתר שלו כבר זמן מה מבין את החשיבות שבתחזוקת האתר. לצערנו הרב ישנם אנשים שלמדו זאת דווקא על רקע תקלות שונות שקרו באתר או אפילו סבלו מפריצה לאתר שלהם כאשר לא ידעו מה לעשות ושילמו הרבה כסף כדי לשחזר את האתר והתכנים בו. ובכן כיום באמצעות שירות תחזוקת אתרים מקצועי תוכלו לחסוך את כל הטרחה, הזמן והמאמץ הכרוכים בתחזוקת אתר ולייצא את העבודה לחברה חיצונית. זה יכול להיות חברה לקידום אורגני שכבר עושה לכם קמפיין קידום בגוגל וזה יכול להיות לחברת פרסום, בניית אתרים או כל חברת דיגיטלי המספקת שירות זה בהצלחה ובמקצועיות.

מדוע חשוב לתחזק את האתר באופן שוטף?

תחזוקת אתרים באופן שוטף חיונית לבעלי האתרים לא רק על מנת לספק את השירות הטוב ביותר לגולשים באתר אלא שזה גם יכול להשפיע על קמפיין הפרסום שלנו, במיוחד אם מדובר על קידום אורגני בגוגל שידוע כשירות שאינו זול, דורש סבלנות ומאמצים רבים כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש. על מנת שזה יקרה צריך יהיה להימנע מטעויות שונות ולתחזוקת האתר השוטפת יש חשיבות מכרעת גם בנושא הזה. תחזוקת האתר תהיה לרוב על מנת לשפר את אבטחת האתר, להימנע מפריצות לאתר, תפעול שוטף שנועד לעדכן את האתר עם תכנים חדשים ותחזוקת מערכות האתר העשויות להיות מסורבלות ברמה הטכנית עבור בעלי עסקים מסוימים.

מה כולל עבודת התחזוקה על האתר שלכם?

שירות: תיאור השירות:
עדכון תוספים מפעם לפעם חשוב יהיה לעדכן את התוספים במשרד האחורי של האתר שלכם על מנת להפחית את הסיכון לפריצות לאתר. אי עדכון של התוספים היא אחת הדרכים הנפוצות ביותר לפריצות לאתרים.
גיבויים ושחזורים חברת התחזוקה תבצע גיבויים תקופתיים של האתר ושחזור במידת הצורך.
הזנת תכנים שוטפת תוכלו לשלוח לחברת הניהול תכנים חדשים במהלך החודש להעלאה ותזמון תכנים חדשים או עריכה של תכנים קיימים באתר.
ביצוע בדיקות שונות כחלק מעבודת התחזוקה יבוצעו בדיקות בקרה שונות באתר לאיתור תקלות וליקויים שונים. 
תיקון וטיפול בליקויים, תקלות וביצוע הפניות במקרה של איתור תקלות וליקויים חברת התחזוקה תוכל לבצע את הטיפול הנדרש על מנת לתקן ולטפל בהן. בין היתר מציאת דפים שבורים, קישורים שבורים, הצורך בביצוע הפניות 301 ועוד.
אופטימיזציה של האתר ושיפור חוויית משתמש ביצוע שיפורים שונים באתר ובתכנים בו על מנת לשפר את חוויית השימוש באתר, סיוע בפעולות שונות שנועדו לשפר את חוויית המשתמש באתר כמו שיפור מהירות אתר, התקנה של תוספים ייעודיים, אופטימיזציה לתמונות ועוד. 
בנייה, עיצוב והוספה של עמודים חדשים (בתוספת תשלום) לאורך הזמן ייתכן ותרצו להוסיף עמודי שירות חדשים, לשדרג עמודים קיימים, לבצע תוספות של עיצובים ושדרוגים שונים. אלה יהיו בתוספת תשלום ולא כחלק משירות התחזוקה השוטף אך חברת התחזוקה לרוב תדע לספק לכם את השירות המבוקש.
התנהלות מול חברת האחסון ורשם הדומיינים במקרים רבים יש הצורך להתנהל מול התמיכה של חברת האחסון. כמו כן חשוב שחברת התחזוקה תסייע לכם בחידושים של מנוי האחסון והדומיין שלכם. 
שיפור אבטחת האתר שדרוג אבטחת האתר יכול להיות עניין יקר מאוד אולם במסגרת שירותי תחזוקת אתרים מקצועי חברת התחזוקה תבצע גם כמה עדכוני אבטחה חיוניים כמו עדכון SSL , התקנת תוספי אבטחה, אולי תוספי אבטחה כפולה בכניסה לאדמין ועוד.

החשיבות של שירות תחזוקת אתרים לקידום האורגני:

קידום אורגני או קידום אתרים פועל על מאפיינים רבים של האתר ומחוצה לו. חלק מהחשיבות של תחזוקת אתרים באופן שוטף היא גם בסיוע לשמירה על פרמטרים שונים הקשורים לבטיחות הגולשים באתר, לחוויית המשתמש שלהם, לאופטימיזציה של האתר ועוד. כל אלו פרמטרים המשפיעים במישרין או בעקיפין על הקידום האורגני של האתר ועל יחס ההמרה שלכם באתר בסופו של דבר. כל חברה לקידום אורגני, במיוחד כזו המספקת שירותי קידום אתרים לעסקים קטנים, חשוב שתבצע את עבודת התחזוקה השוטפת של האתר בצורה הטובה ביותר ולקחת בחשבון גם את הפרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני ועל הקהל.

כמה עולה שירות תחזוקת אתרים?

עלויות תחזוקת אתרים יכולה לנוע בין מאות לאלפי שקלים בחודש. תלוי בצרכי הלקוח כמובן. יש הבדל בין תאגיד ענק שמתחזק אתר מאוד גדול עם המון תעבורה ופעילות, ניסיונות פריצה רבים יותר ומעלה תכנים רבים לאתר, לבין אתר פשוט יותר של בעל עסק עצמאי עד כמה עשרות פניות מהאתר מדי חודש ומעלה כמה מאמרים בחודש לאתר. כמובן שישנם שירותים שונים כמו עלויות תכנות, עיצוב או כתיבת תכנים שעשויים לייקר את השירות בהתאם לצרכי הלקוח ודרישותיו. שעות עבודה של מעצבים או מפתחים למשל יכולה לנוע בין 150 ל-500 שח תלוי בגודל החבילה ובנק השעות החודשי שאתם מזמינים. עלויות של כותב תוכן יכולות לנוע בין 50 ל-150 שח לשעה. כל הסכומים כמובן לפני מע"מ. 

עלויות התחזוקה השוטפים של חברת תחזוקה מתחילים בדרך כלל מ-400 ₪ בחודש ואלה תלויים כמובן במאפייני השירות של החברה (יש גם חברות הגובות מחירים זולים יותר וחברות המתחילות מסכומים גבוהים יותר ופונה לקהלי יעד שונים). כדאי תחילה לאפיין עם חברת התחזוקה מה השירות כולל ואז להעריך אם המחיר שווה את זה.

מדוע חשוב לתחזק אתרים?

היעדר תחזוקה שוטפת של האתר עשויה לחשוף את האתר לפריצות, לא לעדכן את גרסת המערכת של האתר והתוספים בו עשויה גם לגרום לעמודים פנימיים "להישבר" ולעיצוב להיהרס. כמובן שיש יתרונות רבים נוספים כמו חוויית משתמש, אבטחה ועוד.

מהו שירות תחזוקת אתרים?

שירות הכולל מגוון פעילויות תחזוקה שוטפות לאתר כמו גיבויים ושחזורים, העלאת תכנים חדשים לאתר, טיפול בתקלות וליקויים ועוד.

האם כתיבת תוכן היא חלק מתחזוקת אתר?

תלוי באפיון מול חברת התחזוקה שלכם. יש חברות הכוללות כתיבה והעלאה של מאמרים חדשים לאתר הלקוח בהתאם למסוכם בין הצדדים.

האם עיצוב עמודים מחדש הוא חלק מתחזוקת אתר?

לא. שירות זה ניתן בתוספת תשלום בדרך כלל.

אנא דרגו את המידע
תחזוקת אתרים
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.