תביעות אתר אינטרנט בגלל נגישות אתר

אחת הדאגות החדשות שיש לבעלי אתרים היא נושא תביעות האתר בגלל הנגישות שלו. מאז שנת 2013 ישראל החלה ליישר קו עם העולם בכל הקשור לנגישות אתרים וחייבה בעלי אתרים להנגיש את האתר שלהם. בתיקון לחוק בשנת 2017 בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי, תיקנה הממשלה הקלות שונות בנושא שיאפשרו לבעלי אתרים להקל בנושא נגישות האתר מבחינה כלכלית ותפעולית. בעל עסק שלא מנגיש את האתר שלו צפוי להיות חשוף לתביעה בשווי עשרות אלפי שקלים. בואו נעמיק על כך יותר.

רוצים שנסייע לכם בנגישות האתר שלכם? אנו בחברת VAMOS MEDIA נשמח לסייע לכם בנושא, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מדוע חשוב להנגיש את האתר ולמי?

נגישות אתר יכולה לסייע למעל 1.6 מיליון אזרחים בישראל הסובלים מלקות או מוגבלות כזו או אחרת. מדובר בחשיבות גדולה מאוד עבור אותם אנשים שלא יוכלו לקרוא את התוכן באתר שלכם, להבין אותו ולהשתמש בו ללא הנגשת האתר בפועל. לא משנה אם אתם מנהלים קמפיין פרסום באינטרנט או שהקמתם אתר תדמית בלבד חשוב יהיה להנגיש את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר לקהלי היעד השונים: אנשים עם מוגבלות בראייה, אנשים עם מוגבלות פיזית המקשה עליהם לתפעל עכבר/מקלדת, אנשים בעלי קשיי קריאה/הבנה ועוד. הנגשת האתר שלכם באופן מלא תאפשר להם להשתמש באתר שלכם ובתכניו כמו כל אדם אחר, בצורה שווה.

האם יש פטורים לאתרים מסוימים מהנגשת האתר?

ישנן תקנות שונות בנושא נגישות אתרים, כאשר לא כל אתר חייב בנגישות (אם כי מומלץ מאוד כן לעשות את זה בכל מקרה). לדוגמה עוסק פטור או בית עסק עם מחזור שנתי של עד 100 אלף שקלים בשנה פטור לחלוטין מנושא הנגשת האתר שלו. כדאי להתעמק בנושאים השונים ולהרחיב את המידע בנושא מדריך הנגישות שלנו באתר וכן במדריכים מהימנים שונים ברחבי האינטרנט. 

מי מבצע את הנגשת האתר שלנו? לאיזה איש מקצוע לפנות?

הנגשת אתר יכולה להיות עבודה מורכבת ומסועפת, לא פשוטה ועשויה לערוך זמן רב. הנגשה בסיסית החיונית בכל אתר על פי אמונתנו, יכול להתבצע גם על ידי חברת פרסום או חברה לקידום אורגני המלווה אתכם. נגישות מלאה בשירותים מתקדמים יכולה להיעשות על ידי חברות נגישות העוסקות אך ורק בתחום זה. 

האם נגישות האתר (או אי נגישות האתר יותר נכון) פוגעת בקידום האורגני שלנו?

נגישות אתר מתייחסת לחוויית המשתמש באופן  ישיר. לכן מטבע הדברים שאם האתר לא נגיש היא עשויה גם לפגוע בקידום האתר שלכם, במיוחד כאשר מדובר על קידום אתרים לעסקים קטנים שם סכום ההשקעה בקידום הינו קטן יותר ולכן חשוב שתתבצע עבודה נכונה ומקצועית יותר עם מינימום פגיעות ונזקים פוטנציאלית. חשוב לזכור כי אי הנגשת האתר לא רק חושפת אתכם לתביעות האתר בגלל הנגישות שלו אלא שגם הפגיעה בקידום האורגני של האתר יכולה לעלות לכם בהרבה מאוד כסף. כיצד זה יכול להשפיע על הקידום האורגני? ובכן גוגל מייחסת חשיבות רבה מאוד לחוויית המשתמש באתרים שהיא רוצה להציג לגולשים שלה. על כן, הוא בוחנת פרמטרים שונים שעל פי ההערכה שלה מושפעים כתוצאה מאיכות התוכן באתר וחוויית השימוש בו. לדוגמה: ממוצע זמן שהייה באתר, אחוז נטישה באתר ועוד. פרמטרים אלה עשויים להיות מושפעים מאתר איטי, עם תוכן לא רלוונטי או אתר שאינו מונגש לבעלי מוגבלויות שונות שלא יכולים ליהנות מהגלישה והקריאה באתר.

אילו פעולות כדאי וצריך לבצע לצורך הנגשת האתר?

פעולות שניתן לבצע להנגשת האתר שלנו: פירוט:
הצהרת נגישות נתחיל מהדבר החשוב ביותר. עורכי דין רבים המייצגים עמותות ואנשים שונים שניסו לנצל את המצב לסחוט כספים מבעלי אתרים ולתבוע אותם במכוון, הציגו כי האתר לא כלל עמוד הצהרת נגישות ברור ומונגש באתר. עמוד זה מצהיר על נושא הנגישות באתר ועל הכוונה של בעל האתר לעמוד בתנאי הנגישות השונים ומפרט אודות הפעולות שביצע על מנת להנגיש את האתר בצורה הטובה ביותר. כמו כן בעמוד זה יהיו פרטים מהימנים של איש קשר שניתן לשוחח עמו בנושא נגישות האתר. חשוב לכלול באתר שלכם עמוד הצהרת נגישות ולשים אליו קישור מתפריט באתר שלכם (בדרך כלל משלבים בפוטר).
תוסף נגישות הפעולה הבאה שתוכלו לבצע היא התקנה של תוסף נגישות לאתר שלכם. יש תוספים חינמיים רבים שתוכלו להשתמש בהם לאתר שלכם, בוודאי אם הוא מבוסס על מערכת וורדפרס. מרבית התוספים מספקים מענה בסיסי בלבד ולא מקיף מספיק לנושא הנגישות. תוכלו לפנות אלינו על מנת שנסייע לכם בהמלצה על תוסף אמין ומקיף יותר שתוכלו להתקין באתר שלכם לרווחת הגולשים שלכם.
הבליטו קישורים וכפתורים קישורים וכפתורים שונים יהיו חלק בלתי נפרד מאפשרויות הניווט באתר שלכם. למעשה, מדובר באפשרויות חשובות מאוד הנמצאות כמעט בכל עמוד ויכולות לסייע לגולשים שלכם (באופן כללי ולאו דווקא רק לבעל מוגבלויות) להתמצא טוב יותר באתר שלכם. זה ישפיע על זמן השהייה שלהם באתר ועל פרמטרים רבים אחרים ובעיקר על שביעות הרצון שלהם שיוכלו באמת להחזיק מכם כעסק אמין עם מידע רב שהם יכולים ללמוד ממנו. הבליטו קישורים וכפתורים בצבעים השונים מהטקסט הרגיל והרקע.
הוסיפו סרטונים/קבצי אודיו לתכנים שלכם מרבית התכנים באתרים הינם טקסטואליים. הוספה של תכני ווידיאו או אודיו יכולים לסייע לחלק מהקהל שלכם להבין טוב יותר את התוכן המועבר באותו עמוד.

לסיכום; שיפור נגישות האתר שלכם חיונית לא רק כדי להימנע מתביעות אלא גם עבור הליך קידום אתרים מקצועי ונכון וכמובן באופן כללי לחוויית השימוש באתר שלכם. הנגישות חיונית בעיקר לבעלי המוגבלויות הגולשים באתר שלכם אך לא רק. הפעולות שתבצעו יתרמו לכל הגולשים שלכם ובסופו של דבר גם לביצועי האתר שלכם ברמה העסקית.

מי רשאי לתבוע אותי על נגישות אתר?

כל אדם/גוף/עמותה, לרבות עמותות המייצגות בעלי מוגבלויות שונים ואנשים פרטיים בעלי מוגבלויות. 

כמה קנס עשוי לעלות לבעל אתר לא מונגש?

הקנה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים ועוד אלפי שקלים נוספים בכל יום שעובר מרגע שנדרש מבעל האתר להנגיש את האתר שלו והוא לא עשה זאת.

האם תוסף נגישות מספיק להנגיש אתר?

התשובה היא לא. יש לבצע פעולות נוספות וכן לכלול באתר עמוד הצהרת נגישות.

מתי החלה החובה על הנגשת אתרים?

החל מדצמבר 2013 נחקק חוקר הקובע כי בעלי אתרים בישראל חייבים להנגיש את האתר שלהם לבעלי מוגבלויות. ב2017 יצא תיקון לחוק המסייע עם הקלות שונות בנושא.

אנא דרגו את המידע
תביעות אתר אינטרנט בגלל נגישות
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.