שיווק PUSH מול שיווק PULL – מה כדאי ולמה?

האינטרנט פותח בפנינו מגוון אפשרויות שיווק ופרסום שבאמצעות נוכל להעביר את המסרים שלנו, להגביר את החשיפה למותג שלנו ולהביא לקוחות נוספים בסופו של דבר. באמצעות בניית אתר וורדפרס או פרופילים ברשתות החברתיות ופרסום נכון – ניתן לכבוש פסגות חדשות בעסק. לצורך כך ישנן כמה אפשרויות שיווק, כאשר המרכזיות שבהן הן שיווק PUSH מול שיווק PULL. כלומר שיווק כלפי חוץ ושיווק כלפי פנים. בכתבה זו נסקור את שתי אפשרויות השיווק הללו ומה מהן יכולה להתאים עבור העסק שלכם. 

מהו שיווק PULL – שיווק כלפי פנים:

שיווק מסוג זה נחשב לכלי שיווק אפקטיבי מאוד, בעיקר משום שהקהל הוא אקטיבי והוא זה שמחפש את המוצר, שירות או ביטוי מפתח הקשור במוצרים ובשירותים שלכם. למעשה מדובר בשיטת השיווק העיקרית של כל חברה לקידום אורגני. בשיטה זו אנו מתכננים להופיע כאשר הלקוח הוא זה שמחפש אותנו ומכאן אתם יכולים להסיק כי שיווק PPC מבוסס לרוב על שיטת שיווק PULL. גם קידום אתרים אורגני למעשה מבוסס על שיטה זו, שכן הוא מבוסס על קידום למילות מפתח מסוימות בשיטה שבה אנו שואפים להופיע כאשר הגולש מחפש משהו בצורה יזומה בגוגל. שיווק באמצעות תוכן, כמו למשל בפלטפורמת אאוטבריין, גם כן נחשב לשיווק מסוג PULL שכן הגולש הוא זה שבוחר להיכנס לתוכן ולקרוא אותו. 

מהו שיווק PUSH ומי צריך אותו?

שיווק PUSH הוא למעשה ההיפך משיווק PULL. הוא לאו דווקא מופיע שהגולש מחפש את השירות, המוצר או אפילו את התחום הרלוונטי. מדובר בשיווק שבו אנו "דוחפים" (ומכאן המילה PUSH) את הפרסומת שלנו מול פרצופו של הגולש כאשר הוא גולש באתר מסוים. פרסומות ברשתות החברתיות או אפילו באנרים ושטחי פרסום באתרים שונים יכולים להיות פרסומות מסוג PUSH. קהל היעד הינו פסיבי, לא מחפש בהכרח את השירות שלנו אך הוא נחשף למודעות שלנו. זו יכולה להיות באמצעות קידום ממומן בפייסבוק למשל, שמיועד להגדיל את החשיפה למותג או אפילו פרסומות שקופצות באפליקציות, פרסומות שמופיעות בצפייה בסרטונים ביוטיוב וכו'.

אז מה עדיף? שיווק PUSH מול שיווק PULL – מתי נשתמש בהם?

בגדול התשובה מתחלקת לכמה חלקים. ראשית, ישנם מקרים בהם בעלי עסקים מעדיפים להשתמש בשניהם במקביל ואילו אחרים מעדיפים להתחיל בשיטת PUSH ואז לשלב שימוש בשיטת PULL או להיפך. אנו ממליצים בחום לבחון היכן נמצא קהל היעד שלכם וכיצד הוא עשוי להגיב לפרסומים שלכם, ולבנות אסטרטגיית פרסום מבוססת על השיטה שאמורה להיות האפקטיבית ביותר עבורכם. 

שימוש בשיווק PUSH יכול להיות יעיל במיוחד כאשר נרצה להפנות את תשומת הלב של הגולש לפרסומת שלנו, כאשר לאו דווקא הוא מחפש את השירות/המוצר שלנו. ייתכן ומדובר אף במוצר/שירות חדשים שהקהל עוד לא יודע שהוא צריך אותם ולכן לא מחפש אותם בגוגל למשל – וזו יכולה להיות שיטה נהדרת להגיע לקהל גדול ככל האפשר. לעומת זאת שימוש בשיטת PULL כמעט תמיד יהיה מומלץ כמו פרסום ממומן או קידום אורגני בגוגל שיכול להתאים לכל עסק כיום.

4.8/5 - (5 votes)
שיווק PUSH מול שיווק PULL
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.