קידום אורגני בגוגל או פרסום ממומן – מה עדיף?

גוגל היא ענקית החיפוש המוכרת בקנה מידה עולמי ולא בכדי היא נחשבת לאתר הפופולרי והשימושי ביותר בעולם. גוגל גם מספק לנו את 2 ערוצי השיווק הפופולריים ביותר בעולם הפרסום הדיגיטלי: קידום אורגני ופרסום ממומן. אנו בחברת ואמוס מדיה עובדים עם בעלי עסקים מתחומים שונים ועם תקציבים שונים ולא פעם עולה השאלה – היכן עדיף להשקיע בפרסום העסק והאתר שלנו? בקידום אורגני במנוע החיפוש? או אולי לעבוד עם מערכת הפרסום הממומן של גוגל? במאמר זה ננסה לענות על כך אחת ולתמיד, להציג בפניכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד מערוצי השיווק הללו ולמי מתאים לפרסם והיכן. 

ההשוואה הנצחית בין 2 ערוצי השיווק המובילים בדיגיטל:

קידום אורגני בגוגל או שימוש במערכת הפרסום של גוגל אדס? מה עדיף? ובכן השאלה הזו היא אחת השאלות הנשאלות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי וכמובן שאין לכך תשובה חד משמעמית. עבור עסקים מסוימים עדיף יהיה להשקיע בקידום אורגני ועבור אחרים יהיה עדיף להשקיע בפרסום הממומן בגוגל. מי שיכול לאפשר לעצמו להשקיע ב2 טכניקות הפרסום הללו במקביל – יכול למצות את מלוא פוטנציאל החיפוש בגוגל ואין ספק בכך שזו תהיה האופציה הטובה ביותר לכל בית עסק. בואו נבחן את אפשרויות הפרסום הללו ואת היתרונות והחסרונות שלהן.

מהו קידום אורגני בגוגל?

נתחיל דווקא מהקידום האורגני. קידום אורגני לאתרים, או SEO באנגלית, מתייחס לפעולות שנבצע לטובת קידום האתר במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. המטרה מאוד ברורה והיא להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות הנחשבות בעיני הגולשים לאמינות יותר (באופן טבעי כמובן) ולכן גם ייהנו מכניסות מרובות יותר וגם מנקודת התחלה טובה יותר ברמת המוניטין והאמינות. המיקום של האתר בגוגל מורכב ממאות פרמטרים שונים שרק כמה מתכנתים של גוגל באמת יודעים את כולם. לכן חשוב מאוד לעבוד עם חברת פרסום מקצועית ומנוסה שתוכל להיעזר בניסיון שצברה כדי לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר שעובדת עבורה ועבור לקוחותיה. 

היתרונות והחסרונות של קידום אורגני לעסקים:

היתרונות:

  • טכניקת פרסום הפועלת הכי טוב לטווח הארוך ומספקת את התוצאות הטובות ביותר.
  • מנוע החיפוש של גוגל הוא מקור התנועה הגדול בעולם.
  • להיות ראשון בגוגל זה לא דבר של מה וכך ומשפיע בצורה ניכרת על המוניטין והאמינות של החברה.
  • להופיע ראשון בגוגל תורם לבניית מותג חזק והעלאת ערך המותג והאתר שלכם.
  • תנועה איכותית יותר של גולשים שבסבירות גבוהה יותר תהפוך ללקוחות.
  • הצלחה בקידום האורגני תאפשר לכם לבטל את הצורך בהשקעה בערוצי פרסום נוספים.

החסרונות:

  • השירות עשוי להיות מעט יקר עבור בתי עסק מסוימים. הוא אינו יקר ביחס לתקציב הפרסום של עסק מוצע וניתן להתחיל גם מחבילות קטנות יותר, אולם גם לא מדובר בשירות זול בדרך כלל שכן כדי לספק תוצאות צריך תקציב מינימלי מסוים המאפשר עבודה מקצועית.
  • הקידום האורגני פועל לטווח הארוך – נדרשת סבלנות על מנת להגיע לתוצאות אולם אלה יהיו הטובות ביותר עבורכם.

אז למי מתאים קידום אורגני?

אז אם נסכם את נושא הקידום האורגני הרי שהוא מתאים לכל בית עסק כמעט ויכול לספק יתרונות רבים לבניית מותג מוביל בתחום שלכם. עם זאת, מדובר בטכניקת פרסום לטווח הארוך ונדרשים בדרך כלל לפחות כמה חודשי עבודה כדי להתחיל לראות תוצאות. אם יש לכם את הזמן והסבלנות להמתין לתוצאות הרי שזו תהיה השקעה חכמה יותר עבורכם לטווח הארוך.

מהו פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל או קידום ממומן הוא שירות המתייחס לניהול קמפיין ממומן במערכת הפרסום של גוגל הנקראת גוגל אדס (בעבר גוגל אדווארדס). באמצעות מערכת הפרסום של גוגל ניתן להעלות מודעות פרסום שיופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות (תחת התיוג של מודעה ממומנת) ובאתרי שותפים של גוגל ברחבי הרשת. תוכלו לסווג את הקמפיין לפי ביטויי מפתח שונים, אזור דמוגרפי, מכשיר בו הגולשים משתמשים ואם למקד את המודעות לרשת השותפים של גוגל או למנוע החיפוש בלבד. מדובר בטכניקת פרסום לטווח הקצר, כלומר כזו שמביאה תנועת גולשים מידית לאתר שלכם אך בדרך כלל מדובר באופציה היקרה יותר עבור בעלי עסקים בעלות לליד.

היתרונות והחסרונות של פרסום ממומן בגוגל לעסקים:

היתרונות:

  • מביא תוצאות מהירות – באמצעות פרסום ממומן בגוגל ניתן להביא תנועה לאתר כבר מהיום הראשון של הקמפיין. 
  • ניתן לסווג את הקמפיין והמודעות לפי פילוחים שונים ומאפיינים שונים.
  • ניתן לבחור לאילו ביטויי חיפוש גוגל תציג את המודעות שלנו.
  • להופיע בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש של גוגל (על אף שהתוצאות האורגניות נחשבות יותר בעיני הגולשים, הרי שגוגל תמיד תציג כמה תוצאות ממומנות תחילה עבור המפרסמים המשלמים לה כסף על זה ורק אז יופיעו התוצאות האורגניות). 
  • מגוון תוספות לתוצאות להתקשרות מהירה כמו עמודים פנימיים באתר, טלפון ליצירת קשר בלחיצת כפתור ועוד.

החסרונות:

  • העלות לליד וללקוח יהיו יקרים יותר.
  • ברגע שמפסיקים להזרים תקציב לקמפיין מפסיקה התנועה לאתר.
  • מתחרים או בוטים שונים העשויים ללחוץ על המודעות שלכם, לעלות לכם כסף ששותה את התקציב מבלי להביא לקוחות אמיתיים.

למי מתאים פרסום ממומן בגוגל?

קידום ממומן או פרסום ממומן בגוגל עשוי להתאים לעסקים שרוצים וצריכים לקוחות כאן ועכשיו, גם במחירים של עלות יקרה יותר ללקוח. למעשה אותם עסקים שרוצים קודם כל לבנות בסיס של לקוחות קבועים, בידיעה שירוויחו פחות או לא ירוויחו בכלל מהלקוחות הללו בהזמנות הראשונות שלהם אך בעזרת בניית בסיס הלקוחות לאורך זמן כמות הלקוחות והעבודה תגדל ואותם עסקים יוכלו להיות רווחיים יותר.

בין אם אתם רוצים קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל אנו בוואמוס מדיה יכולים לעזור לכם להביא תוצאות ולנהל את הקמפיינים ברמה הגבוהה ביותר. נשמח לעמוד לשירותכם.

5/5 - (45 votes)
מה עדיף פרסום ממומן או קידום אורגני
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.