צפיפות מילות מפתח – מה זה וכמה כדאי?

מילות מפתח (או ביטויי מפתח) אלו שאילתות חיפוש שאנשים מבצעים בגוגל על מנת למצוא את פיסת המידע שהם צריכים. בין אם מדובר על מידע לימודי, תשובות לשאלות, מוצר, שירות, חברה או כל דבר אחר שאדם מחפש בגוגל – הוא יבצע חיפוש מהיר בגוגל ויקבל שלל תוצאות מתוך השאיפה של גוגל לספק לגולש את המידע הרלוונטי, העדכני והמדויק ביותר לצרכיו. התהליך הזה של קידום אורגני בגוגל כרוך בטיפול של עשרות רבות של פעולות ופרמטרים שמקדמי אתרים שמים אליהם לב ועובדים עליהם על מנת לקדם אתר בגוגל. חלק מנושא זה הוא צפיפות מילות מפתח והוא חשוב לא רק בתחום קידום אתרים לעסקים קטנים אלא לכל ענף הקידום האורגני בכלל.

מה הכוונה צפיפות מילות מפתח?

המונח של צפיפות מילות מפתח לוקח אותנו הרחק לשנות ה90 ותחילת שנות ה2000 שבה מנועי חיפוש אחרים, לפני גוגל, היו פופולריים יותר. אלה היו מבוססים לרוב על החזרת תוצאות במנוע החיפוש בהתבסס על שאילתות החיפוש בגוגל, ולאו דווקא על איכות התוכן. באופן טבעי בעלי אתרים החלו לדחוס את מילות המפתח בכמות גבוהה רק כדי שמנועי החיפוש יבינו במה העמוד עוסק וידרגו אותם גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. זה יצר כמות אדירה של ספאם באינטרנט ואתרים עם תוכן לא איכותי, משהו שגוגל (שהייתה אז קטנה ממנועי החיפוש המתחרים שלה) החל לשים עליו דגש. גוגל החלה לעדכן ולשדרג את מנוע החיפוש במטרה להילחם בספאם הזה, ולאורך השנים הוציאה גם כמה עדכונים גדולים בנושא כאשר הבולט שבהם היה עדכון פנדה. עדכון זה של גוגל טיפל בנושאים כמו תוכן מועתק, תכנים באיכות נמוכה ועמודים שונים עם מעט תוכן, כאשר שם היה בולט לעין נושא דחיסת מילות המפתח. כלומר אזכור של הביטויים בתדירות גבוהה בהגזמה בתוך הטקסט וביחס לכמות המילים שבו.

דוגמה לדחיסת מילות מפתח מוגזמת:

" אם אתם מחפשים חברת הדברות בחיפה הגעתם למקום הנכון. אנו חברת X חברת הדברות בחיפה ומספקים שירותים של חברת הדברות בחיפה 24/6. נשמח לספק לכם שירותי הדברות בחיפה ביצירת קשר באתר או בטלפון." 

הבנתם את הרעיון?

כיצד נלחמים בתופעה הזו ויוצרים תוכן איכותי עם שילוב נכון של הביטויים?

ראשית חשוב לשלב את הביטוי הרלוונטי שאתם מקדמים בתוכן של אותו עמוד כדי שגוגל תוכל להבין במה העמוד עוסק. עם זאת זה לא צריך להיעשות בצורה מוגזמת אלא טבעית ככל שניתן עבור הגולש. מנוע החיפוש של גוגל היום חכם מאיי פעם והוא ימשיך להיות חכם ככל שהזמן יעבור. כדאי יהיה לשלב את ביטוי המפתח בכותרת הראשית של העמוד, באחת מכותרות המשנה ועוד כמה פעמים לאורך המאמר, בצורה טבעית ככל האפשר ולא רק כדי לדחוס אותה. בהתאם לאורך התוכן בעמוד שלכם כך תוכלו לשלב אותה מעט יותר פעמים, אבל גם כאן לא צריך להגזים. ניתן להשתמש בביטויים נרדפים ובגרסאות שונות של הביטוי. לדוגמה במקום חברת קידום אתרים נוכל להשתמש בביטוי חברה לקידום אורגני או חברה המספקת שירותי קידום אורגני בגוגל. 

אנא דרגו את המידע
צפיפות מילות מפתח
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.