מה זה CTR (יחס הקלקה) ולמה הוא חשוב לקידום אורגני?

אחד המונחים היותר מוכרים בתחום הקידום האורגני הוא CTR. מונח זה חיוני הן לקידום ממומן גוגל וכמובן גם עבור קידום אורגני בגוגל. באנגלית הוא נקרא Click Through Rate והוא מתייחס ליחס הלחיצות על התוצאה שלכם בגוגל ביחס לכמות ההופעות שלו בגוגל (כמובן שהוא מדד שיכולים להשתמש בו למדידה של מגוון רחב של פרמטרים שלאו דווקא קישורים לSEO אבל בהקשר של הכתבה שלנו נדבר על נושא זה). 

איך נחשב CTR?

הנוסחה שנשתמש בה תהיה כמות ההופעות לחלק כמות ההקלקות שקיבלנו על התוצאה שלנו = הCTR שלנו. למשל, אם קיבלתי 100 חשיפות של האתר שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל ורק 2 מהגולשים הקליקו על התוצאה שלנו ונכנסו לאתר שלנו יש לנו CTR של 2%. בין אם מדובר בנתון נמוך או גבוה זה תלוי בהרבה מאוד משתנים כמו המיקום שלכם בגוגל לאותו ביטוי, במתחרים שלכם ובפרמטרים רבים אחרים. 

מדוע נושא זה חשוב לקידום אורגני?

העלאת הCTR חיונית לכל הליך קידום אתרים, מהסיבה הפשוטה שכאשר אחוז גבוה יותר של אנשים לוחצים על התוצאה שלכם המופיעה מול המתחרים שלכם – גוגל מעריכה שאתם עשויים להיות יותר רלוונטיים באותו נושא. ואז בשילוב פרמטרים אחרים שהיא בוחנת, יכולה להסיק לגבי איכות עמוד התוכן הרלוונטי והאתר שלכם בכלל, ובהתאם לכך גם לקדם אתכם במעלה התוצאות. מכאן שחשוב לשפר את הCTR שלכם ככל שניתן שכן השיפור שלו יסייע לכם גם בקבלת יותר תנועה מגוגל וגם בשיפור המיקומים בסבירות גבוהה.

איך ניתן לשפר את הCTR שלנו?

ובכן יש כמה דברים שנוכל לעשות כדי לשפר את הCTR, אולם נתייחס קודם כל לתוצאה עצמה כפי שהיא מוצגת בגוגל. עיקר התוצאה שלכם בגוגל בנויה מכותרת ותיאור. אלה תוכלו להגדיר דרך האתר שלכם בדרך כלל ונקראים כmeta title ו- meta description. 

  • שיפור הכותרת – אנשים רבים מסתכלים בעיקר על הכותרות בתכנים כי הן בולטות יותר ואמורות לייצג בקצרה את התוכן שבה אחריהן. תפקידן לצוד את תשומת הלב של הגולש. כדאי שהכותרת תהיה עניינית ורלוונטית גם למה שהגולש עשוי לחפש אך גם לתוכן שנמצא בעמוד כשהגולש יכנס אליו אחרת גם CTR גבוה לא יעזור לכם. הגולש רוצה לדעת בדיוק לאן הוא מגיע ולכן השתדלו לכלול כותרת מעט ארוכה יותר מאשר רק הביטוי עצמו אבל לא ארוכה בהגזמה. אם שם המותג שלכם מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל – העבירו אותו לסוף השורה כי אנשים מושפעים יותר מהטקסט בתחילת השורה.
  • שיפור התיאור – מתחת לכותרת יש תיאור קצר של שורה-שתיים. השתדלו שהוא יהיה מעניין וגם בו לכלול פעם אחת את הביטוי הרלוונטי לקידום כחלק טבעי מהמשפט. 

אחת מהעבודות החשובות ביותר של כל חברה לקידום אורגני הוא ביצוע אופטימיזציה לתכנים ולעמודים באתר המקודם. טיפול בנושא הCTR, הוא אחד הדברים החשובים בין אם מדובר על קידום אתרי חנות או קידום אתרים מסוגים שונים. לפרטים נוספים צרו עמנו קשר ואנו בחברת ואמוס מדיה נשמח לעמוד לשירותכם עם שירותי SEO מקצועיים הכוללים, בין היתר, עבודת אופטימיזציה חזקה על הCTR באתר שלכם.

אנא דרגו את המידע
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.