מה זה קידום אתרים שחור והאם כדאי לעשות?

קידום אתרים בגוגל הוא ללא ספק טכניקת הפרסום המובילה כיום בעולם השיווק הדיגיטלי. מדובר בתחום, שעל פי פורבס, מוערך באזור ה80 מיליארד דולר. מדובר בתחום רחב ידיים, הן עבור בעלי העסקים הרוצים להתקדם בגוגל והן עבור חברות קידום אתרים וחברות פרסום הפועלות יום וליל על מנת לקדם את עצמם בצורה הטובה ביותר. בכתבה זו אנו בחברת ואמוס מדיה רוצים לדבר על קידום אתרים שחור, במה הוא שונה מקידום אתרים לבן והאם הוא מסוכן? 

נתחיל מהבסיס – מהו קידום אתרים שחור והאם הוא אפקטיבי?

אז למי שאינו מכיר עדיין קידום אתרים שחור (BLACK HAT SEO) הוא למעשה שימוש בטכניקות קידום שנועדו להפעיל מניפולציות אגרסיביות על מנוע החיפוש. אלה אמורים לסייע לקידום האתר בגוגל, בדרך כלל במהירות, אולם מנסים להלך בין הטיפות שגוגל לא יתפוס את האתר ויגרום לענישה ידנית שתדיח את האתר מתוצאות החיפוש. 

הכירו מספר טכניקות של קידום אתרים שחור:

  • הונאות קישורים למיניהן.
  • שימוש יתר במילות מפתח
  • בעל אתר המסתיר קישורים בצבע הגופן הרגיל.
  • שימוש בטכניקות של בוטים המדמים גולשים אמיתיים לטובת שיפור מדדים שונים המסייעים לקידום האורגני של האתר (כמו ממוצע זמן שהייה באתר למשל). 
  • גם הסתרה של מילים בטקסט יכול להיחשב בעיני גוגל לקידום אתרים שחור
  • ועוד…

מה ההבדל בין קידום אתרים שחור לקידום אתרים לבן?

בגדול התחום של קידום אתרים מחולק ל3 חלקים: קידום אתרים לבן, קידום אתרים שחור וקידום אתרים אפור. אנו נצמצם לכם את זה ל2 חלקים עיקריים: שחור ולבן אפרפר. את הסיבה לכך כבר תבינו. קידום אתרים לבן הוא קידום אורגני שעושה שימוש בטכניקות טבעיות בלבד, כזה המותאם לתנאים ולהנחיות לגוגל – מה שנקרא BY THE BOOK. האתרים מתקדמים טבעית לאורך הזמן ובגדול בקידום אתרים לבן לא יוצרים קישורים באופן מלאכותי, משהו שכן עושים בקידום אפור למשל. כלומר התחום האפור נמצא איפשהו בין הלבן לשחור – כאשר חברות קידום אורגני שונות (או בעלי אתרים המקדמים את האתר שלהם בעצמם) מבצעים פעולות שונות על הסקאלה שבין קידום אתי לגמרי לבין יצירת קישורים מלאכותיים על מנת לסייע בקידום האורגני בגוגל. מרבית מקדמי האתרים משתמשים בטכניקה זו ולכן אנו די מצמצמים את התחום לקידום לבן-אפרפר מול קידום שחור שאנו כמובן פחות ממליצים עליו.

שמענו עסקים שהשקיעו בקידום מסוג זה והצליחו – למה שאנחנו לא נצליח?

ובהמשך למה שאמרנו בפסקה הקודמת – אנשים רבים עושים שימוש בקידום אתרים שחור, חלקם מצליחים לתקופה כזו או אחרת, אך בסופו של דבר גוגל תופסת את רובם או כולם. גוגל מעדכנת את מנוע החיפוש שלה מאות פעמים בשנה, כאשר מרבית העדכונים נועדו לפתור פרצות כאלו ואחרות במנוע החיפוש, אותן פרצות שרוצים המקדמים הללו לנצל. בנוסף, גוגל יכולה גם לזהות מגמות של אתרים המתקדמים במהירות, לבחון אותן ידנית על ידי עובדים אנושיים ולגרום לדחיקת האתר מחוץ לתוצאות לצמיתות, משהו שאתם ללא ספק לא רוצים אחרי שהשקעתם כל כך הרבה באתר שלכם.

אנא דרגו את המידע
קידום אתרים שחור
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.