מה זה SEO? ולמה העסק שלך חייב את זה?

SEO או בעברית קידום אורגני במנועי החיפוש הינו מונח מוכר מתחום השיווק והפרסום הדיגיטלי ומעולם הפרסום בכלל. בעוד האינטרנט נחשב כיום לפלטפורמת התקשורת המובילה והפופולרית ביותר, עם מיליוני משתמשים ישראלים העושים בו שימוש מדי יום, זה רק מובן מדוע בעלי עסקים ירצו להשקיע בפרסום דיגיטלי בכלל ובSEO בפרט. קידום אורגני הוא למעשה טכניקת פרסום המתייחסת לקידום האתר במעלה תוצאות החיפוש של גוגל, הנחשב למנוע החיפוש הגדול והפופולרי בארץ ובעולם. כמעט כל דבר שאנו רוצים אנו מחפשים בגוגל, החל מאנשי מקצוע ובתי עסק בסביבתנו, דרך מידע על מוצרים, שירותים ומונחים שונים. האינטרנט משמש אותנו למשחקים, אינטראקציה עם מכרים, גלישה ברשתות חברתיות, צפייה בסרטים וסרטונים ועוד. 

מדוע כדאי להשקיע בקידום אורגני?

לבעלי עסקים המעוניינים להגביר את החשיפה למותג שלהם באינטרנט כדאי יהיה להשקיע בקידום אורגני. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח סטנדרטי, יהיה לכם מושג כמה אנשים מחפשים ביטויים, מוצרים או שירותים הקשורים אל העסק שלכם והתחום שלכם ועל ידי כך להחליט אם קידום אתרים מתאים לכם. בדרך כלל התשובה תהיה כן. ההשקעה בקידום האורגני תתרום לכם עם מגוון יתרונות חיוניים:

  • העלאת הערך של המותג ואתר האינטרנט שלו.
  • הבאת תנועת גולשים איכותית מאוד לאתר שלכם.
  • יצירת תנועת גולשים עקבית, שתמשיך להגיע ואף תצמח מחודש לחודש כל עוד תמשיכו לטפח את האתר שלכם ולקדם אותו בגוגל.
  • תוכלו לבחור באילו ביטויים עיקריים לקדם את האתר שלכם ועל ידי כך למקד את הפרסום שלכם.
  • תוכלו לעשות שימוש בכלים שונים להיות בבקרה על התנהגות הגולשים באתר, להסיק נתונים ולשפר את משפכי המכירה שלכם.
  • להופיע ראשון או בין הראשונים בגוגל יתרום גם למוניטין של המותג שלכם, יהפוך אתכם למותג מוביל בתחום שלכם ויתרום רבות לאמינות שלכם בקרב הגולשים.
  • ועוד יתרונות רבים אחרים.

מתי כדאי להתחיל קידום אורגני לאתר?

ישנם בעלי עסקים המכירים את תחום הSEO כבר משלבי בניית האתר שלכם. לכן, בעודם שוכרים חברת בניית אתרים שתבנה להם את האתר – הם מראש בודקים אם החברה בקיאה בתחום הSEO ועל ידי כך מבקשים לכלול בשלבי בניית האתר גם את ההתאמה שלו למנועי החיפוש. בין היתר יש לבצע פעולות כמו שיפור חוויית המשתמש באתר, שיפור מהירות הטעינה של האתר, הוספת מפת אתר ובניית תפריטי ניווט מסודרים הכוללים מילות מפתח עיקריות לקידום האתר, התאמה רספונסיבית של האתר ועוד. את ההתאמות מבנה בונה האתר כמובן, בהתאם לרקע שיש לו בתחום הSEO או לאיש מקצוע בתחום הקידום האורגני מטעם החברה המדריך אותו על הפעולות שהוא צריך לבצע. 

האם לא כדאי להשקיע כבר בפרסום ממומן והבאת לקוחות בטווח הקצר?

יש 2 טכניקות פרסום עיקריות בכל הנוגע לפרסום בגוגל: קידום ממומן בגוגל וקידום אורגני. הפרסום (או הקידום) הממומן מתייחס לתשלום לגוגל דרך מערכת הפרסום שלה גוגל אדס ובהתאם לכך מספקת מקום בתוצאות הראשונות לזמן מוגבל, תחת התוצאות הממומנות המופיעות במנוע החיפוש או באתרי שותפים של גוגל ברחבי הרשת. לערוץ השיווק הזה יש יתרון מרכזי והוא שהגולשים מגיעים לאתר יחסית במהירות, לרוב מהיום שהקמפיין נוצר ועולה לאוויר, ואותם גולשים עשויים להפוך ללקוחות אם הקמפיין מנוהל בצורה מקצועית ונכונה.

איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית?

  • הגדירו את המטרות שלכם: קבעו את מטרות ה-SEO הספציפיים שלכם (תוכלו להתייעץ על כך עם חברת הקידום האורגני). בין אם זה הגדלת כמות הגולשים באתר, שיפור הדירוג במנועי החיפוש או הגדלת כמות המכירות המתבצעות אונליין דרך האתר שלכם. בהתאם למטרות שלכם יהיה ניתן לקבוע תקציב, לתאם ציפיות עם חברת הקידום, לוודא שהיא מתאימה לכם ועוד.

  • ניסיון ומומחיות: חפשו חברת קידום אתרים עם תוצאות בשטח וניסיון משמעותי בביצוע מוצלח של קמפיינים לקידום אתרים בתחומים שונים. אולי אפילו תמצאו שהחברה קידמה בהצלחה מתחרה שלכם ותרצו לבדוק שאין ניגוד אינטרסים ואם היא בכלל יכולה לספק לכם את השירות.

  • בדקו ביקורות והמלצות של לקוחות: קראו ביקורות והמלצות מלקוחות קודמים כדי לאמוד את המוניטין של החברה ואת איכות השירות שלה.

  • תיק עבודות: בדק את תיק העבודות של החברה כדי להבין את התוצאות שהם השיגו עבור לקוחות אחרים. אילו סוגי אתרים ועסקים היא מקדמת? באיזה סדר גודל ורמות תחרות? ועוד.

  • אני מאמין בנושא קידום אורגני: ודאו שחברת קידום אתרים פועלת לפי נוהלי קידום אתיים ופעולות כובע לבן במקום להיעזר בטכניקות של כובע שחור שעלולות לפגוע במוניטין של האתר שלך.

  • תקשורת: בחרו חברה ששומרת על ערוצי תקשורת ברורים ומספקת עדכונים שוטפים ודוחות מפורטים על התקדמות קמפיין ה-SEO שלכם.

  • שקיפות: ודאו שהחברה תהיה שקופה לגבי התמחור, השירותים והטכניקות שהיא נוקטת בהן לקידום אתרים.

  • רמת מקצוענות: חברת קידום אתרים בעלת מוניטין ואסטרטגיית קידום מקצועית צריכה להסתמך על קבלת החלטות מבוססת נתונים ולנתח באופן קבוע מדדי ביצועים כדי לייעל את מסע הפרסום.

  • לדון באסטרטגיה ארוכת טווח: קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, אז דנו באסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה וכיצד היא מתכוננת לעדכונים שונים של גוגל כשאלה יגיעו (והם יגיעו) וכיצד היא תשמור עליכם במקרה כזה.

קידום אורגני (SEO) הוא ללא ספק אחד מערוצי השיווק החשובים ביותר לעסק שלכם וכדאי מאוד להשקיע בו. יש לו יתרונות רבים כמו שיפור המוניטין והאמינות של העסק, העלאת הערך של המותג והבאת תנועת גולשים רבה ואיכותית לעסק שלכם. בחירת חברה לקידום אורגני צריכה להיעשות בצורה מושכלת וסבלנית שכן היא תהיה ההבדל בין קמפיין מצליח לבין זריקת כסף לפח, ספיגת מפח נפש לא קטן ובזבוז רב של זמן.

5/5 - (4 votes)
מה זה seo
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.