מה הם פירורי לחם (Breadcrumbs) ולמה הם חשובים?

אחד המונחים המוכרים בתחום בניית האתרים אך עדיין רבים אינם מתייחסים אליהם מספיק הוא פירורי לחם (Breadcrumbs). בשונה מהליך קידום ממומן, אלה חיוניים לקידום האורגני ולכן חשוב לכלול פירורי לחם באתר שלכם. אם עדיין אינכם יודעים מה לעשות ואיך, קראו את הכתבה הבאה ונשתדל לספק לכם את כל המידע הנדרש בנושא זה.

מהם פירורי לחם והיכן הם מופיעים?

במציאות אם נופלים לנו פירורי לחם על השולחן, אנו מתאמצים להעלים אותם מן העין ולנקותם כיוון שההשפעה שלהם שלילית. הם יכולים לגרום להופעתם של חרקים ומזיקים שונים ואינם תורמים לניקיון והאסתטיקה בבית. באתר האינטרנט שלכם לעומת זאת, חשוב שיהיו פירורי לחם שיתרמו לכם בכמה מישורים הן בקידום האורגני, הן בהתמצאות של הגולשים שלכם והן ברמת האסתטיקה וחוויית השימוש באתר. פירורי לחם הם אותה שורה המציגה היכן הגולש נמצא באתר ביחס לדף הבית.

לדוגמה: פירורי הלחם המוצגים מעל מאמר זה באתר שלנו יראו בצורה הבאה:

"דף הבית -> מידע מקצועי -> מהם פירורי לחם ולמה הם חשובים?"

כאשר אתם תהיו בעמוד הסופי המוצר בשורה זו ותוכלו לשים לב כי העמודים הקודמים בהיררכיה, אלה שמופיעים לפני החיצים, הינם קישורים שבלחיצה עליהם תוכלו להגיע לעמוד הבית או לקטגוריה בה מופיע עמוד התוכן הנוכחי. במקרה שלנו "מידע מקצועי".

לרוב פירורי הלחם יופיע בצורה אסתטית ומסודרת, באורך של שורה אחת, מעל המאמר/התוכן באותו עמוד שאתם מבקרים בו.

מדוע כדאי לשלב פירורי לחם באתר שלכם?

רבים מלקוחותינו בחברת ואמוס מדיה שואלים אותנו לגבי פירורי לחם בהקשר של "מדוע צריכים אותם?", "הם לא מכערים את האתר?". התשובה שלנו היא שתמיד ניתן לשלב אותם בצורה אסתטית (תכף נרחיב על כך) וכמובן שיש להם השפעה גם על חוויית המשתמש באתר וגם על הקידום האורגני של האתר שלנו. לשילוב של פירורי לחם באתר יש כמה משמעותיות חשובות:

  • הוא תורם לניווט נוח ויעיל של הגולשים באתר – כפי שאמרנו – הגולשים יכולים לזהות במהירות היכן הם נמצאים באתר, באיזו קטגוריה המוצר או עמוד התוכן שהם נמצאים בו מגיע ויוכלו לנווט לעמוד הקטגוריה או לעמוד הבית בלחיצת כפתור ובקלות ברגע שהם ירצו מבלי לחפש דרכי ניווט מסורבלים יותר. רוב הגולשים המגיעים מגוגל – מגיעים מתוצאות החיפוש ישירות לעמוד פנימי באתר ולאו דווקא לדף הבית ולכן יוכלו להתמצא בצורה יעילה ומהירה יותר באתר.
  • תורם להיררכיית התוכן באתר ולסורקים של גוגל להבין טוב יותר את היררכיית התוכן באתר שלכם. מה שתורם גם לקידום האורגני שלו. 
  • פירורי לחם הם כמו קישורים פנימיים לכל דבר – רק כאלה הנחשבים לקישור ניווט, כמו אלה היוצאים מתפריטים שונים באתר, אך עדיין חיוניים מאוד ולא כדאי להתעלם מהם.

ההקשר של פירורי הלחם לקידום אורגני בגוגל:

על אף שהם אינם סופר קריטיים להליך הקידום, כל תהליך קידום אורגני בגוגל הוא הליך הכולל פעולות רבות שיכולות להשפיע על הליך הקידום וכל אלמנט נוסף שנוכל לשלב בקידום האתר של הלקוחות שלנו ויכול להשפיע לטובה על הקידום שלהם בגוגל הוא משהו שנרצה לקחת בחשבון. לכן, אנו דואגים לשלב פירורי לחם בכל האתרים שלנו ושל לקוחותינו. לפירורים הנחמדים הללו יש קשר לSEO בכך שגוגל מזהה פירורי לחם ומכניסה את הURL לדף התוצאות שלה. מלבד התצוגה הידידותית הם עוזרים בבניית היררכיית תוכן לאתר מה שתורם גם לסורקים של גוגל להבין אותה מה שהופך את האתר לידידותי יותר לגוגל. היררכיית תוכן ברורה עוזרת לגוגל להוביל את הגולשים לעמוד הרלוונטי והנכון ביותר מבחינתכם ומבחינת הגולשים. אלה עשויים להשפיע גם על אחוז הנטישה באתר שלכם, ממוצע זמן שהייה ועוד. אלה כבר פרמטרים סופר חשובים בגוגל ולכן אם זה נוגע בהם זה נוגע בקידום האורגני של האתר.  

האם ניתן לעצב את הנראות של פירורי הלחם?

נגענו בזה קצת קודם והתשובה היא כן, בדרך כלל. במערכת וורדפרס הנחשבת למערכת קוד פתוח והמערכת המומלצת ביותר לבניית אתרים כיום, יש לנו שליטה מלאה על כל האלמנטים השונים של האתר ועריכת קוד האתר. כיום, יש אפשרות פשוטה יותר לערוך את המיקום והעיצוב של פירורי הלחם מבלי הצורך לדעת לתכנת קוד ומבלי לגעת בקוד המקור של האתר – והיא באמצעות תוסף אלמנטור. באמצעות תוסף זה אנו בונים את המבנה של העמודים ומעצבים אותם. שם ניתן להגדיר את המיקום של פירורי הלחם באתר וביחס לתוכן בו, את הצבעים והעיצוב שלו ועוד. 

האם חברת קידום האתרים שלנו תטמיע לנו כבר את פירורי הלחם באתר?

בחירת חברה לקידום אורגני מקצועית ומנוסה תסייע לכם בהטמעת פירורי הלחם באתר שלכם בצורה אסתטית ומקצועית. השילוב של פירורי הלחם לא קריטי לצרכי הקידום וכי ניתן לקדם אתר ברמות הגבוהות ביותר גם ללא הפירורים אך הם ללא ספק יכולים לתרום ואם זה כך – מדוע לא לשלב אותם בצורה אסתטית ויפה? בדרך כלל חברת הקידום כבר תבצע את ההתאמה לבד – אולם אם אתם רואים שהם לא עושים זאת – בקשו מהם לעשות זאת.

כיצד מטמיעים אותם באתר?

ההטמעה של פירורי הלחם (Breadcrumbs) באתר שלכם תתבצע באמצעות תוסף האלמנטור במקרה של אתרי וורדפרס, או יגיע בצורה מובנית במרבית מערכות התוכן האחרות. על כן, תוכלו להטמיע אותם באתר שלכם בקלות וביעילות או לבקש מאיש המקצוע מטעם חברת הקידום להטמיע אותם עבורכם. כדי לעצב אותם מבחינה אסתטית תצטרכו מעט ידע טכני אך בכל הנוגע לשימוש באלמנטור, כפי שאמרנו, לא תידרשו לדעת תכנות או לערוך את קוד האתר וכי ניתן לבצע זאת דרך הגדרות האלמנטור.

5/5 - (9 votes)
פירורי לחם (Breadcrumbs)
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.