כמה ארוכים צריכים להיות התכנים באתר שלנו? ומתי צריך לעדכן אותם?

כולם מבינים את החשיבות של התכנים באתר אינטרנט מסוים, לפחות מבחינת ההנגשה של התוכן, מתן מידע לגולש ומענה לצרכים שלו. למי מכם שאינו יודע – לתוכן יש גם חשיבות מכרעת על היבטים רבים אחרים בפעילות העסקית הדיגיטלית שלכם ושל האתר שלכם. אלה יכולים להשפיע על הקידום האורגני של האתר בגוגל, על הנעת הגולשים לפעולה באתר שלכם, על איכות התוכן ורמת האטרקטיביות שלו, על הסיכוי שהגולשים ישתפו את התוכן שלכם וימליצו עליכם ועוד. במדריך זה נסקור את הנושא לאורכו ולרוחבו ונכנס לעובי הקורה בכל הקשור לעובי המאמרים שלכם, או יותר נכון לומר – כמה ארוכים צריכים להיות התכנים באתר שלכם?

ראשית – מהו האורך המומלץ למאמר באתר שלנו?

אז ראשית נציין שאין אורך ספציפי שהוא אידיאלי לכל אתר בכל תחום. השאיפה היא להציג תכנים ארוכים, מפורטים, מעניינים ומועילים לגולשים – כאשר כדאי יהיה לשים דגש על מאמר באורך של לפחות 500 מילים בדרך כלל, עם שאיפה למעט יותר כאשר מדובר באתר החברה שלכם ואפשר קצת פחות כאשר מדובר במאמרי SEO ההולכים לפיזור ברשת. זוהי כמובן ההמלצה שלנו וכמות המילים עשויה להשתנות בין כל חברת שיווק באינטרנט או חברת קידום אתרים שתתייעצו עמה או תקראו תכנים שלה. ישנם בלוגרים או בעלי עסקים המפרסמים באתרי החברה שלהם מאמרים ארוכים של 1000 ו-2000 מילים ומאמינים כי אלו האורכים האידיאלים. אנו חושבים שאפשר להעניק ערך רב לגולש גם במאמרים של 500-800 מילים. ניתן להעניק ערך לגולשים גם במאמרים קצרים יותר אך הערך יהיה מוגבל בדרך כלל ביחס לכמות המילים (בהתייחס למאמר תוכן סטנדרטי בבלוג מאמרים באתר תדמית כמובן). 

כיצד אורך המאמר משפיע על אספקטים שונים הקשורים לקידום האורגני?

כפי שאמרנו בתחילה, לאורך המאמר עשויים להיות השלכות רבות על האתר שלכם, התנהגות הגולשים שלכם ועל פרמטרים שונים העשויים להשפיע, בין היתר, גם על הקידום האורגני של האתר שלכם. להלן כמה אספקטים שונים עליהם אורך המאמר יוכל להשפיע:

  • זמן שהייה ממוצע – ככל שהמאמר באתר שלכם הינו ארוך יותר כך הוא גם משפיע בצורה ניכרת יותר על זמן השהייה הממוצע באתר שלכם, שהוא אחד הממדים החשובים ביותר המציגים לגוגל על איכות האתר שלכם. ההיגיון הבריא אומר שאם התוכן באתר שלכם הוא בעל ערך ומועיל לגולשים סביר להניח שהם יהיו יותר זמן באתר כדי לקרוא את התוכן, אולי אפילו לדפדף בין מוצרים, שירותים או תכנים נוספים באתר שלכם וזמן השהייה שלהם יעלה, אחוז הנטישה של הגולשים ירד וכך למעשה שיפור המדדים הללו יתרמו לקידום האתר שלכם בגוגל.
  • איכות התוכן – זה שהתוכן ארוך יותר לא אומר שהוא בהכרח איכותי יותר, זה נכון… למרות זאת, במידה וכותב התוכן שלכם טוב ואתם סומכים עליו שיפיק עבורכם תכנים טובים הרי שככל שהמאמר ארוך יותר זה אומר שהוא יצטרך למצוא תתי נושאים נוספים לדבר עליהם כדי לא למרוח את התוכן ועל ידי כך להעמיק למעשה בנושא המאמר ולהעניק יותר ערך לגולשים.
  • יותר קישורים פנימיים – כשהמאמר ארוך יותר קל יותר לשלב קישורים פנימיים נוספים לעמודים אחרים באתר שלכם. לא צריך להגזים עם כמות הקישורים הפנימיים אבל קצת קשה לייצר כמה כאלה מתוכן מאוד קצר ועדיין לשמור על טבעיות ואיכות.
  • סיכוי גבוה יותר לשיתוף התוכן – כשהמאמר הוא איכותי וארוך יותר יש סיכוי גבוה יותר שהגולשים שלכם ישתפו אותו מיוזמתם. כל שיתוף מייצר עוד קישור נכנס לאתר שלכם וכמובן עוד חשיפה למותג שלכם.
  • תוכן לחזור אליו – תוכן ארוך, מפורט ואיכותי יותר מעלה את הסיכוי שאנשים ישמרו במועדפים את התוכן כדי לחזור אליו בהמשך, או ישמרו את האתר שלכם במועדפים כדי לחזור לקרוא תכנים נוספים בהמשך. גולשים חוזרים לאתר מסמנים לגוגל על אתר אמין עם תוכן איכותי.
  • ועוד… 

האם כדאי להכין תחילה מאמרים קצרים כדי שנוכל לעדכן אותם בהמשך?

זה תלוי בתחום ובנושאים, בדרך כלל התשובה תהיה לא, כי יהיה מומלץ להעלות מראש מאמרים באורך מכובד ותמיד יהיה ניתן לשדרג או לתקן אותם בהמשך במידע רלוונטי או מורחב. אנו ממליצים להעלות מאמרים של 400 מילים ומעלה לכל הפחות ומקסימום להרחיב אותם בהמשך. 

מתי כדאי יהיה לנו לעדכן את התכנים באתר שלנו?

גוגל אוהבת שהתוכן באתר שלנו יישאר טרי ורלוונטי כיוון שהיא רוצה להציג לגולשים מידע הרלוונטי לגולשים שלה. למעשה ברגע שאתם מרגישים שתוכן באתר שלכם הופך להיות מיושן מדי, במקום שיהפוך לעמוד מיושן שאף אחד לא יתקרב אליו או שאם כבר יגיעו אליו יבינו כי התוכן כבר לא רלוונטי ומיושן ויצאו ממנו במהירות – כדאי יהיה לשדרג את התוכן. תוכלו לעשות זאת על ידי עדכון תוכן חדש עם מידע רלוונטי יותר במקום התוכן המיושן (לדוגמה: מאמר בנושא חוק מיסוי מסוים שלאורך השנים החוק השתנה. בעל האתר יוכל להיכנס, לעדכן את הנתונים המדויקים יותר לגבי החוק). כך תציעו ללקוחות שלכם ערך רב יותר, "תרעננו" עמוד מיושן עם תוכן רלוונטי ותרוויחו נקודות זכות בגוגל. הדרך הנוספת היא פשוט להרחיב מאמר מסוים בכמה מאות מילים נוספות.

מי מבצע את העדכון וההרחבה של התכנים באתר?

מי מבצע את הכתיבה של התוכן באתר שלנו? חברת הקידום? בעל העסק? כותב תוכן? כל אלו אפשרויות ריאליות. בהתאם לאסטרטגיה ולתקציב שלכם תוכלו להחליט מי מעדכן את התכנים. האם אתם רוצים לעדכן את התכנים או רוצים לשכור חברה לכתיבת תוכן שתספק לכם את השירות הזה. בנוסף, במידה ואתם עובדים עם חברת קידום אתרים תוכלו לבקש ממנה שחלק מהתקציב ילך לטובת חידוש והארכת מאמרים באתר.

5/5 - (7 votes)
כמה ארוכים צריכים להיות התכנים באתר שלנו
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.