מהי מהירות אתר אינטרנט ולמה היא חשובה?

שיפור מהירות האתר שלנו חיוני לשיפור חוויית המשתמש באתר וכמובן גם לצרכי קידום אורגני בגוגל. בעידן בו אנו חיים כיום כולם רוצים הכול כאן ועכשיו ולמהירות תפקיד משמעותי בכל מקום ובכל דבר, החל מזמני הטעינה של האתר שלנו, דרך זה שלאף אחד אין סבלנות לעמוד בתור לשירות ואפילו בנסיעה ארוכה למקום שממש רוצים להגיע אליו כבר אין לאנשים סבלנות. אנו בוואמוס מדיה מכירים היטב בחשיבות של מהירות הטעינה של האתר לקידום שלו בגוגל ולשיפור חוויית המשתמש באתר. נשמח לעמוד לשירותכם עם השירות הטוב ביותר. לפרטים צרו קשר או השאירו פרטים כאן באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

אז מהי מהירות אתר אינטרנט ואיך מודדים אותה?

מהירות אתר אינטרנט מתייחס למעשה לזמן שבין בקשת הכניסה של הגולש לאתר ועד שכל האתר נטען מולו בדפדפן. על הנייר המסע הטכני שקורה בזמן הזה הוא ארוך ורווי בשלבים, החל מבקשת הגולש להיכנס לאתר, דרך הבקשה של הדפדפן לשרת, קישור הבקשה משרתי הDNS לשרת האחסון, התגובה בחזרה של שרת האחסון לדפדפן, ניתוח ועיבוד המידע של הדפדפן באתר ועד שהעמוד הופך זמין לצפייה. כל זה צריך לקרות במהירות גבוהה עד כדי שניה-שניה וחצי לכל היותר והיא מהווה חלק חשוב בכל הליך קידום אתרים

החשיבות של מהירות אתר לקידום אתרים בגוגל:

קידום בגוגל הוא הליך מורכב המונה מאות או יותר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון ולעבוד עליהם. למעשה, מרבית הפרמטרים לפיהם גוגל מדרגת אתרים בגוגל שמורים היטב בספר הסודות השמורים של גוגל, אולם מפעם לפעם הם מגלים לנו בפומבי כמה מהדברים החשובים ביותר שעוזרים להם לדרג את האתרים. אחד מאותם דברים גלויים הוא מהירות האתר עליה גוגל הכריזה כאחד הפרמטרים החשובים ביותר. קידום אתרים לעסקים קטנים למשל מתבסס ברובו על שיפור חוויית המשתמש באתר ויצירת תכנים וקישורים. לגוגל יש כלי הנקרא Google Page Speed Insights (עליו נדבר עוד מעט) ובעזרתו היא גם בודקת את מהירות האתרים ומשלבת את המידע הזה בשילוב יתר הפרמטרים שמנוע החיפוש שלה בוחן כדי לדרג אתר במנוע החיפוש.

החשיבות של מהירות אתר לשיפור המכירות באתר החנות שלכם:

למהירות אתר ישנה גם חשיבות על הקידום האורגני של אתרי חנות. קידום אתרי חנות הוא מעט שונה מקידום אתר תדמית מכמה סיבות: ראשית יש בו עמודים רבים ודלילים יותר בתוכן, מה שמעלה את החשיבות לשיפור חוויית המשתמש באתר (וכחלק מכך שיפור מהירות הטעינה של האתר). במחקרים שבוצעו בארה"ב על אתרי חנות שמכניסים מיליוני דולרים התגלה שכל שניה עיכוב במהירות הטעינה של האתר עולה להם במיליון וחצי דולר מסך המכירות החודשי. 

כלים נהדרים לבדיקת מהירות האתר והפרמטרים הקשורים אליו:

כלים שונים משמשים לא רק חברה לקידום אורגני אלא כל בעל אתר שרוצה לבדוק את מהירות הטעינה של האתר שלו ואת הפרמטרים המשפיעים על מהירות זו. להלן כמה כלים מומלצים שכדאי להכיר:

  • PageSpeed Insights – של גוגל הוא כלי נהדר לבדיקת מהירות האתר שלכם. למעשה מדובר באחד הכלים הטובים ביותר בנושא והוא מנתח את האתר שלנו לאורכו ולרוחבו ומעניק לו ציון בין 1 ל-100 על ביצועי האתר שלנו, כאשר אלה מתחלקים לציון מובייל וציון מחשב. הכלי מציג לנו מספר נתונים מניתוח טעינת האתר ומציג לנו פרמטרים שונים הנדרשים בשינוי, לדוגמה הצגה של תמונות בפורמטים עדכניים וחסכוניים יותר, הפחתת שורות קוד שלא בשימוש, שיפור זמני התגובה של השרת שלנו ועוד. 
  • GTMETRIX – עוד כלי נהדר שבודק את מהירות הטעינה של האתר שלנו ומפיק לנו דו"ח מסודר בנושא. הוא מאפשר לנו לראות את העמודים והקבצים הכבדים שמאיטים את האתר והמהירות שלו והצגה של פרמטרים שונים שכדאי לשפר.
  • PNGDOM – זהו כלי מוכר נוסף שנותן ציון מספרי עם אותיות A עד F לפרמטרים שונים הקשורים במהירות הטעינה של האתר שלנו. 

טיפים ופתרונות פרקטיים לשיפור מהירות האתר שלכם:

מה ניתן לעשות? הסבר:
אופטימיצזיה לתמונות באתר תוכלו לבצע שיפורים למהירות האתר על ידי אופטימיזציה לתמונות באתר שלכם. ככל שהתמונה כבדה יותר כך היא מאטה את טעינת האתר שלכם. תוכלו להשתמש בכלים חינמיים שונים לצמצם את משקל התמונה מבלי לפגוע באיכותה יותר מדי ואף להשתמש בתוספים שונים בנושא.
תוספי האצה לוורדפרס אם האתר שלכם מבוסס על וורדפרס תוכלו להתקין תוספים שונים (בחינם או בתשלום) שיבצעו שיפורים שונים (בעיקר טכניים) שיעזרו לשפר את מהירות הטעינה של האתר שלכם.
שיפור חבילת האחסון שלכם שיפור החבילה של האחסון שלכם או החלפת חברת אחסון לשרת טוב יותר יעזרו גם כן לשפר את מהירות הטעינה של האתר.

שאלות-תשובות:

מהו זמן טעינה ממוצע הנחשב טוב?

זמן טעינה של פחות משניה נחשב בסדר, אולם צריך לשאוף למהירות טעינה נמוכה ככל האפשר.

איך נוכל לשפר את מהירות האתר שלנו?

יש כמה דרכים לשפר את מהירות הטעינה של האתר, ביניהן שימוש בתוספים שונים (תלוי היכן יושב האתר שלכם), שיפור האחסון שלכם, אופטימיזציה לתמונות באתר ועוד.

מדוע חשוב לדאוג שהאתר שלנו יהיה מהיר?

מהירות האתר חיונית הן לקידום האורגני שלו בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל והן לשיפור חוויית המשתמש באתר. שיפור חוויית המשתמש באתר משפיעה גם על כמות הפניות והמכירות ממנו, גם על זמן השהייה של הגולשים וגם על האמון שלהם במותג. 

מי יכול לעזור לנו לשפר את מהירות האתר שלנו?

כל מקדם אתרים מקצועי צריך להכיר החשיבות של מהירות האתר לקידום האורגני בגוגל ולטפל במהירות האתר שלכם כאחד הפרמטרים החשובים לקידום האורגני שלו. לכן כל מקדם יכול להכיר דרך כזו או אחרת לטיפול במהירות הטעינה של האתר שלכם.

5/5 - (5 votes)
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.