מה זה קניית קישורים ואיך זה עוזר לקידום האורגני?

קישורים מהווים חלק בלתי נפרד ואפילו חשוב מאוד מכל הליך קידום אורגני. בעבר כל מקדם אתרים או בעל אתר שרוצה היה להתקדם בגוגל היה צריך להשקיע את מרבית הזמן והמשאבים שלו בלקשר לאתר מכל חור אפשרי ברשת וכל קישור נוסף היה מחזק את העמדה של האתר בגוגל ומסייע לבעל האתר להרוויח יותר גולשים ולקוחות. לאורך השנים והעדכונים של גוגל היא החלה לשים דגש יותר על איכות הקישורים מאשר לכמות שלהם, חידדה את המאפיינים המשפיעים על כוחם של הקישורים מאתר אחד לאחר וכך נוצר למעשה מצב שבו חברות קידום אתרים, שהקימו רשת אתרים חזקה לקידום לקוחותיהם, החלו להציע שירות רכישת קישורים מהן וניצול הרשת גם ללקוחות שהן לאו דווקא מהחברה. אז מה זה קניית קישורים? איך זה עוזר לקידום האורגני של האתר שלכם? אנו ב-Vamos Media עושים לכם סדר בנושא.

מה המטרה של קידום אורגני למעשה ומהם המאפיינים החשובים ביותר שגוגל מייחסת להם חשיבות?

המטרה של קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל היא למעשה להביא את האתר שלנו למקום הראשון בתוצאות האורגניות של גוגל. כאשר תבצעו חיפוש בגוגל תגלו שיש תוצאות אורגניות, כלומר טבעיות, ויש תוצאות ממומנות. בעוד תצטרכו לשלם מחירים יקרים יותר בדרך כלל כדי להופיע בתוצאות הראשונות הממומנות, הרי שקידום אורגני יהיה משתלם יותר כלכלית בטווח הארוך, יתרום לאספקטים שונים כמו מוניטין והעלאת ערך האתר והחברה וכמובן שיש להתייחס גם לעובדה שהקהל ברובו נוטה להתעלם ממודעות ופרסומות באופן אוטומטי כמעט. 

כיצד כל זה קשור לקניית קישורים? מכיוון שיש מאות פרמטרים ויותר המשפיעים על קידום אתר בגוגל, כאשר הקישורים לאתר נמצאים בטופ 3 של האלגוריתם של גוגל בהקשר הזה.

מדוע קישורים מהווים חלק כל כך חשוב מהליך קידום אורגני בגוגל?

קישורים הם חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני בגוגל והסיבה לכם היא שהם מהווים מאפיין של המלצות עבור האלגוריתם של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל מבוסס על פורמולה, נוסחה, חלקת קוד או אם תרצו – אלגוריתם. הוא מורכב ומתוכנת לפענח את האיכות, הסמכות והאמינות של אתרים ובכך לסווג אותם לדירוגים כאשר גולש מחפש ביטוי מפתח מסוים, שאלה, שם עסק, מוצר, שירות או כל דבר אחר בגוגל. בהתאם לחיפוש גוגל תנסה להציג את התוצאות האיכותיות והרלוונטיות ביותר למשתמש שלה. האלגוריתם לא יכול להעריך בצורה אנושית אתרים אז הוא שולח רובוטים שסורקים את האתר. אלה יכולים לעדכן את גוגל במה עוסק האתר, לוודא שאין בו חלקים מועתקים, שאין בו קישורים שבורים, למפות את ההיררכיה של התוכן באתר ועוד. כך למעשה גוגל יודעת במה עוסקים האתרים אך כדי לבחון את איכותם ואמינם יש כמה פרמטרים שהאלגוריתם בוחן והקישורים הנכנסים לאתר הוא אחד גדול שבהם.

מה זה אומר קניית קישורים והאם זה באמת יתרום לנו לקידום?

בעולם מושלם גוגל היו רוצים שאתרים באינטרנט יקבלו את הקישורים באופן טבעי. לדוגמה: גולש נכנס לאתר בנושא שמעניין אותו, קרא מאמר והמליץ עליו. זה אכן קורא היום אבל אי אפשר להסתמך על זה בלבד כדי להתקדם בגוגל. הסיבה לכך היא שבעלי ומקדמי אתרים פשוט יוזמים את יצירת הקישורים לאתרים כדי לתת "בעיטה בתחת" לאתר במעלה התוצאות של גוגל. כל עוד זה נעשה במינון נכון ובתמהיל טבעי והגיוני הרי שמדובר בפעולה שתדחוף את האתר למעלה בתוצאות החיפוש בדרך כלל (בהתאם גם לאיכות הקישורים, לתחרות בתחום וכו'). שירות קניית קישורים הוא למעשה שירות של אנשים המתחזקים רשת של אתרים (יכול להיות חברות פרסום אך גם יזמים שעיקר ההכנסה שלהם היא מאותם אתרים) והם למעשה מוכרים לכם קישור מתוך מאמר באתר שלהם. 

דגשים קריטיים שחשוב לשים לב אליהם ברכישת קישורים:

בכל הנוגע לרכישת קישורים כדאי להיזהר ולשים לב לכמה דברים חשובים:

  • ממי אתם רוכשים – ראשית אתם רוצים לוודא שאתם רוכשים את הקישורים מספק אמין ומקצועי, כזה שמתחזק היטב את האתרים שלו או עובד עם כאלה שמתחזקים היטב את האתרים שלכם. אתם רוצים לוודא שאתם אכן תקבלו את הקישור ששילמתם עליו ושהקישור יהיה אמין, יצא מתוך מאמר ומהמקום בו אתם תבחרו ובאופן שבו תרצו לחשוף את הקישור (טבעי, מתוך אנקור וכו') 
  • איכות וסוג הקישורים – בדקו את האתרים באמצעות כלים שונים על מנת לברור את איכות הקישור הפוטנציאלי וכמובן את סוג הקישור: follow או no follow. קישורי no follow לא יעבירו כוח לאתר שלכם בגוגל והם יכולים לרוב לתרום רק לצורך הבאת תנועה לאתר או לשמירה על פרופיל קישורים טבעי.
  • אחריות –  בדרך כלל נהוג לתת עד 12 חודשי אחריות על הקישורים. הכוונה היא שלא תקנו קישור ואחרי חודש או אפילו כמה חודשים פתאום האתר ירד מהאוויר ולא יהיה ערך לקישור שקניתם. אי אפשר לתחזק אתרים לכל החיים באחריות אבל מי שתקנו ממנו את הקישור, אם יספק לכם שנה אחריות של החלפת הקישורים או החזר כספי במידה והקישור ירד מהאוויר זה יהיה מכובד מאוד.
  • מהיכן יוצא הקישור? – בדקו שהקישור אכן יוצא באופן טבעי מתוך מאמר ולא מתפריט צדדי, תפריט פוטר או כל מקום אחר שעשוי להיחשב כספאם.
  • להבין את המחירים – הכירו את המחירים בשוק אודות הקישורים, סוגי הקישורים, איכות הקישורים וגודל האתרים בהם אתם רוצים לפרסם.

האם שירות זה יכול להשפיע על חברת הקידום שנרצה לעבוד עמה?

בחירת חברה לקידום אורגני לא צריך להיות תלוי באם יש לחברה יותר או פחות אתרים שהיא מתחזקת בעצמה, כיוון שכיום באמצעות שירותי קניית קישורים של ספקים שונים ניתן לבנות תמהיל קישורים איכותי ויעיל שניתן להיעזר בהם מבלי הצורך לתחזק אתרי תשתית באופן עצמאי.

5/5 - (23 votes)
קניית קישורים
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.