מה ההבדל בין אתר תדמית לאתר חנות? פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון

אחת השאלות הנשאלות כאשר מאפיינים את צרכי העסק לפני בניית אתר מקצועי לעסק היא מה סוג האתר שהוא צריך. יש הבדל בין אתר תדמית לאתר חנות ובין אתרים אלו לאתרי גלריה,  מגזינים, פורטלים, אתרי מנויים וכו'. לעתים רבות יש גם הבדלים בין האתרים בהתאם לתחום בו עוסק העסק ובהתאם לשירותים שהוא מספק. במאמר זה נבדוק את ההבדלים בין אתר תדמית לאתר חנות, מהם הפרמטרים שאתם צריכים להתחשב בהם ומה עשוי להתאים לכם בכל הקשור לאתר שלכם.

נתחיל מהבסיס – הסבר קצר על שני סוגי האתרים:

אתר תדמית – אתר מסוג זה הינו האתר הקלאסי שכולנו מכירים. אתר שכולל עמוד הבית, עמוד אודות המציג את החברה, הנפשות הפועלות ומי עומד מאחוריה ועמודים ראשיים בתפריט המציגים את שירותי החברה. בדרך כלל לאתר זה נוסיף אזור טיפים ומידע מקצועי (בלוג), עמוד צור קשר ואולי גם עמוד "בין לקוחותינו" או תיק עבודות. זה האתר הקלאסי והבסיסי ביותר ברמת העמודים והמבנה. כמובן שהוא צריך להיות מעוצב ובנוי בצורה ייחודית לצרכי העסק והמיתוג שלו, לצד חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר ומגוון אפשרויות ניווט באתר ואפשרויות ליצירת קשר עם החברה.

אתר חנות – זהו אתר המתאים לכל מי שיש לו מוצרים למכירה. לרוב פיזיים אך גם דיגיטליים עשויים להתאים. אתר מסוג זה יהיה בנוי בצורת חנות דיגיטלית שמשלבת גם מידע אודות העסק ומי שעומד מאחוריו. המבנה הבסיסי של חנות דיגיטלי יכלול עמוד הבית, אודות, צור קשר, אזור לטיפים ומידע מקצועי (בלוג) וכן תפריט קטגוריות לחיפוש מוצרים רלוונטיים בחנות המקוונת שלנו. 

מי צריך אתר חנות ומי צריך אתר תדמית?

בשונה משירות בניית דף נחיתה למשל בו בונים עמוד אחד שיש לו מטרה אחת והיא לרשום אנשים לתפוצה או לשווק מוצר/אירוע כלשהו, הרי שכאשר מדובר על אתרי תדמית או חנות צריך לאפיין לעומק את צרכי העסק. ישנם גם עסקים שכיום מתאים להם לבנות אתר תדמית למשל אך צפויים בעתיד להכניס מוצרים לרכישה אונליין (פיזיים או דיגיטליים) ולכן רוצים לבנות את האתר עם הכנת לחנות שתיפתח בהמשך. אנו בוואמוס מדיה מעריכים כבר בשלב האפיון מול העסק גם את המצב הנוכחי וגם את הפוטנציאל העתידי של פיתוח העסק ומשתדלים להיות מוכנים לכל תרחיש במידת הצורך. בשלבי האפיון נכיר ונאפיין את צרכי העסק, קהל היעד שלו, מטרות האתר, נגדיר תקציב ובהתאם לכך נוכל לאפיין את סוג האתר, העיצובים, המבנה, האלמנטים הייחודיים שלו, התכנים הנדרשים בו ועוד.

בניית אתרי תדמית מהאגדות עם ואמוס מדיה:

אתר תדמית הוא האתר הקלאסי ביותר שאפשר להקים לעסק. על אף זאת אתם רוצים שהוא יראה מדהים, ייחודי וייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. בניית אתר תדמית ידרוש מגוון אלמנטים גרפיים ראשוניים כמו תמונות, באנרים, לוגו ועוד. אלה לצד תכנים ראשוניים ומבנה אתר המתאים לצרכי העסק ולקהל היעד שהוא מכוון אליו ישלימו אתר נהדר שאמור לספק את הסחורה.

המטרה של אתר תדמית מאוד ברורה: להציג את המותג בצורה הטובה והמחמיאה ביותר, לבנות יחסי אמון עם הגולשים, לתת להם ערך ומענה אוטומטי באמצעות התכנים המפורסמים באתר ולגרום להם לפנות לחברה או להשאיר פרטים כדי שנציגיה יחזרו אליהם. חשוב לייצר חוויית משתמש נוחה ויעילה שתאפשר ניווט נוח ויעיל בין עמודי האתר, מגוון אפשרויות ליצירת קשר עם בית העסק ולהציג מידע ברור מי עומד מאחורי העסק. כמו כן התכנים שתציגו באתר יעזרו לגולשים להבין שאפשר לסמוך עליהם, שאתם מבינים בתחום שלכם ויספקו להם מענה לשאלותיהם, יסירו מחסומים ויגרום להם לרצות לעבוד אתכם.

בניית אתר חנות – אבל כזו שתמיר לכם פי 5 מחנויות של מתחרים:

לכל בעל עסק שיש לו מוצרים למכירה, בין אם פיזיים ובין אם דיגיטליים, כדאי לבנות אתר חנות. בניית אתר חנות מתאפיינת בתצורת אתר המנגישה את המוצרים לרכישה אונליין בצורה מאובטחת, נעימה, מהירה ונוחה. לצד חוויית משתמש ברמה גבוהה וגלישה מהירה בין העמודים באתר (במיוחד שלקוחות רוצים לדפדף במהירות בין מוצרים, להשוות ביניהם ולמצוא את המוצר הרלוונטי להם ביותר), אתם רוצים לשים דגש על אבטחת מידע ותצוגה משכנעת של המוצרים.

על מנת להציג את המוצרים באתר שלכם בצורה האמינה והטובה ביותר כדאי לעשות זאת באמצעות תמונות מוצר מגוונות, חדות ואיכותיות. תמונות מקצועיות ומדויקות ככל האפשר. לצד זאת חשוב לכלול מידע המאפיין את המוצר, את הפרטים הטכניים שלו ולכלול גם את מחיר המוצר ללא הפתעות עבור הלקוח.

פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון:

  • המערכת עליה בונים את האתר – בכל הנוגע לבניית האתר שלכם אתם רוצים להשתמש בוורדפרס. על אף שיש מגוון מערכות אפשריות לבסס עליהן את האתר שלכם אנו בוואמוס מדיה מאוהבים בוורדפרס ובונים עבורנו ועבור לקוחותינו אתרי וורדפרס בלבד. בניית אתר וורדפרס מאפשרת לנו לבנות כל אתר שנרצה, מכל סוג וברמת האיכות הגבוהה ביותר עם שליטה מלאה על כל האספקטים השונים של האתר.
  • חוויית משתמש – דאגו לחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר באתר שלכם. זה אומר גלישה מהירה באתר, ניווט נוח ויעיל בין העמודים השונים באתר, בין המוצרים השונים באתרי חנות ועוד. אתם רוצים לדאוג להתאמה רספונסיבית של האתר לגלישה במסכים שונים (ניידים, טאבלטים וכו')
  • עמודים נוספים חשובים – עמודים של תנאי שימוש, פרטיות, שאלות תשובות, מדיניות משלוחים (באתרי חנות) וכן עמודים נוספים עשויים להיות חיוניים באתרים אלה. ודאו מול חברת בניית האתרים שלכם שהיא אכן דואגת לבנות לכם עמודים אלה באתר.
  • נגישות – דאגו לעמוד הצהרת נגישות ולהתקין תוסף נגישות באתר שלכם. 

 

5/5 - (18 votes)
מה ההבדל בין אתר תדמית לאתר חנות?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.