מה זה משפך שיווקי ולמה הוא חשוב לקמפיינים שלכם?

משפך שיווקי הוא אחד המונחים החשובים ביותר בעולם השיווק שכדאי שגם אתם תכירו אותו. מדובר למעשה במסע שהלקוח עושה מהרגע שהוא נחשף אליכם לראשונה ועד הרגע שהוא הופך ללקוח שלכם. משפכים מסוימים כוללים גם שלב נוסף שכולל את שימור הלקוח. אנו בחברת ואמוס מדיה החלטנו להרים את הכפפה ולהכין לכם מדריך מפורט זה בנושא משפך שיווקי כדי שתבינו מעט יותר לעומק את הדרך שעובר הלקוח מהרגע שהוא נחשף אליכם לראשונה לרגע שבו הוא מחליט לרכוש מכם. בין אם מדובר על קידום ממומן בגוגל או כל קמפיין אחר – כדאי יהיה להכיר את המשפך השיווקי. שנתחיל?

איך בנוי משפך שיווקי?

אם תחפשו בגוגל משפך שיווקי תגלו כי ישנם סוגים רבים ושונים של משפכים שיווקיים, חלקם עם יותר שלבים, חלקם עם פחות שלבים – אך העקרונות שלהם יהיו דומים בדרך כלל. יש מספר שלבים שכדאי לקחת בחשבון בבניית משפך שיווקי לעסק שלכם:

  • מודעות – השלב הראשון במשפך הוא שלב החשיפה. זהו השלב בו אתם מביאים לידי מודעות את המותג שלכם בעיני הקהל. 
  • עניין – בשלב הזה נרצה לקרב את הלקוח אלינו על ידי יצירת עניין במוצר או בשירות שלנו. 
  • תשוקה – בשלב הבא נרצה להעיר את התשוקה של הלקוח שלנו בעזרת מה שהמוצר או השירות שלנו יעשו עבור הלקוח ולייצר חיבור רגשי, שכן הלקוח כבר התעניין במוצר. 
  • פעולה – זהו השלב שבו הלקוח מבצע את ההנעה לפעולה שאתם רוצים וזה לקנות מכם. 
  • שימור – השלב הנוסף שדיברנו עליו והוא מתייחס לשימור הלקוח ודרך נוספת שיעשה לרכישה חוזרת.

איך עובד השיווק כיום?

בסופו של דבר עם השימוש באינטרנט לעתים משפכים שיווקיים מודרניים כוללים פחות שלבים. כיום באינטרנט אנו יכולים לראות גולשים הרוכשים במהירות מוצר ישירות אונליין או גולשים אחרים בתסריט אחר הדורש זמן רב יותר עד שהגולש נותן בנו אמון. במקרה כזה עשוי לקחת יותר זמן עד שהוא יבצע רכישה וירכוש מאיתנו אבל עם משפך שיווקי נכון ואיכותי בבוא הזמן יגיעו תוצאות טובות יותר.

נשליך מעט דוגמאות:

  • מישהו יצר קורס דיגיטלי ועשה קידום בפייסבוק. אדם אחר הרואה את פרסומת שבה הוא לומד לעשות כסף דרך יוטיוב – זה נשמע לו קל ומגניב כמו שמציגים את זה בפרסומת ולאחר מכן בדף הנחיתה והוא מוכן להשקיע כמה מאות שקלים באופן מידי בקורס דיגיטלי שילמד אותו איך להרוויח הרבה יותר.
  • לעומת זאת – אדם שהתעניין בשירות שלכם וזקוק ליותר זמן עד שירכוש מכם: לדוגמה אם אתם מציעים ייעוץ עסקי, השקעות בנדל"ן או שירות אחר שהלקוח ירצה קודם כל לבנות אמון, "לשכב על הגדר" מה שנקרא ולבדוק אם אתם הנכונים עבורו. בשלב הזה ייתכן והוא ישאיר פרטים באתר כדי להצטרף לתפוצה או לקבל מידע נוסף ולאו דווקא ירכוש מכם לאחר שיחת הטלפון הראשונית אלא ימשיך לעקוב.

כיצד נוכל לייעל ולשפר את הביצועים של המשפך השיווקי שלנו?

בין אם מדובר בקידום אורגני, פרסום ברשתות החברתיות או קידום ממומן – אתם מבינים את החשיבות של המשפך השיווקי שלכם. בכל קמפיין שתבחרו לבצע כדאי יהיה לבצע בו שיפורים תוך כדי תנועה. מה שיפה במשפך השיווקי היא שאם הוא מתוכנן היטב הוא גם מחולק לשלבים שונים כמו שכתבנו למעלה הרי שניתן לעקוב אחר הביצועים שלנו בכל שלב ולאבחן בדיוק מה עובד טוב ומה פחות טוב ונדע לשפר נקודתית כל מה שצריך כדי לשפר את המשפך והביצועים בקמפיין. 

שיפור המשפך בשלב החשיפה:

שלב החשיפה הראשונה הוא השלב שבו הגולש נחשף למותג שלנו לראשונה. זה יכול להיות באמצעות ניהול רשתות חברתיות, פרסום ממומן בפייסבוק או בכל מקום אחר בו תבחרו לפרסם. גם אדם שראה מותג לראשונה בפרסום חוצות על בניין למשל נמצא כעת בשלב החשיפה. כדי לשפר את החשיפה למותג תצטרכו לגרום לעין האנושית, שכבר יודעת לסנן בקלות פרסומות, לבלוט ולהתייחס לפרסומים שלכם. כדאי יהיה להשתלב בצבעים בולטים, באותיות בולטות וגדולות ולשלב אלמנט גרפי כמו תמונה למשל שיגדיל את הCTR על הפרסומת. 

שיפור המשפך השיווקי באתר שלנו

שירותי בניית אתרים חיונית לכל בעל עסק כיוון שהאתר הוא התשתית הטובה ביותר בדרך כלל להביא אליו את הקהל שלכם. בעת בניית האתר או השיפוץ שלו בשלב מאוחר יותר, תוכלו לשפר את המשפך השיווקי בכל יתר השלבים שלו. באמצעות האתר תוכלו לקבל את הגולשים שעברו את שלב החשיפה ולייצר את העניין והתשוקה הנדרשים כדי להוביל את הלקוחות לרכישה. בין אם הגולש ירכוש מיידית מוצר בצורה רגשית ובין אם הוא יחכה מעט לרגע הנכון וייבנה בכם אמון הרי שהאתר שלכם יספק את התשתית הטובה ביותר בנושא זה. כדי לשפר את רמת העניין בכם תצטרכו ליצור תכנים טובים יותר, לשים לב שהתכנים בעמוד שאליו מגיע אל הגולש עונים על הכותרת הראשית של העמוד ומספקים לו ערך אמיתי. בנוסף אתם רוצים לוודא שחוויית המשתמש באתר הינה ברמה גבוהה, שהאתר נטען במהירות, שתפריטי הניווט נוחים ויעילים וכו'.

כדי לייעל את המשפך השיווקי כדאי יהיה לעשות כמה דברים:

  • להציע ספרון PDF או מוצר דיגיטלי אחר במתנה בתמורה להרשמה לתפוצה. כך תוכלו להמשך לשלוח מיילים למבקרים שהיו באתר שלכם ועשויים להתעניין בשירות שלכם.
  • לשתול פיקסל רימרקטינג (דרך קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל) שתוכלו לעשות קמפיינים נוספים מבוססים על קהל היעד "שסימנתם". 
  • הוסיפו הנעה לפעולה לכל עמוד בהתאם לפעולה שאתם רוצים שהגולשים יעשו. אל תניחו שהם יחשבו לבד מה לעשות הלאה. 
  • שקלו להוסיף פופאפ לאתר שלכם עם מבצע "רגע אחרון" לפני שגולש עוזב את האתר.
5/5 - (29 votes)
מה זה משפך שיווקי ולמה הוא חשוב לקמפיינים שלכם?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.