אתר שומר שבת

אתר שומר שבת הוא אתר שבמהלך שבתות וחגים הוא אתר שבעליו השבית את התוכן במלואו או בחלקו. על אף שבהלכה אין איסור גורף בעניין זה, הרי שעבור אנשים רבים (לרוב בעלי אתרים מהמגזר הדתי או החרדי וכן יהודים הדוקים מרחבי העולם המחזיקים אתרים משלהם) דואגים להשבית את האתר באופן מלא או חלקי החל מרגע כניסת השבת ועד יציאתה. כיצד זה מתבטא בשלב בניית אתר אינטרנט לעסק או הקידום האורגני שלו? בואו נרחיב מעט על הנושא.

האם צריך להשבית את האתר בשבת?

כפי שציינו, אין על כך איסור גורף בדף ועל כן תראו ברחבי הרשת גם אתרים רבים הפונים אל הציבור הדתי, כולל אתרים גדולים ומוכרים, שאינם משביתים את האתר ביום שבת ובחגים. לעומתם, יש בעלי אתרים שכבר כשהם מחפשים חברת בניית אתרים הם מציינים כי הם רוצים שהאתר שלהם ישמור שבת ועל כן יהיה סגור באופן מלא או חלקי. 

כיצד זה בא לידי ביטוי בקידום האורגני ובפרסום של האתר?

ובכן אם אתם משקיעים בטכניקות פרסום שהן לאו דווקא קשורות לקידום האורגני הרי שלא צריכה להיות לכם בעיה. פשוט תעצרו את הקמפיין ביום שבת שבו גם ככה אתם סוגרים את פעילות האתר עד צאת השבת ואתם לא צפויים להפסיד כסף על הפרסום. כאשר מדובר בקידום אורגני לעומת זאת עשויות להיות השלכות להשבתת האתר באופן מלא או חלקי.

בסופו של דבר גוגל, על אף שהיא בבעלות יהודית, היא חברה אמריקאית ומותג בינלאומי. את מנוע החיפוש של גוגל לא מעניין אם אתם שומרים שבת או אם האתר שלכם שומר שבת. מבחינת מנוע החיפוש השבתת התוכן או חלקו פוגעת בערך התוצאות שמנוע החיפוש מציג לגולשים שלו ועל כן מנוע החיפוש עשוי לפגוע בדירוג שלכם בהתאם. מבחינת גוגל זה אומר שהאתר שלכם או העמוד הרלוונטי לא זמין ולכן הוא יציג תוצאות אחרות שכן זמינות. 

האם השבתה חלקית של האתר תמנע בעיה זו?

לקוחות המגיעים אלינו לשירות בניית אתרים לעסקים ומעוניינים להשבית את האתר ביום שבת מקבלים מאתנו המלצה להשבית את האתר באופן חלקי. זהו לא פתרון של 100% למצב שבו האתר עשוי להיפגע בתוצאות החיפוש אך ניתן למזער את הנזקים בדרך זו ובדרכים נוספות. כך למשל אם מדובר על בניית אתר חנות אפשר למשל רק לסגור את עמוד התשלום ובכך שלא מדובר בעמוד שמראש אמור להיות מאונדקס בגוגל הנזק יפחת. יש אתרים שעושים שימוש בתוספים או חוסמים שונים של חלק מהתוכן או פרסומות בו כדי לא לייצר רווח ביום שבת מהאתר. פתרון נוסף שיכול לעזור לכם הוא להשתמש סטטוס 503 שמסמן לגוגל למעשה שהאתר אינו זמין באופן זמני (משתמשים בזה בדרך כלל באתרים שמבצעים בהם שדרוגים למשל אך זהו פתרון שיכול להתאים גם לנושא זה).

אנא דרגו את המידע
אתר שומר שבת
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.