מה זה עדכון פנדה ואיך הוא משפיע על הקידום האורגני?

הקידום האורגני במנועי החיפוש הוא תחום מורכב ומסועף ולרוב זה מכיוון שהאלגוריתם של גוגל (מנוע החיפוש הפופולרי ביותר) כולל מאות ואולי אלפי פרמטרים שונים המשפיעים על מיקום אתר בגוגל, כאשר מרביתם אינם ידועים כלל לציבור. מנוע החיפוש מתעדכן על ידי המהנדסים של גוגל מאות פעמים בשנה, כאשר לרוב מדובר בשינויים ועדכונים מינוריים עד כדי כך שהם לא מורגשים בצורה דרסטית על ידי מרבית האתרים. אחת לשנה-שנתיים בדרך כלל יש עדכון גדול יותר המשפיע על יותר אתרים. אחד מהעדכונים הללו היה איי שם בתחילת שנת 2011 כאשר גוגל הרעידה את האדמה עם עדכון פנדה.

מהו עדכון פנדה וכיצד הוא השפיע על הקידום האורגני?

כפי שאמרנו – קידום אורגני בגוגל עשוי להיות מורכב ולכלול אינספור פרמטרים שונים החיוניים לקידום אתר בגוגל, אך בעבר הכול היה הרבה יותר פשוט. מרבית בעלי האתרים שרצו לעדכן את האתר באופן תדיר רצו לחסוך בכסף וזמן והעלו תכנים קצרים, לא יעילים ולעתים חלקם היו פשוט מועתקים ממקורות אחרים. מכאן נוצר מצב שהרשת הייתה מוצפת באתרים ספאמיים עם תוכן באיכות ירודה למדיי. על מנת לטפל בתופעה הזו גוגל השיקה את עדכון פנדה, שנועד להוריד בדירוגים אתרים בעלי תוכן באיכות ירודה ולהעלות בדירוגים אתרים עם תוכן סמכותי ואיכותי יותר. כך נוצר מצב שבו בעלי אתרים החלו להשקיע באיכות התכנים באתר, בהעלאת תכנים ייחודיים וסמכותיים יותר ולאורך השנים זה תרם משמעותית למציאות האינטרנטית שאנו עדים לה כיום שבה גם במסגרת שירות קידום אתרים לא מפחיתים מערך המאמרים אלא דואגים להעלות מאמרים טובים יותר לאתר המקודם. 

כיצד ניתן להתאים את האתר שלנו לרציונל החדש שנוצר בעקבות עדכון פנדה?

  • תוכן מקורי – לא צריך להיות חברה לקידום אורגני על מנת להבין כי תוכן מועתק יכול לחשוף אתכם לתביעות. אם לא די בכך – הרי שמהזחלנים של גוגל הסורקים את העמודים והאתרים ברחבי הרשת אי אפשר להתחמק. אם גוגל תגלה תכנים מועתקים באתר שלכם היא תעניש את האתר ותוריד אותו בתוצאות, לעתים רבות עד כדי מחיקת האתר מתוצאות החיפוש. מכאן שאתם רוצים להעלות תכנים ייחודיים ובעלי ערך לגולשים שלכם.
  • רמת הכתיבה – השתדלו להימנע משגיאות כתיב או ניסוחים בעייתיים. זה בסדר לשכור כותב תוכן מקצועי שיסייע לכם בכתיבה או ערכים של תכנים לאתר שלכם. אין זה אומר שהתוכן צריך להיות מנוסח ברמה הגבוהה ביותר, אולם ניסוחים סטנדרטיים המדברים אל האדם הממוצע יתרמו להשארת הגולשים זמן רב יותר באתר מה שיצביע לגוגל, בין היתר, על איכות תוכן גבוהה יותר.
  • כתיבה עניינית – השתדלו להיות ענייניים כמו שאנו בחברת VAMOS MEDIA משתדלים לעשות עם התכנים שלנו ושל לקוחותינו. השתדלו להימנע ממריחה של תוכן רק כדי שהמאמר יהיה ארוך יותר.
אנא דרגו את המידע
עדכון פנדה
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.