מה זה הנעה לפעולה ולמה חייב את זה בכל אתר?

הפסיכולוגיה האנושית היא דבר מורכב שלא אנחנו ולא אתם המצאנו וסביר להניח שלא חקרנו מספיק לעומק כדי להגדיר את עצמנו כמומחים בה. עם זאת, ניתן לומר בפה מלא כי אחד הדברים החשובים ביותר בכל קמפיין פרסום באינטרנט הוא נושא ההנעה לפעולה. על פי מחקרים שבוצעו בנושא כאשר אנו משאירים הנעה לפעולה לגולשים עם הפעולה הבאה שאנו רוצים שיבצעו – אנו מגדילים את הסיכוי שלנו שיבצעו את הפעולה פי 3 ויותר. אז בואו נרחיב מעט על הנעה לפעולה, היכן אנו רואים אותה ומדוע חייב את זה בכל אתר.

אז ראשית – מהי הנעה לפעולה והיכן אנו רואים אותה?

הנעה לפעולה היא בעצם הפעולה הבאה שאנו רוצים שגולש יעשה באתר או בדף הנחיתה שלנו. כך למשל בעל עסק הזמין מאיתנו שירות בניית אתרים וורדפרס וביקש 5 עמודים ראשיים, אחד לכל שירות שהוא מספק ללקוחותיו. בכל אחד מהעמודים הללו הטמענו הנעה לפעולה לאחר הפסקה הראשונה ובסיום העמוד. בעמודים הארוכים יותר הטמענו הנעה לפעולה נוספת באמצע. התוצאות היו אדירות. ברגע שהחלה להיכנס תנועת גולשים לאתר לאחר פעולות קידום אורגני שביצענו עבור הלקוח רבים מהגולשים השאירו פרטים באתר בבקשה לשירות. כמו כן במקרה אחר לקוח שהגיעו אלינו לאחר שציין כי שלח גולשים רבים לדף הנחיתה שלו בענף שירותי הניקיון וכמות הפניות הייתה כל כך נמוכה שלא הייתה שווה לו מבחינת עלות תועלת. לאחר שעברנו על העמוד והתכנים בו, גילינו שאין בו כמעט הנעות לפעולה וגם מה שהיה היה בסוף התוכן כאשר מעטים מהגולשים, אם בכלל, הגיעו לשם. 

החשיבות של הנעה לפעולה בקידום אתרים לעסקים קטנים:

אחד הקמפיינים הנפוצים ביותר בהם חשובה ההנעה לפעולה היא בשירות קידום אתרים לעסקים קטנים. במסגרת קידום אתרים האתר עשוי להיות מושפע במידה רבה מהמעורבות של הגולשים בו ומפעולות שונות שהם מבצעים באתר. כל אלה מאותתים לגוגל על איכות וסמכות האתרים והתכנים בו. כך למשל: גולשים המבלים זמן רב באתר שלכם, עוברים בין עמוד לאחד לאחר אחרי שקראו קצת (או הרבה) בכל עמוד, יכול לבשר על כמות נכבדה של תוכן איכותי ובעל ערך לגולש שלכם. ומכאן שאותו גולש שחיפש ביטוי מסוים בגוגל והגיע אליכם – קיבל את מבוקשו ואף מעבר לכך (לפחות מבחינת הסורקים של גוגל) וזה מסמן לגוגל שבאותו נושא מחופש אתם כנראה תוצאה איכותית שכדאי לקדם אתכם בה.

לסיכום; הנעה לפעולה חיונית בכל אתר, בכל מאמר, בכל עמוד שירות ובכל דף נחיתה. למעשה היא חיונית גם בתכנים אחרים שאתם מעלים ברשת. עם זאת, לא תמיד משתמשים בה ובכך מי שאינו משתמש מפסיד את הפוטנציאל לקבלת תוצאות טובות יותר. הוסיפו הנעה לפעולה לתכנים באתר שלכם וזכו לתוצאות טובות יותר.

5/5 - (11 votes)
הנעה לפעולה
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.