מה זה דומיין ולמה הוא משמש?

הוא קיים בכל אתר שאתם גולשים בו, לעתים אתם מגיעים אליו דרך מנועי החיפוש, דרך קישור מסוים ולעתים אתם מקלידים אותו בעצמכם. בואו נכיר לעומק מהו דומיין ולמה הוא משמש. מדובר באחד המונחים הבולטים והחשובים בכל עולם האינטרנט בכלל ובנושא מיתוג לעסקים ופרסום בפרט. הסיבה לכך היא כי הוא מייצג את העסק שלכם וחשוב לבחור אותו בכובד ראש. אז בואו ניכנס לעומק ונבחן את הנושא.

אז מהו בכלל דומיין והאם כל אתר צריך דומיין?

דומיין הוא הכיתוב לכתובת הURL של האתר שלכם, אותה מישהו  יכול להקליד בדפדפן כדי להגיע לאתר שלכם. לדוגמה: כתובת הדומיין שלנו היא: https://www.vamos-media.co.il 

הדומיין הינו כל החלק שמופיע אחרי האזור של הwww  ועד הסוף (לעתים הוא יופיע ישר אחרי הhttps:// וללא WWW). 

הדומיין קיים למעשה כדי שבני האדם יוכלו לגשת אליו ביתר קלות ובנוחות, יוכלו לזכור אותו ושחוויית השימוש שלהם באינטרנט בכלל ובאתר שלכם בפרט תהיה נוחה ונעימה יותר. תיאורטית האתר שלכם לא חייב דומיין משלכם. תוכלו להקים אתר על מערכות חינמיות המאפשרות להתיישב על הדומיין שלכם (באמצעות סאב דומיין) או להקים את האתר על כתובת הIP שלו ללא חיבור לכתובת דומיין. עם זאת, בכל הנוגע לעולם הפרסום והמיתוג – אתם רוצים לוודא שיש לכם דומיין לאתר העסק שלכם ובכלל לכל אתר שלכם, גם אם מדובר בבלוג או אתר ללא מטרות רווח. הדומיין יוצר את הזהות הראשונית של האתר שלכם.

מה הבנה של הדומיין?

אז בואו נכנס מעט יותר לעומק. הדומיין מורכב מכמה חלקים:

  • HTTPS – זהו החלק ההתחלתי שאומר שהאתר עובד על HYPERTEXT TRANSFER PROTOCOL. בעבר הקידומת הייתה ללא האות S (עדיין תוכלו לראות אתרים כאלה מדי פעם) שהיא מסמלת שהאתר משתמש בסטנדרט אבטחה SSL שהוא בגדר המלצה מחייבת כיום. 
  • הדומיין – האזור שמגיע אחרי הקידומת יהיה הדומיין שלכם. לדוגמה: yourwebsite.co.il 
  • מגזר – האזור של הCO מציג לאיזה מגזר האתר שייך. מגזר GOV למשל מסמל אתרים ממשלתיים.
  • הסיומת – IL מסמל ישראל. יש סיומות ייחודיות של מדינות אחרות במידה ותרצו להקים אתר לקהל יעד במדינה אחרת. 

איך נבחר את הדומיין המתאים לנו ביותר ומתי נקנה אותו?

יש כמה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון בבחירת הדומיין ואתם לא רוצים להקל בהם רואה. בין אם מדובר על בניית אתר או בניית דף נחיתה אתם רוצים לוודא שאתם קונים את הדומיין מראש ומחברים אותו לאתר שאתם רוצים לבנות. אתם רוצים לבחור בדומיין שיהיה קל לזכור, עדיף דומיין קצר יחסית ולא מסורבל. תוכלו לקנות דומיין בעברית אך לרוב מומלץ יותר דומיין בעברית (זה גם יותר אסתטי ונוח כאשר תשתפו קישורים). כמובן בחרו בשם מותג שאינו כולל שמות מסחריים של חברות אחרות. 

אנא דרגו את המידע
מה זה דומיין?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.