מה זה גוגל אנליטיקס? ולמה צריך לחבר אותו לאתר?

גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים המוכרים והחשובים ביותר בעולם האינטרנט בכלל ובעולם השיווק הדיגיטלי בפרט. כל חברה לקידום אורגני עושה שימוש בכלי הנהדר והחשוב הזה ואנו ממליצים לכל בעל אתר לעשות שימוש בו במידה והוא מקדם את האתר שלו בעצמו ואינו עובד עם חברת פרסום שתחבר אותו. גוגל אנליטיקס הוא כלי מדידה של גוגל שעוזר לנו למדוד ולאסוף נתונים אודות האתר שלנו והמשתמשים בו. בעזרת הנתונים הללו ניתן לנתח מסקנות רבות הקשורות לאתר שלנו, לתוכן בו, לחוויית השימוש בו ועוד. ניתן לעשות שימוש במסקנות הללו על מנת לשפר ביצועים של קמפיין קידום אתרים בגוגל ובכלל כדי להגדיל את ההמרות באתר שלנו. אז בואו נבחן את הנתונים השונים שהוא מספק לנו.

אז מה ניתן ללמוד באמצעות גוגל אנליטיקס?

ובכן נצטרך ספר שלם על מנת לפרט אודות האפשרויות השונות של גוגל אנליטיקס והעבודה עמו, אולם אספנו עבורכם כמה מהקטגוריות החשובות ביותר המופיעות במשתמש שלכם וכמה מהנתונים הבולטים שכל קטגוריה כזו מספקת:

1 – זמן אמת:

העמוד של זמן אמת בגוגל יציג לנו מידע שכפי שניתן להבין מהשם של הקטגוריה: הינו מידע בזמן אמת. כלומר – כמה משתמשים נמצאים ממש ברגע זה באתר שלכם, באיזה עמוד הם נמצאים, מהיכן הם הגיעו ואפילו מאיזה מיקום גיאוגרפי הם גולשים באתר כעת. 

2 – קהל:

בלשונית זו, הנחשבת אולי לחשובה ביותר במשתמש שלכם בגוגל אנליטיקס, תוכלו ללמוד מידע רב אודות המשתמשים שלכם באתר. תלמדו על הפעילות באתר, כמות המשתמשים החדש באתר, זמן הביקור הממוצע באתר (אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור גוגל לבחון את רלוונטיות התוכן וחוויית השימוש באתר ולכן גם אחד החשובים בכל הליך קידום אתרים לעסקים קטנים וגדולים כאחד). תוכלו להשוות נתונים בין תקופות מסוימות ועל ידי כך גם לבחון את ביצועי האתר לעומת תקופות קודמות.

3 – התנהגות:

בעמוד זה תוכלו ללמוד אודות הדירוגים של דפי האתר שלכם, מהו אחוז הנטישה של כל עמוד ועוד. אחוז נטישה גבוה מצביע על תוכן שאינו ממוקד או רלוונטי לגולשים או על תוכן ברמה נמוכה. כדאי יהיה לשפר את התוכן באותו עמוד כדי לשפר את זמן השהייה הממוצע ולהפחית את אחוז הנטישה מעמוד זה. 

4 – יעדים והמרות:

במידה ואתם מנהלים קמפיין ממומן במקביל כדאי יהיה לבדוק גם את ההמרות באתר שלכם. תוכלו להגדיר יעדים שונים ועל ידי כך גם לעקוב אחריהם באתר שלכם. לדוגמה: כל מי שלחץ על כפתור מילוי טופס הצור קשר באתר או ביצע רכישה. 

מה עוד נוכל ללמוד מגוגל אנליטיקס?

כפי שאמרנו קודם לכן, ניתן יהיה ללמוד הרבה יותר מהשימוש בגוגל אנליטיקס, כמו למשל לראות מהיכן הגיעו המשתמשים שלכם, אילו משתמשים נוטשים הכי הרבה את האתר, האם הגולשים עוברים מספר עמודים לפני שנוטשים את האתר ועוד.

אנא דרגו את המידע
גוגל אנליטיקס
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.