מה היא בינה מלאכותית (AI) ואיך היא משפיעה על העולם?

הבינה המלאכותית היא ללא ספק הנושא החם ביותר בעולם הטכנולוגיה בשנים האחרונות ואולי גם מחוץ לתחום זה. אם בעבר הבינה המלאכותית הייתה משהו רחוק ודמיוני הרי שכיום כבר מדובר על משהו מוכח שהרבה מאוד אנשים עושים בו שימוש. למעשה, הפריצה הגדולה של תחום הבינה המלאכותית לתודעה הציבורית החלה בזכות השימוש עם מחולל התוכן ChatGPT אשר לראשונה הציע לקהל הרחב אפשרות להתכתב עם רובוט מבוסס בינה מלאכותית אשר יכול לענות על מגוון עצום של שאלות בנושאים שונים ולנהל שיחה בדיוק כמו בן אנוש אשר זוכר את התשובות הקודמות שלו.

כיצד עובדת טכנולוגיית בינה מלאכותית?

בינה מלאכותית היא למעשה לא ממש בינה. מדובר יותר על ידע עצום ועל מאגרי מידע אדירים שאותם למד וניתח הרובוט, במטרה לספק תשובות על שאלות של משתמשים. מדובר על תחום המכונה "למידה עמוקה" אשר במסגרתו מאמנים את הרובוט לענות תשובות על שאלות על ידי ניתוח חומר גדול מהרשת/המאגר שלו. היכולת של הבינה המלאכותית לענות תשובה שנראית כאילו אדם ענה אותה מבוססת על חיזוי המילה הבאה, ועל היכולת לנתח טקסטים שהרובוט מכיר כבר מהעבר – כולל טקסטים של התכתבויות עבר בין המשתמשים אליו.

כיצד הבינה המלאכותית משפיעה על העולם?

לשימוש עם בינה מלאכותית השפעה עצומה על הרבה מאוד תחומים החל מתחום הרפואה, במעבר חד לשירותי קידום אורגני לאתרים במנוע החיפוש של גוגל ועד לתחום הצבאי. מדובר על לא מעט תחומים בהם ניתן לקבל עזרה מהכלים המתקדמים המאפשרים מגוון רחב של יכולות שלא היו קיימות בעבר. גם בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי נעשה שימוש רב עם כלי בינה מלאכותית עבור מגוון רחב של מטרות. לדוגמא: ניתן לבקש מהבינה המלאכותית שתיצור לנו תמונות מתאימות לקמפיין, מבלי שצריך לטרוח ולצלם סצנות מסוימות בעלות של אלפי שקלים. כמו כן, ניתן לקבל עזרה מכלי הבינה המלאכותית בכדי ליצור סלוגנים או כל טקסט אחר, עיצובים למודעות, טקסט לאתרים או לרשתות החברתיות ועוד. אין ספק שגם היום אין תחליף לעובדים בני אנוש אשר יכולים לבצע דברים ברמה גבוהה הרבה יותר, אך הסיוע מכלי הבינה המלאכותית השונים מאפשר לרוב עבודה מהירה ויעילה יותר, ומעניק למשרדי הפרסום את היכולת להרים קמפיין ממוקד בצורה יעילה וטובה יותר מאשר בעבר ברוב המקרים.

מה צופן העתיד בתחום הבינה המלאכותית?

קשה מאוד לנבא עד היכן תתפתח הטכנולוגיה בתחום הבינה המלאכותית ובאיזה קצב היא תתקדם. עם זאת, ניתן להעריך שהכלים והטכנולוגיות שכבר קיימים היום עוד ילכו וישתפרו ויוכלו לספק לנו תוצאות טובות הרבה יותר. על כן, אין ספק שכל אדם שרוצה להיות מעודכן בעולם הטכנולוגיה ולהחזיק בארגז כלים מבוססי בינה מלאכותית חייב להתעדכן כל העת על החידושים בתחום ולדעת כיצד הוא יכול לרתום את היכולות המתקדמות שלהם לצורך הדברים שהוא מבצע ביום יום. 

היכולת של הבינה המלאכותית ללמוד ולהשתפר לבד

כאשר אנחנו משתמשים במערכת כמו ChatGPT השיחה אמנם חסויה וגלויה רק בינינו, אך המערכת זוכרת את כל השיחות ומנתחת אותם לצורך שיפור התשובות העתידיות של הרובוט. על כן, גם כאשר אנחנו משתמשים במערכת, שואלים שאלות ומקבלים תשובות – אנחנו בעצם מסייעים לרובוט להשתפר. היכולת הזאת משותפת לעוד הרבה כלים המבוססים על בינה מלאכותית, והיא מאפשרת להם להתעדכן ולהשתפר כל העת. חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר על רובוט אשר יכול גם לענות תשובות שגויות או להציע תוכן שאינו נכון או מדויק. למעשה – לעיתים קרובות ניתן להיתקל בתשובות שהוא מספק אשר כל קשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט. לכן, כדאי לקחת את כל התשובות שאותן מספק הרובוט בעירבון מוגבל, לוודא את האמינות שלהן ורק אז להשתמש בהן.

שימוש במערכות בינה מלאכותית בעולם השיווק והפרסום הדיגיטלי:

גם בעולם הפרסום יכולים ליהנות כיום מעלייתה של הבינה המלאכותית ואינספור כלים שונים שבהם עושים שימוש בעניין הזה. ישנם כלים שונים עם מאפיינים שונים ופיצ'רים מיוחדים בהם ניתן להיעזר על מנת לחסוך זמן וכסף, לייעל את העבודה, לשפר את השירות ללקוח ולהגיע לתוצאות וביצועים טובים יותר בעסק. אנו בחברת ואמוס מדיה עושים שימוש בכלים שונים וחכמים על מנת לשפר ולייעל את העבודה, לאסוף נתונים ולבצע פעולות שלרוב מבוצעות פחות טוב על ידי גורם אנושי או שאינן יכולות להתבצע על ידי גורם אנושי. בכל הנוגע לתכנים, עיצובים גרפיים, בניית האתרים וקידומם בגוגל – אנו כמובן לא מסתמכים על כלי בינה מלאכותית אלא באנשי מקצוע איכותיים ומנוסים שלדעתנו אין להם תחליף.

קידום אורגני בעזרת כלי בינה מלאכותית:

קידום אורגני בגוגל הוא אחד מערוצי השיווק הפופולריים ביותר בין חברות הפרסום ובתי העסק. כל אחד רוצה להופיע במקום הראשון האורגני בגוגל לביטויים רלוונטיים בתחום בו פועל העסק וכדי לעשות זאת כדאי לעבוד עם חברת קידום מקצועית ומנוסה שתוכל להביא אתכם לשם. העבודה על הקידום האורגני רק הולכת והופכת מורכבת ותחרותית יותר משנה לשנה ולכן חשוב לעשות שימוש בכלים טכנולוגיים שונים, חלקם מבוססי AI, שיוכלו לעזור באספקטים השונים של עבודת הקידום.

האם הבינה המלאכותית יכולה להחליף חברה לקידום אורגני?

רבים נוטים לחשוב שעם ההתפתחות של טכנולוגיית הAI היא תחליף את כל חברות הפרסום ותאפשר ללקוחות אולי ללחוץ על כפתור ולקבל פרסום לעסק. זה לא נכון. הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת ועל אף שהיא תחליף אנשי מקצוע בתחומים שונים בעתיד הרי שלחברת הפרסום או חברה לקידום אורגני אין תחליף. לכלים אין את הניסיון, האסטרטגיה האינדיבידואלית שצריך לבנות בין עסק אחד לאחר והחשיבה האנושית, היצירתיות ויכולת קבלת ההחלטות של האדם. לכן – היו רגועים. אנחנו פה בשבילכם לעוד שנים קדימה.

4.9/5 - (13 votes)
בינה מלכותית ai
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.