איך בינה מלאכותית משפיעה על הפרסום בגוגל?

אנו בחברת ואמוס מדיה, בדומה לחברות פרסום רבות אחרות, חוקרים את כלי הAI שעלו לתודעה בשנים האחרונות. אחד הדברים החשובים ביותר לבדיקה הוא היעילות של הכלים הללו והאופן שבו הם תורמים לנו לעבודה, בין אם לצרכי קידום אורגני בגוגל או כל משימה אחרת של מיתוג ופרסום עסק במרחב הדיגיטלי. עבורנו הכי חשוב זה להיעזר בכלים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לשפר ולייעל את העבודה והשירות ללקוח, תוך מקסום פוטנציאל העבודה לצורך קבלת תוצאות טובות יותר ללקוחות שלנו. בכתבה זו נבחן את ההשפעה של בינה מלאכותית על הפרסום בגוגל ונגע בכמה נקודות משמעותיות בנושא. זכרו כי לכל צד של המטבע יש שני צדדים ובנוסף כדאי לקחת בחשבון שמדובר בדעתנו האישית בלבד, שכן ייתכן וחלקכם לא יסכימו איתה או כאשר תקראו מאמר זה חלק מהכלים שאנו מדברים עליהם כאן יתפתחו לכיוונים נוספים.

ראשית – בואו נבין מהי בינה מלאכותית באופן כללי:

לא נכנס לעומק בכל הקשור למי בינה מלאכותית ולא ניתן כאן דוגמאות לכלי בינה מלאכותית. לצורך כך תוכלו לקרוא בהרחבה במאמרים אחרים במאגר המידע המקצועי הנהדר שלנו באתר. אנחנו כן רוצים לתת לכם הגדרה כללית להבנה לגבי הבינה המלאכותית. בינה כפי שאנו מכירים אותה מתקשרת להיבט האנושי בצורה של חכמה או אינטליגנציה אם תרצו. בכל הנוגע לבינה מלאכותית כביכול מדובר על רובוטים או כלים חכמים, אך בפועל מדובר על אלגוריתמים המבוססים על מאגר מידע קיים (בין אם מדובר ברשת האינטרנט או מאגר אחר שנכתב או נסרק לתוך מסגרת מסוימת) כאשר בעזרת שאילתות שונות, חיפושים קרובים והחזרים שונים כמו מיקום, היסטוריית חיפוש ופרטים שונים – יודע הכלי/המערכת להציג לנו תשובות ותוצאות מתאימות.

כיצד משפיעה הבינה המלאכותית על פרסום בגוגל?

גוגל היא ענקית החיפוש שכל אחד מכיר ומעל 95% מהאנשים בישראל עושים שימוש בגוגל על מנת למצוא מידע, מוצרים, שירותים, עסק מסוים ועוד. מכאן שכל בעל עסק רוצה לפרסם בגוגל ולהופיע בתוצאות החיפוש כאשר גולש מבצע חיפוש מסוים שקשור למוצרים או השירותים שהחברה שלו מספקת. כלים טכנולוגיים שונים מבוססי בינה מלאכותית יכולים לעזור לנו בכמה אספקטים של הפרסום בגוגל, לרבות קידום אורגני לאתרים במנוע החיפוש הפופולרי. 

כלי בינה מלאכותית והשפעתם על הקידום אורגני:

כבר בשלבים הראשונים של בניית אתר אינטרנט ניתן לעשות שימוש בכלים שונים לשיפור חוויית המשתמש באתר, מה שעשוי לסייע בסופו של דבר גם לקידום האורגני של העסק בגוגל. בכל הנוגע לשימוש בכלי בינה מלאכותית לצרכי קידום אורגני בגוגל הרי שכבר מימי הrank brain שיצא לאור לפני שנים, גוגל החלה לפעול בשיטה המציגה תוצאות חכמות יותר בהתאם למידע שהיא אוספת עלינו במגוון דרכים כמו הרשמה ופרופילים שלנו בכלים השונים של גוגל, בתוכן שביקרנו בו לאחרונה, חיפושים שביצענו, מקומות שהיינו בהם או נמצאים בהם כעת ועוד. 

באמצעות כלים שונים ניתן לאמץ את ההיבט הזה של גוגל והאופן שבו היא רוצה להציע לגולש את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר עבור ולבצע התאמות, לשפר ולייעל את עבודת הקידום בהתאמה לצרכים הללו. כך למשל ניתן ליהנות ממגוון יתרונות:

  • ייעול משימות – באמצעות כלים שונים ניתן לשפר את האופן שבו אנו מבצעים משימות שוטפות הקשורות לקידום האורגני, החל מאופטימיזציה של תוכן, דרך ביצוע הפניות, יצירת קישורים ועוד. 
  • הקלה על יצירת תוכן מתקדמת – באמצעות כלי בינה מלאכותית ניתן יהיה לייצר תוכן. אלה נקראים מחולל תוכן. אנו בוואמוס מדיה, לפחות נכון לכתיבת מאמר זה, איננו מאמינים שמחוללי תוכן למיניהם יחליפו לגמרי את כותבי התוכן אך ללא ספק אלה יכולים לעזור במציאות רעיונות, ראשי פרקים ועוד. אי אפשר להסתמך על כלים אלו לגמרי שכן הם עדיין מפיקים תוכן שגוי או לא מדויק אך ללא ספק יכולים לסייע בחיסכון בזמן לעתים.
  • מגמות SEO – באמצעות כלי AI ניתן לזהות מגמות חדשות ומתפתחות שעשויות להשפיע על ההתנהגות של המשתמשים, בהשפעה מהשינויים שגוגל מבצעת במנוע החיפוש שלה על האתרים ברשת ועוד. 
  • שיפור חוויית משתמש – חוויית משתמש UX הוא מונח המתייחס לחוויית הגלישה והשימוש באתר שלכם והוא מונח חשוב מאוד בתחום הקידום האורגני. גוגל מייחסת חשיבות רבה לחוויית השימוש באתר שלכם ולהשפעות שלו על המשתמשים. זאת מכיוון שגוגל רוצה להציג את התוצאות הטובות ביותר לגולשים שלה. שימוש בכלים טכנולוגיים שונים יעזרו לנו לשפר ולייעל את העבודה על הקידום האורגני גם בהקשר של חוויית משתמש. 

שימוש בכלי בינה מלאכותית למחקר מילות מפתח:

היבט נוסף וחשוב של הפרסום בגוגל, בין אם מדובר על קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל הוא ביצוע של מחקר מילות מפתח. ביטויים אלו שנגיע אליהם במהלך המחקר צריכים להיות ביטויים הרלוונטיים לתחום של האתר המקודם אך לשקף גם חיפושים של לקוחות פוטנציאליים ולא סתם ביטויים כלליים שעשויים להיות מחופשים גם מסיבות רבות אחרות כמו סטודנט המחפש אותם לעבודה באוניברסיטה או אדם אחר המנסה ללמוד יותר על הנושא. 

האם ניתן להסתמך על כלי בינה מלאכותית ליצירת קישורים לאתר?

כידוע בניית קישורים הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בהליך הקידום האורגני ועל מנת לקדם אתר לתוצאות הראשונות בגוגל נצטרך לייצר קישורים לאתר שלנו. מלאכת בניית הקישורים צריכה להיות מקצועית ונחשבת לאומנות של ממש ולכן לא ניתן להסתמך על כלים שונים ליצירת קישורים. בכל הנוגע לבניית קישורים לאתר שלכם חשוב יהיה לעבוד עם חברת קידום אתרים מקצועית שתייצר את הקישורים הטובים ביותר שתוכלו לקבל במסגרת עבודת הקידום שלכם. אנו בוואמוס מדיה שמים דגש על קישורים איכותיים היוצאים מתוך מאמרים באופן טבעי ומקשרים לאתר המקודם ולא מסתמכים על קישורים המבוצעים על ידי כלים כאלה ואחרים.

5/5 - (19 votes)
איך בינה מלאכותית משפיעה על העולם
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.