מהו מחקר מילות מפתח ואיך לבצע אותו כמו שצריך?

מחקר מילות מפתח הוא אחד המחקרים החשובים ביותר בכל הליך פרסום, במיוחד בהליך קידום אורגני. אז אתם מתכננים לבנות אתר, או שאולי כבר בניתם אחד כזה, כעת אתם יושבים מול נציג חברת הפרסום ובודקים היכן כדאי להשקיע את תקציב הפרסום ואיך לבנות תוכנית פרסום אסטרטגית מניבה. ובכן, השלב הבא יהיה לבצע מחקר מילות מפתח, כחלק ממחקר השוק שאתם צריכים לעשות ובהתאם לכך לבסס את אסטרטגיית הפרסום/קידום שלכם ואת אסטרטגיית התוכן שלכם. אנו בחברת ואמוס מדיה עושים את זה מאוד פשוט ללקוח ומבצעים את המחקר כבר בשלבי בניית האתר בדרך כלל כדי לחסוך ללקוח זמן יקר וכסף לבצע את זה בשלב מאוחר יותר.

מי צריך מחקר מילות מפתח ומי מבצע אותו?

כאמור מחקר מילות מפתח הוא מחקר אותו מבצעים על מנת לבחון אילו ביטויי מפתח עשויים להתאים לקידום אורגני של האתר בגוגל. אותם ביטויים עשויים להשפיע גם על מודעות הפרסום בקמפיין הממומן שלנו, על התכנים שיופיעו בדף הנחיתה או באתר שלנו, במאמרים בבלוג באתר, בקישורים פנימיים, אנקורים בקישורים חיצוניים ועוד. כל חברה לקידום אורגני וכל בעל עסק המקדם ומפרסם את האתר שלו בעצמו צריכים תחילה לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי.

מחקר מילות מפתח לקידום אורגני – מה המשמעות של הביטויים הנבחרים לקידום?

בבואנו לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי צריך לזכור את המשמעויות השונות של מילות המפתח שאנו בוחנים עבור קידום אורגני בגוגל. לצורך העניין יש ביטויי מפתח שמחפשים אותם בעיקר כדי למצוא מידע על חברה או חוות דעת, ביטויים אחרים בעלי אופי חיפוש כללי יותר וביטויים שיהיו בעלי כוונות מסחריות יותר. 

לדוגמה: אם מישהו מחפש עכשיו "בניית אתרים" הרי שמדובר בביטוי כללי ויכול להיות שמישהו מחפש בונה אתרים שיספק לו שירות אך יכול להיות שהוא גם מחפש מידע על התחום וכרגע לא מדובר בלקוח שהולך להוציא כסף על רכישה. לעומת זאת אם מישהו יחפש "בונה אתרים" ייתכן מאוד והוא יחפש בונה אתרים לעבוד אתו ולהזמין ממנו שירות בניית אתר. אפשר גם למקד את הביטויים: "בניית אתרים בצפון" או "בונה אתרים בצפון".

דוגמה נוספת: "כמה עולה קידום אורגני לעסק?" עשוי להיות ביטוי שמישהו מחפש כדי לדעת כמה לגבות על קידום אורגני או כדי להעריך כמה עשוי לעלות לו קידום אורגני במידה וירצה את השירות… לעומת זאת מי שיחפש "מחיר קידום אורגני" או "חברת קידום אורגני בתל אביב" סביר שיחפש את השירות.

על מה חשוב לשים דגש בבחירת מילות מפתח לקידום?

  • רלוונטיות – הביטוי צריך להיות רלוונטי לשירות/מוצר שהחברה שלכם מספקת, לתחום שלכם ולגולש עצמו.
  • אזור גיאוגרפי – מספקים שירות או משלוח של מוצר רק באזור מסוים בארץ? אולי אפילו רק בעיר מסוימת? שלבו את האזור בביטויים הרלוונטיים: הדברות בבאר שבע, קידום אתרים במרכז, יועץ משכנתאות בדרום וכו'. 
  • כוונה מסחרית – בהמשך לפסקה הקודמת – בדקו האם הביטוי מראה על כוונה מסחרית בסבירות גבוהה.
  • תחרות – בדקו את המתחרים ואת מידת התחרות על הביטויים שאתם רוצים לקדם. במידה ומדובר בביטויים תחרותיים במיוחד אולי תרצו לבחור ביטויים ספציפיים יותר לקידום עם פחות תחרות.
  • בידול מהמתחרים – ודאי תרצו לבחור ביטויי מפתח מעט שונים מאלה של המתחרים שלכם גם שיבדלו אתכם מהם וגם ימקדו את הפרסום והקידום שלכם.

5 דרכים למצוא ביטויי מפתח רלוונטיים לקידום:

  • שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל – הכלי הראשון והמומלץ ביותר הוא כלי מילות המפתח של גוגל. גוגל יכולה להעריך את נפח החיפוש המשוער והממוצע לביטויי מפתח מסוימים, בהתבסס על מנוע החיפוש של ומערכת הפרסום הממומן שלה. כך היא מציגה הערכת נפח חיפוש חודשית ותחרות קיימת לקמפיינים ממומנים. את התחרות לקידום האורגני בודקים ידנית דרך חיפוש הביטוי בגוגל. כמו כן הכלי הזה מצוין למציאת רעיונות חדשים לביטויי מפתח קרובים.
  • השלמה אוטומטית של גוגל – היכנס לאתר של גוגל ורשמו ביטוי או התחלה של ביטוי מפתח בתחום שלכם ותנו לגוגל לפתוח את ההשלמה האוטומטית. לאחר מכן תוכלו להוסיף את אותיות הא'-ב' לביטוי ולגלות ביטויים נוספים.
  • AHREFS – כלי נהדר שיש לו תכונות רבות וחשובות שכל מקדם אורגני מקצועי משתמש בו כיום. ahrefs הוא כלי מצוין למחקר מתחרים אך ניתן גם למצוא אתו הרבה רעיונות לביטויי מפתח, לגלות באילו ביטויים המתחרים שלנו מקדמים את עצמם ועוד.
  • בדיקה ידנית של המתחרים – כנסו לאתרים של מתחרים שלכם ובדקו באילו ביטויים הם מקדמים את עצמם. בדקו את העמודים הראשיים בתפריט הראשי העליון באתר שלהם, בדקו את הביטויים שהם מבצעים בהם קישורים פנימיים בין עמודי האתר ועוד. 
  • שאלו את הלקוחות שלכם מה הם היו מחפשים בגוגל אילו היו רוצים להגיע אליכם (או מה הם חיפשו כדי להגיע אליכם). תוכלו גם לשאול קבוצות רלוונטיות בפייסבוק ולקבל רעיונות נוספים.

סינון אחרון ובניית אסטרטגיית תוכן מבוססת על המחקר שביצענו:

לאחר שיש ברשותכם רשימה של כמה עשרות מילות מפתח צריך יהיה לצמצם אותה להיקף הפעילות הנדרש עבור הלקוח. למשל, במסגרת שירות קידום אורגני לאתרים יש חברות המתמחרות את החבילה בהתאם לכמות ביטויים לקידום ואחרות לפי תקציב הלקוח ובהתאם לתקציב שלו ולציפיות שלו בוחרים כמה ביטויים יש צורך לעבוד עליהם בקידום. כפועל יוצא מפעולות הקידום שתבצעו יקודמו גם ביטויים נוספים כמו ביטויי זנב ארוך וביטויים קרובים שלא חשבתם עליהם – אולם בפועל רוב המשאבים ילכו עבור קידום יזום של הביטויים הנבחרים לאחר ביצוע הסינון של רשימת הביטויים הראשונית.

5/5 - (12 votes)
מחקר מילות מפתח
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.