איך לבחור חברת שיווק ופרסום דיגיטלי

אחת ההחלטות החשובות ביותר שכל בעל עסק צריך לקבל היום היא עם איזו חברת פרסום לעבוד. יש אלפי אנשי שיווק בישראל שהם עצמאיים, חלקם הרימו חברות פרסום נפלאות ואחרים מציגים את עצמם ככאלה. מבלי להיכנס למי יותר טוב או פחות טוב, הרי שמבחינת בעל העסק אין ספק כי חברה אחת עשויה להתאים יותר מהאחרת. זה לאו דווקא אומר שיתאים לכם לעבוד איתנו בחברת ואמוס מדיה למשל. אנו אוהבים מאוד להשקיע את הזמן שלנו בלקוחות שכן משתפים פעולה ורוצים להתקדם ואז לספק להם תוצאות. אם אתם מחפשים חברת פרסום, מוכנים להשקיע כסף, אבל לא מראים נכונות לשתף פעולה (למשל בנוגע לישיבות אפיון, צילום תמונות מבית העסק אם יש בכך צורך, אישור תכנים וכד') אז במילים פשוטות – נעדיף להשקיע את הזמן במישהו אחר ולספק לו תוצאות מדהימות שהוא לא חלם עליהם. אבל די לדבר עלינו! בואו נדבר על הפרמטרים החשובים בבחירת חברת שיווק ופרסום דיגיטלי.

מדוע אתה חייב לעבוד עם חברת שיווק ופרסום דיגיטלי כיום?

תחילה נבהיר מדוע חשוב כיום לחברת עם חברת שיווק ופרסום המתמחה בדיגיטל. במציאות התחרותית שאנו חיים בה כיום זה רק מובן מאליו שתקציב השיווק, או לפחות חלק גדול ממנו, ילך על פרסום באינטרנט. אנו חיים בעידן הדיגיטלי שבו אנשים מבלים שעות ברשתות החברתיות כל יום, מחפשים את המידע שלהם באינטרנט (במיוחד דרך גוגל) ומחפשים שירותים, שירותים, בתי עסק ומקומות שונים דרך האינטרנט. לכן אתם רוצים לנצל את הכוח העצום של האינטרנט, זה המאפשר לכם למדוד את התוצאות ולשפר ביצועים, זה המאפשר להתחיל לפרסם גם בתקציב של כמה אלפי שקלים בחודש (לעומת עשרות או מאות אלפי שקלים בחודש שהיה נדרש בעבר לערוצי הפרסום הפיסיים) ולהביא לקוחות לעסק ממש תוך זמן קצר. 

מה תחום ההתמחות של חברת הפרסום?

הפרמטר הראשון שנרצה לבדוק מול חברת הפרסום שאנו בוחנים הוא את תחום ההתמחות שלה. לכל חברת פרסום יש תחום התמחות אחד או שניים בדרך כלל שהעובדים/מנהלים בה ממש טובים בו, מגיעים מאותו רקע ובעלי ניסיון רב באותו התחום. תחום השיווק הדיגיטלי מתחלק לערוצי שיווק רבים ולמקצועות רבים ושונים, החל מכתיבת תוכן, עיצוב גרפי, בניית אתרים, קידום אורגני בגוגל ואינספור תחומים אחרים. להלן כמה תחומי התמחות לדוגמה:

  • חברת פרסום המתמחה בקידום אורגני – החברה בעלת תשתיות נרחבות, משאבים וכלים טכנולוגיים המספקים לכל יתרון מקצועי בקידום אורגני של לקוחות בגוגל. היא מתמחה בתחום, ערה לעדכונים של גוגל ושוקדת בלימודי התחום וקריאת עדכונים בכל יום במסגרת העבודה השוטפת. הרבה מלקוחות החברה הם לקוחות קידום אורגני והחברה ממליצה על תחום זה בעדיפות ראשונה בדרך כלל.
  • התמחות בבניית אתרים – בניית התשתיות של בית העסק יהיו הבסיס החשוב להצלחה במיתוג ופרסום אונליין. אתר האינטרנט של החברה יהיה ככל הנראה התשתית המקצועית הטובה ביותר לשלוח אליה את הקהל שלכם. חברה המתמחה בבניית אתרים תפיק אתרים מדהימים בעיצוב מודרני, על טהרי צבעי המותג שלכם ועם כל האלמנטים הנדרשים ליצירת חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.
  • רשתות חברתיות – התמחות ברשתות החברתיות אומרת שהחברה חיה ונושמת את הרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר ואחרות. לכל רשת חברתית יתרונות וחסרונות ולעתים קמות רשתות חדשות לצד עדכונים רבים וטרנדים שונים ברשתות חברתיות קיימות. על כן החברה צריכה להיות מעודכנת היטב בכל הקשור לפרסום ברשתות החברתיות ולוודא שהיא מספקת את השירות הטוב ביותר ללקוחות שלה.
  • סרטוני ווידיאו – ישנן חברות פרסום שבעליהן מגיעים דווקא מתחום הקולנוע או השיווק בווידיאו. אולי אפילו מחזיקה באנימטור מקצועי במשרד שיודע להפיק סרטוני אנימציה מדהימים. חברה מסוג זה מתאימה לכל בית עסק שצריך להשקיע ביצירת תכנים ליוטיוב או לרשתות החברתיות, דפי נחיתה שבהם רוצים להציג סרטוני מכירה או סרטון תדמית ועוד.

חברת בוטיק או חברה גדולה? ההבדלים ומה מומלץ לכם?

השלב הבא יהיה לבחון האם מדובר בחברה גדולה או חברת בוטיק קטנה של עד כמה עובדים. זה נכון שלא טוב לעבוד עם חברת פרסום שעובד אחד בה עושה את הכול אבל חברה קטנה שמכילה כמה עובדים החולקים כמה תחומי התמחות, יכולים להתאים למרבית בעלי העסקים, בוודאי חברות קטנות ובינוניות המחפשות חברת פרסום בעלויות חודשיות הגיוניות. חברות פרסום גדולות בעלות יתרונות אחרים כמו מוניטין, כמו בטוחה גדולה יותר להשגת תוצאות בדרך כלל (החברה גדולה כיוון שיש לה הרבה לקוחות, כיוון שהתקדמה לאורך השנים וככל הנראה הצליח לשמר חלק גדול מלקוחותיה על ידי אספקת תוצאות). חברה גדולה תוכל לספק לכם עובד חלופי שיטפל בכם במידה והעובד המנהל מולכם את העבודה חולה או בחופשה. מצד שני חברת בוטיק קטנה תעריך יותר כל לקוח שלה ותעניק לו בדרך כלל יותר תשומת לב ותהיה בעלת מוטיבציה גבוהה יותר להצלחה עם הלקוח. הבחירה תלויה בכם.

הסכם עבודה מול החברה ותקופת התקשרות:

האם החברה עובדת עם הסכם עבודה מסודר? האם היא מחייבת אתכם לתקופת התקשרות מסוימת? מקובל בדרך כלל שהלקוח מתחייב לתקופת התקשרות מסוימת שהיא הוגנת כלפי חברת הפרסום כדי לאפשר לה הזדמנות לספק לו תוצאות בטווח זמן סביר, בין אם היא מספקת לו שירותי בניית אתר אינטרנט, קידום אורגני או כל שירות אחר.

איך לבחון את תיק העבודות וההמלצות על החברה?

לבסוף כדאי  יהיה לבדוק את תיק העבודות של החברה. אם אתם מחפשים אחר שירות קידום אורגני לאתרים למשל בדקו את לקוחות הקידום האורגני של החברה. אם אתם מחפשים אחר בניית אתר – בדקו אילו אתרים החברה בנתה, באיזה רמה ובאילו תחומים. 

5/5 - (15 votes)
איך לבחור חברת שיווק ופרסום דיגיטלי
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.