מאמרי SEO לאתר שלך – המדריך המלא

הליך קידום אורגני הוא הליך סבוך ומורכב הטומן בחובו פעולות רבות שחברת הקידום צריכה לבצע במהלך החודש. אחד הדברים החשובים ביותר בכל הליך קידום אורגני בפרט ושיווק דיגיטלי בכלל הוא כמובן נושא התוכן. ישנם סוגים רבים ושונים של תכנים באינטרנט, מסרטונים, דרך קבצי עבודה, קבצי אודיו, תמונות ועד לטקסט כתוב. לפחות נכון להיום הדרך הטובה ביותר של גוגל להבין במה אתרים ועמודים ספציפיים עוסקים היא באמצעות סריקת הטקסט באתר ומאפיינים שונים בו. מכאן אנו למדים כי לפחות בכל הנוגע לקידום אורגני התוכן הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר אם לא החשוב שבהם. מאמרי SEO יאפיינו במידה ניכרת את התוכן הנדרש לצרכי קידום אורגני.

מהם מאמרי SEO ולאן הם הולכים?

מאמרי SEO, או מאמרי קידום אורגני אם תרצו, אלו מאמרים המאופיינים בדרך כלל ברמת תוכן סבירה (נמוכה יותר מתוכן הנחשב איכותי) ועל אף שהם צריכים להיות גם כן עבור הגולש – משולבים בהם אלמנטים שונים המתאימים אותם למנוע החיפוש. כאמור מאמרי קידום מסוג זה הולכים בדרך כלל לפיזור ברחבי הרשת כדי לקשר מתוכם לאתר הלקוח ולצורך בניית קישורים שהוא חלק חשוב בפני עצמו בהליך הקידום, אך לעתים המאמרים ישמשו גם לתוך אתר הלקוח, תלוי באיכותם כמובן. 

האם יש הבדל בין מאמר SEO למאמר לאתר לקוח?

למאמרי SEO יש מאפיינים שונים ההופכים אותו למאמר המותאם יותר לצרכי מנוע החיפוש. בעבר מאמרי SEO היו דומים למאמרי ספאם פשוטים מאוד שמקדמי אתרים או בעלי אתרים שהעלו את המאמרים – פשוט דחפו כמה שיותר פעמים את ביטוי המפתח המקודם והמאמר נראה רובוטים, חסר ערך וקשה לקריאה. המטרה שלו הייתה די ברורה והיא קידום העמוד או יצירת קשר מביטוי מסוים. גוגל נלחמת כל הזמן בתופעת הספאם ברשת ורוצה להציג לגולשים שלה את התכנים המדויקים והטובים ביותר ועל כן עדכונים שונים שבוצעו במנוע החיפוש לאורך השנים עזרו לשפר את רמת מאמרי הSEO, שעדיין נחשבים לפחות איכותיים ממאמרים לאתר לקוח, אך עדיין מדובר ברמה גבוהה יותר מאשר בעבר. כיום ניתן להכין מאמרי איכותי וטוב לאתר הלקוח ולשלב בצורה יפה, אסתטית וטבעית את הביטוי המקודם לאותו עמוד בתוך המאמר מבלי שזה יפגע באיכותו ובשטף הקריאה. בואו נדבר קצת על מבנה ואורך מאמר SEO.

נתחיל מהבסיס – כמה ארוך צריך להיות מאמר SEO?

מאמרי SEO ההולכים לפיזור ברשת יהיו לרוב קצרים יותר ממאמרים לתוך אתר הלקוח. זה לגמרי תלוי באסטרטגיית הקידום שלכם או של חברת הקידום האורגני ששכרתם. זה עשוי להיות גם תלוי באתר אליו עולה המאמר ובדרישות שלו וכן באיכות המאמרים שאתם רוצים להציג ברחבי הרשת. בדרך כלל מאמר ארוך יותר עם מידע שלא חוזר על עצמו בצורות שונות ייחשב למאמר איכותי ומגוון יותר שגם יעניק יותר ערך לגולשים. מאמרי SEO יהיו בדרך כלל סביב ה350-500 מילים.

כתיבה אנושית או שימוש בAI? ואם כתיבה אנושית – מי כותב?

כעת עולה השאלה מי יכין את התוכן: האם לפנות לחברת תוכן המספקת שירותי כתיבת מאמרים או אולי לפנות לכותב תוכן פרילנסר? אולי אפילו להשתמש במחולל תוכן ובינה מלאכותית? כמובן שאין תשובה אחידה וכל אחד עשוי להעדיף אופציה שונה בהתאם לסוג ואיכות המאמרים שהוא מחפש ולתקציב שלו. אנו ממליצים בחום לעבוד עם חברת תוכן מסודרת ומקצועית או לקבל את התוכן שלכם באמצעות חברת הקידום/פרסום שאתם עובדים עמה.

מה המבנה המומלץ למאמרי SEO?

מאמר SEO מקצועי יהיה בנוי בצורה אסתטית ומסודרת. המבנה הבסיסי כולל חלוקה לפסקאות עם כותרות משנה בין לבין, כאשר כל פסקה אינה עולה על 140 מילים בדרך כלל. אורך הפסקה ורמת האסתטיקה והניקיון של המאמר תהיה תלויה גם באורך המאמר. בדרך כלל נמליץ על ממוצע של פסקה לכל 100 מילים. לדוגמה: בכתבה של 500 מילים יהיו בדרך כלל 4 עד 6 פסקאות ובממוצע 5 פסקאות. מלבד הכותרת הראשית שתוגדר כ-H1 לצרכי הקידום, יהיו גם כמה כותרות משנה בין לבין המוגדרות כ-H2. אם ישנה אפשרות – מומלץ לשלב כמה בוליטים לאורך המאמר. 

אלמנטים חשובים לשילוב במאמר SEO:

ישנם כמה אלמנטים חשובים שבהם נעשה שימוש במאמר SEO לצרכי קידום אורגני. בדרך כלל יהיה ביטוי מפתח ראשי אחד לכל עמוד תוכן (לכל מאמר). את אותו הביטוי נשלב בכותרת הראשית של המאמר (בדרך כלל כחלק מכותרת ארוכה יותר), באחת מכותרות המשנה ועוד מספר פעמים לאורך המאמר. כדי שהמאמר לא יהפוך לספאם, כמות החזרות תהיה בין 1% ל-2% מסך המילים במאמר בדרך כלל. כדאי יהיה להוסיף לעמוד תמונה ראשית ולהגדיר לה תגית TITLE ותגית ALT. בנוסף כדאי יהיה להוסיף לעמוד תיאור מטא וכותרת למנוע החיפוש שגם בהם חשוב לכלול את הביטוי הראשי.

כיצד נוכל להיעזר בתוסף קידום אתרים מוכר לאופטימיזציה של התכנים באתר שלנו?

את כל המונחים שהזכרנו בפסקה הקודמת העשויים להיות מסובכים עבור האדם הממוצע שאינו עוסק בתחום, תוכלו לעקוב ולהתאים באמצעות תוסף הנקרא יוסט SEO. תוסף זה ניתן להורדה בחינם דרך פאנל הניהול של אתר הוורדפרס שלכם (בהנחה שהאתר מבוסס על מערכת וורדפרס כמובן). בעריכת עמוד או פוסט באתר שלכם תוכלו לצפות בנתונים של התוסף וההמלצות שלו לביצוע אופטימיזציה לתוכן.

מתי תקבלו מאמרי SEO מאתנו בוואמוס מדיה?

אנו בחברת ואמוס מדיה מספקים שירותי מיתוג ופרסום דיגיטלי, לרבות שירותי בניית אתרים וקידום אורגני. כמעט בכל אחד מהשירותים שלנו מסופקים גם תכנים ללקוחותינו, כאשר מאמרי SEO לרוב ישולבו בשירות הקידום האורגני ויהיו כחלק אינטגרלי מהשירות.

5/5 - (25 votes)
מאמרי seo לאתר שלך -המדריך המלא
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.