כמה עולה דומיין ואיך לבחור רשם דומיינים?

ראשית אנו שמחים שהגעתם למדריך הזה לבחירת דומיין כי זה אומר שאתם מחפשים כבר דומיין לעסק שלכם ואולי אפילו לבנות אתר. דעו כי אנו בוואמוס מדיה מספקים שירותי בניית אתר וורדפרס באיכות הגבוהה ביותר ומזמינים אתכם לצפות בקטלוג האתרים שבנינו באתר שלנו. ועכשיו וענייני בחירת הדומיין. הדומיין (או שם מתחם בעברית) הוא למעשה כתובת אתר האינטרנט שלכם. אותה שורת URL שנזין בדפדפן כדי להיכנס לאתר העסק שלכם. הוא מורכב מהתחלה שלרוב יהיה WWW או HTTPS://,  משם המותג/שם המתחם שתבחרו ומסיומת (לדוגמה CO.il). במדריך זה נסייע לכם ללמוד כמה עולה דומיין, על מה חשוב לשים לב בבחירת דומיין ואיך לבחור רשם דומיינים רלוונטי. 

כמה עולה לקנות דומיין?

אז נתחיל מהשאלה הנפוצה שמעניינת כל בעל עסק והיא כמובן "כמה עולה דומיין?". כבעלי עסק אתם דואגים היטב להוצאות שלכם וחושבים כיצד תוכלו להפחית את ההוצאות ולהגדיל את ההכנסות. לכן תרצו להתחשב בכל פרט הנוגע להוצאות שלכם ותחזוקת האתר גם כן. עלות של דומיין נחשבת לזניחה יחסית בהוצאות העסק והיא נאה בין 60 ל-100 שקלים בשנה בלבד. ישנם דומיינים עם סיומות מעט יקרות יותר אך סיומת CO.IL רגילה בדרך כלל תעלה באזור ה70 שקלים בשנה. במידה ואתם מתעניינים בדומיין המוחזק על ידי בעלות אחרת אין טווח מחירים ספציפי אותו יכול לדרוש בעל הדומיין. במילים אחרות – אם מישהו תפס את הדומיין שלכם, כדאי יהיה לבחון אפשרות למציאת דומיין אחר במידה והוא לא יסכים למכור לכם אותו בעלות סבירה.

מה חשוב לשים לב לפני קניית דומיין?

רבים שואלים אותנו על הדברים שחשוב לשים אליהם לב לפני קניית הדומיין. לדוגמה: האם קידום אורגני בגוגל עשוי להשפיע על בחירת הדומיין? ובכן, בעוד שבעבר אנשים נטו לקנות דומיינים שכוללים את ביטוח המפתח הראשי שהאתר עתיד להתקדם בו בגוגל, הרי שמהניסיון שלנו אין זה הכרחי ואולי אפילו אין לדומיין השפעה על קידום האתר בגוגל. הינה עוד כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון:

  • שם הדומיין – על שם הדומיין להיות קצר, קליט, זכיר וכמובן טוב שיהיה רלוונטי לשם המותג שלכם. 
  • אורך הדומיין – אורך הדומיין לא יכול להיות פחות מ3 תווים (גם בדומיין ישראלי וגם בינלאומי) ועדיף שלא יעלה על 10-12 תווים בדרך כלל, אם אפשר. 
  • קישור הדומיין לעסק – אז כפי שאמרנו קודם. חשוב שהדומיין יהיה קשור למותג שלכם, לשם העסק שלכם (אם העסק הוא גם המותג ולא למשל מוצר ספציפי שלכם – אז 2 ציפורים במכה אחת). 
  • תקופת הרישום – העלות שציינו בפסקה הקודמת היא העלות המוערכת לשנה. בדקו אם יש לכם אופציה לשריין מראש את הדומיין לכמה שנים קדימה שלא תצטרכו להתעסק עם החידוש שלו בכל שנה.

איך לבחור רשם דומיינים איכותי?

רשם דומיינים איכותי הוא בעצם האתר/הגוף שרושם את הדומיין שלכם באיגוד האינטרנט הישראלי וחשוב שהיא תהיה חברה מוסמכת לעשות זאת. כמו כן חברה שכזו עשויה לספק לכם שירותי אחסון ושירותים נוספים החיוניים עבור בניית אתרים. בדקו מה הן מציעות, באיזה מחיר והאם מדובר ברשם דומיינים עם מוניטין חיובי. 

אנא דרגו את המידע
כמה עולה דומיין ואיך לבחור רשם דומיינים?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.