בניית דף נחיתה – האם זה עדיין אפקטיבי ומתי נצטרך אותו?

דף נחיתה הוא אחד הכלים השיווקיים החזקים ביותר למשווקים דיגיטליים לקדם עסקים, שירותים, מוצרים, אירועים ועוד. כדי לבנות דף נחיתה תצטרכו לפנות אל חברה מקצועית המספקת שירותי בניית דפי נחיתה, כולל התאמה למובייל, עיצוב גרפי איכותי ותוכן שיווקי. אין ספק כי שימוש בדף נחיתה עדיין יכול להיות אפקטיבי כיום במגוון צרכים ושימושים, אולם כדאי לקחת בחשבון את אופן השימוש בו ואת הצרכים שלכם וההתאמה של דף נחיתה לאותם צרכים ולסטנדרט הנדרש כדי לספק תוצאות. בכתבה זו נבחן את הצורך בדף נחיתה, מתי נזדקק לו וכיצד הוא יכול להיות בנוי בצורה אפקטיבית שגם תספק תוצאות.

בניית אתר או דף נחיתה? מה עדיף?

אם כן השאלה הכי נשאלת בנושא היא האם כדאי לבנות אתר מלא או דף נחיתה. בעוד דף נחיתה יהיה עמוד אחד שמשרת תכלית אחת, אתר אינטרנט יכול לקדם כמה שירותים או כמות גדולה של מוצרים, המחולקים לפי קטגוריות, תתי קטגוריות וכו'. בניית אתרי וורדפרס למשל יכולים לאפשר לכם לקדם אינספור שירותים ומוצרים באתר שלכם ותוכלו אפילו לבנות אתר חנות עם אפשרות להזמנה אונליין. עם זאת, כאשר מדובר בשירות או מוצר אחד ובמקרים מסוימים, ייתכן ודף נחיתה יהיה מספיק, כמו למשל במקרה של לקוח עם תקציב מוזל לבניית תשתית לשיווק השירות שלו, אדם עצמאי המספק סוג אחד של שירות או במקרה של קידום אירוע. 

מתי כדאי לבנות דף נחיתה? מתי כדאי לבנות אתר מלא?
כשיש תקציב של עד 1500 ₪ לבניית תשתית כשיש תקציב גבוה יותר לבנות אתר מלא
כשרוצים לקדם מוצר/שירות/אירוע אחד שיש כמה מוצרים/שירותים לקדם
שרוצים להשקיע רק בפרסום ממומן שרוצים לפתוח את עצמכם לאפשרות של קידום אורגני בגוגל
כאשר רוצים לבנות רשימת תפוצה כאשר יש יותר מהנעה לפעולה אחת או רצון "לתקוף" את הגולש עם כמה אפשרויות פעולה

האם בניית דף נחיתה מתאים לקידום אורגני?

אחד מערוצי השיווק הפופולריים והרלוונטיים ביותר לעסקים הוא קידום אורגני בגוגל. מדובר למעשה בביצוע פעולות שונות באתר ומחוצה לו, שנועדו לעודד את גוגל לדרג את האתר גבוה יותר במנוע החיפוש. על אף החשיבות והיתרונות הרבים של קידום אורגני לעסקים, לצערנו הרב קשה מאוד לקדם אורגנית דף נחיתה, אם בכלל. נדיר שדף נחיתה יאונדקס בתוצאות הראשונות בגוגל. זה יכול להיות לביטויים כמעט ללא חיפושים כלל או כאשר אין תחרות כלל לאותו ביטוי. אם אתם משקיעים בבניית דפי נחיתה יש לקחת בחשבון דרכים אחרות לפרסום דף הנחיתה שלכם והשגת המטרות שלכם כיוון שלא תוכלו לבנות על קידום אורגני בהקשר הזה.

אז מהי הדרך היעילה לפרסם דף נחיתה?

ללא ספק הדרך הטובה ביותר לפרסום דף הנחיתה שלכם היא באמצעות קידום ממומן. תוכלו לבנות את דף הנחיתה כתשתית לקידום מוצר או שירות מסוימים, לקידום אירוע מסוים או כמובן לבניית רשימת תפוצה. הדרך היעילה ביותר לפרסום הדף תהיה באמצעות שליחת תנועת הגולשים ישירות אליו (מכיוון שאי אפשר להתבסס על קידום אורגני לצורך העניין כפי שאמרנו קודם לכן). תוכלו להיעזר ב2 ערוצי שיווק פופולריים: גוגל ופייסבוק. לשתי הענקיות הללו יש מערכות פרסום פופולריות, גדולות ופלטפורמות עמוסות באנשים שניתן לפרסם להם. שתי הפלטפורמות מציעות מערכת פרסום ממומן מתקדמת עם מגוון פיצ'רים מתקדמים ואפשרויות סינון בהתאם למאפיינים והמידע שבה הפלטפורמה מתמחה באיסוף שלו. לצורך העניין – בגוגל תוכלו לסווג את הקמפיין לפי ביטויי מפתח ובפייסבוק לפי תחומי עניין למשל.

מהם האלמנטים שיש בכל דף נחיתה טוב?

בין אם מדובר על בניית אתרים או דפי נחיתה יש אלמנטים מסוימים שחייבים להיות בעמוד כמו תוכן, כותרות, אלמנטים ויזואליים, הנעה לפעולה ועוד. בכל הנוגע לדף נחיתה יש כמה אלמנטים חיוניים שיש בכל דף נחיתה וכמה מהם אף מומלצים להגדלת אחוזי ההמרה בדף שלכם:

  • כותרות – כל עמוד תוכן טוב, בין אם מדובר במאמר לבלוג, עמוד שירות בתפריט הראשי באתר או כמובן בניית דף נחיתה העומד בפני עצמו, מכיל כותרות. מלבד העובדה שהן חשובות מבחינה טכנית לסריקה של מנועי החיפוש והבנת נושאי התוכן העיקריים בעמוד, הרי שמדובר גם באלמנט החשוב מאוד לגולשים. מרבית הגולשים אוהבים לרפרף עם העיניים על הכותרות בעמוד, לקרוא את נושא המשנה במהירות ולהמשיך לקרוא את התוכן המלא שבאמת מעניין אותם ורלוונטי עבורם. בדף נחיתה הכותרת הראשית שתופיע למעלה עם הכניסה של הגולש לעמוד תהיה החשובה ביותר ולכן היא צריכה להיות מעניינת ומושכת תשומת לב, אך אמינה מצד שני ועדיף שתכלול גם את הביטוי הראשי בו העמוד עוסק (חיוני לרלוונטיות המודעות בקמפיין הממומן שתפרסמו בו את העמוד שלכם).
  • תמונות/אינפוגרפיקה – מרבית האנשים היום הינם בעלי אינטליגנציה ויזואלית מפותחת ולכן מומלץ להוסיף תמונות ואינפוגרפיקה לדפי הנחיתה. כמות וסוג התמונות תלוי גם בעיצוב העמוד, באורך שלו, במבנה שלו ועוד. כל עוד הם משרתים את המטרה – זה חשוב להוסיף אותם.
  • סרטון מכירה – מחקרים בנושא מראים כי דפי נחיתה המציגים סרטון מכירה (לא סרטון תדמית) מעלים את אחוז ההמרה בעמוד פי 2 לכל הפחות.
  • הנעה לפעולה – מהי הפעולה העיקרית שאתם רוצים שהגולש יבצע בעמוד? ירשם לתפוצה? יוריד מוצר דיגיטלי שלכם? ירכוש מוצר אונליין? ירשם לאירוע? וכו'. הוסיפו אפשרות זו מס' פעמים לאורך העמוד (שוב, בהתאם לאורך שלו) ודאגו לשלב מיני כותרות מניעות לפעולה.
  • תועלות המוצר – חשוב לכלול מעט מידע על המוצר (לא לחפור) ובעיקר לספר על התועלות שלו. לדבר פחות על המוצר עצמו ויותר על התועלות שהוא יפיק לקונה/למשתמש. 
  • הוכחות – תמונות, סרטונים, טקסט, כל דבר שיכול לספק על ההצלחות של המוצר/השירות ולספק הוכחות בשטח לטיבו.
  • המלצות – לבסוף כדאי יהיה להוסיף כמה המלצות מלקוחות קיימים שלכם המשתמשים במוצר/בשירות שלכם ויכולים להמליץ עליו.

 

5/5 - (16 votes)
בניית דף נחיתה
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.