כיצד עסקים קטנים עם תקציב קטן יכולים להתקדם בגוגל?

הקמתם עסק בשעה טובה וכעת אתם רוצים להתחיל לטרוף את העולם. אתם כבר מדמיינים אינספור לקוחות עומדים בתור לקנות מכם מוצרים או להזמין את השירותים שלכם וכיצד חשבון הבנק הולך וטופח. ובכן – הרשו לנו למתן מעט את ההתלהבות המאפיינת עסקים בתחילת הדרך. כל מה שאתם מדמיינים כעת הוא בהחלט אפשרי ואנו בוואמוס מדיה נשמח להביא אתכם לשם בהקדם האפשרי – אך בכל זאת נדרשת לאותם עסקים עבודה, זמן, סבלנות והשקעה. אלה יהיו משמעותיים החל משלב האפיון הראשוני של העסק, קהל היעד שלו, המוצרים והשירותים שבית העסק מספק ואלו צרכים הם פותרים, דרך בניית אתרים מקצועיים להצגת העסק ושירותיו/מוצריו ועד לשירותי המיתוג והפרסום בפועל. אם נכנסתם למאמר זה סביר להניח שאתם לא רק רוצים לקוחות אלא רוצים לדעת כיצד אתם, כבעלי עסק קטן, יכולים לקדם את האתר בגוגל ולהביא לקוחות רבים ממנוע החיפוש הפופולרי.

נתחיל מהסוף – כמה כסף צריך להשקיע כדי לקדם את האתר בגוגל?

אז אחת השאלות הנשאלות והפופולריות ביותר יהיו ככל הנראה כמה כסף תצטרכו להשקיע כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל. כעסק קטן ודאי התקציב לא גבוה במיוחד או שאתם פשוט מאוד מחושבים בנושא הזה. קידום אורגני בגוגל הוא שירות או פעולה הדורשת עבודה סיזיפית וכיסוי של עשרות רבות של פרמטרים העשויים להשפיע על קידום האתר שלכם בגוגל: משמירה על האתר מעודכן עם תכנים חדשים, דרך אופטימיזציה באתר, שיפור חוויית המשתמש בו ויצירת קישורים פנימיים וחיצוניים. העבודה בקידום האורגני היא רבה והיא דורשת סבלנות לאורך זמן. ככל שתשקיעו יותר כסף כך חברת הקידום תוכל להשקיע בכם יותר זמן עבודה ומשאבים: יותר תכנים לאתר, יותר קישורים, יותר שעות של אופטימיזציה ועוד. קידום אתרים מקצועי מתחיל מ-1500 שח בחודש לפני מע"מ. בין 2500 ל-3000 ₪ + מע"מ תהיה חבילה ממוצעת יפה לאתר ותקציב של 5,000 ₪ בחודש יהיה בהחלט תקציב מכובד. 

מה התקציב שלכם לקידום האתר בגוגל וכיצד זה צריך להשפיע על הציפיות שלכם לקבל תוצאות?

כעת אחרי שהבנתם את טווח המחירים המקובל תצטרכו להחליט על התקציב שאתם תוכלו להקצות לקידום האורגני של האתר שלכם. צריך לקחת בחשבון שככל שהתקציב גבוה יותר יהיה יותר זמן עבודה ומשאבים המוקצים לך לצרכי הקידום. מצד שני צריך לקחת בחשבון גם את היציבות הכלכלית של העסק ולקבל החלטה מושכלת שתעזור לכם לשרוד לאורך זמן עד שתקבלו תוצאות כיוון שקידום אורגני הוא תהליך לטווח ארוך. אנו בוואמוס מדיה מעלים את כל הנתונים מול הלקוחות שלנו ולא משאירים מקום לספקות, מדברים עם הלקוח בכנות אמיתית כשטובת העסק לנגד ענינו ולעתים רבות נמליץ לבעל העסק על התקציב הנכון עבורו שהוא לאו דווקא יהיה התקציב הגדול שהוא רצה להשקיע, זאת כדי שהוא יוכל להתמיד בעבודת הקידום לאורך זמן ולקבל תוצאות.

האם כדאי לשלב קידום אורגני עם ממומן וכיצד זה עשוי להשפיע על התקציב?

קידום אורגני היא רק אחת מאופציות השיווק והפרסום המובילות של גוגל. החלק השני הוא ללא ספק הקידום הממומן במערכת הפרסום של גוגל – גוגל אדס. קידום ממומן בגוגל מתייחס לבעלי עסקים המעדיפים לשלם לגוגל להציג אותם בתוצאות הממומנות במנוע החיפוש או באתרי שותפים של גוגל ברחבי הרשת (אתרים המציגים פרסומות של גוגל כדי לייצר לעצמם הכנסה נוספת מהאתר שלהם). שילוב של קידום אורגני עם ממומן יכול להיות משמעותי וטוב עבור העסק שלכם, אולם זה טוב עבור מי שיש לו תקציב לעשות זאת. אם יש לכם תקציב של 2000 ₪ בחודש לפרסום למשל, לא בהכרח היינו ממליצים לחלק אותו בין קידום אורגני וממומן כיוון שיישאר תקציב קטן מדי לכל אחד מהם ולכן עדיף יהיה להשקיע את התקציב הזה בערוץ פרסום אחד שיניב לכם תוצאות. לאחר שתתפתחו, תתחילו לייצר הכנסות גבוהות יותר ותוכלו להגדיל את התקציב כדי להתרחב לערוצי פרסום נוספים.

האם כדאי להשקיע חלק מהתקציב בפרסום ברשתות החברתיות?

פרסום ברשתות חברתיות הוא באופן כללי מאוד מומלץ. עם זאת, בדומה לתשובה שלנו בפסקה הקודמת הוא מומלץ ב2 מקרים: כאשר יש לכם את האפשרות הכלכלית להשקיע ביותר מערוץ שיווק אחד (ואז תוכלו במקביל לקידום האורגני/הממומן להשקיע בפרסום ברשתות החברתיות) או כאשר קהל היעד שלכם נמצא ברשתות החברתיות ולא בגוגל. במקרה כזה הערוץ השיווקי האחד שלכם יהיה ניהול רשתות חברתיות וקידום העסק בהן. הפרסום ברשתות החברתיות יכול לסייע בבניית יחסי אמון עם הקהל לאורך הזמן ולרוב לא מדובר בשיטת שיווק שמיועדת להשיג תוצאות כאן ועכשיו, בוודאי אם אינכם מותגים מוכרים בתחום שלכם עדיין.

האם פרסום בפייסבוק יכול לסייע לקידום אורגני של עסקים קטנים?

פרסום בפייסבוק הינו מומלץ מאוד. ההקשר שלו לקידום האורגני הוא בעיקר בשילוב של סיגנלים חברתיים ויצירת קישורים לאתר. עם זאת, הכוח האמיתי של הפייסבוק הוא לא בשילוב של הקידום האורגני אלא ביצירת ערוץ פרסום שבונה קהל עוקבים ויחסים עם העוקבים שלכם. המטרה היא לא רק לבנות מוניטין דרך גוגל אלא גם דרך הרשתות החברתיות. קידום בפייסבוק עולה לא מעט כסף ודורש זמן כדי להגיע לתוצאות ולכן גם במקרה כזה כדאי יהיה לשלבו בהתאם לתקציב של בעל העסק.

אז הסיכום שלנו לכתבה נהדרת זו היא שבעלי עסקים קטנים לרוב יהיו בעלי תקציב קטן יחסית, בוודאי בתחילת הדרך. מכאן שאנו רוצים להשקיע את התקציב בצורה ממוקדת בערוץ שיווק שיביא תוצאות ורק לאחר ההתפתחות של העסק והגדלת התקציב כדאי יהיה להתפתח לערוצי שיווק נוספים.

5/5 - (7 votes)
כיצד עסקים קטנים עם תקציב קטן יכולים להתקדם בגוגל?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.