טיפים חשובים שישדרגו את התוכן השיווקי באתר שלכם

תוכן בכלל ותוכן שיווקי פרטי הוא חלק בלתי נפרד מעבודת מיתוג עסקי, עבודת שיווק ופרסום לעסק באינטרנט וכל אתר שתרצו לנהל יצריך מכם לכתוב ולשתף בו תוכן. כתיבת התוכן לאתר שלכם מתייחסת לרוב לתוכן טקסט אך יכול לכלול גם סוגי תכנים אחרים כמו תמונות, סרטוני ווידיאו ועוד. בכתבה זו נשתף בכמה טיפים חשובים לשדרוג התוכן השיווקי באתר שלכם. 

החשיבות של התוכן השיווקי באתר שלכם בהתאם לסוג האתר:

כדאי שתכירו 2 סוגי תכנים עיקריים: תוכן שיווקי ותוכן אינפורמטיבי. 

התוכן האינפורמטיבי מתייחס לתוכן מלמד. כלומר הסבר על הנושא, הצגתו מצדדים שונים ופירוט והרחבה. תוכן שיווקי לעומת זאת יהיה בעל אלמנטים מכירתיים יותר. הוא יציג את היתרונות והתועלות של הנושא עבור המשתמש, למי הוא מומלץ, הוכחות בשטח ועוד. תוכן שיווקי עשוי להיות בעל השפעה ואופי שונה בין סוגי אתרים שונים אולם המשמעות שלו בסופו של דבר היא למכור ולהניע לפעולה את הגולשים.

סוג אתר: חשיבות התוכן השיווקי:
אתר תדמית אתר תדמית הוא אתר קלאסי המציג את בית העסק והשירותים שלו. בעמודי השירות ולעתים גם בחלק מהפוסטים באתר חשוב לשלב תוכן שיווקי שיניע את הגולשים לפעולה ויתעניינו בהזמנת שירות העסק.
אתר חנות אתר חנות יציג בעיקר מוצרים אך גם עמודים ראשיים ופוסטים בבלוג האתר. התוכן השיווקי יהווה חלק חשוב מעמודי המוצר שלכם בעיקר, כאשר המטרה שלו תהיה לא רק לאפיין את המוצר אלא להציג את התועלות שלו ומדוע כדאי לקנות אותו.
דף נחיתה דף נחיתה בנוי בצורה של עמוד אחד עם מטרה אחת. הוא נועד לשווק או למכור משהו, לעודד אנשים להירשם לתפוצה או להירשם לאירוע מסוים. דף נחיתה בנוי רק מתוכן שיווקי וכל אלמנט בו צריך לקדם את המטרה היחידה של העמוד.
אתר פורטפוליו אתר זה מאופיין בתוכן מסוג תמונות בדרך כלל. הוא מתאים לבעלי עסקים ועצמאיים בתחום העיצוב הגרפי, אדריכלות, עיצוב פנים, צלמים ועוד. התוכן השיווקי יהיה בעיקר בעמודי השירות כיוון שבאתר שכזה בדרך כלל אין בלוג והוא משמש בעיקר כתיק עבודות. על אף שהתמונות אמורות לדבר בעד עצמן ולשווק את השירות של הלקוח, חשוב יהיה לכלול תוכן שיווקי מסוג טקסט בעמודים המסבירים על שירותי הלקוח.

 

5 דרכים לשדרג משמעותית את התוכן השיווקי באתר שלכם:

  • הגדירו מראש את קהל היעד שלכם – הדבר הראשון והבסיסי בכל קורס קופירייטינג, בכל קורס כתיבת תוכן, בכל סדנה או בכל ספר שמלמד את התחום, הוא להגדיר מראש את קהל היעד. אם אתם לא יודעים למי אתם כותבים, "עם מי אתם מדברים", איך תוכלו לכתוב את המסרים הנכונים? איך תדעו מהם הנקודות שנוגעות בהם? מהן הבעיות שקהל היעד הזה מתמודד עמן? וכיצד המוצר/השירות שלכם הולך לפתור לו אותם? הגדירו את קהל היעד שלכם בצורה ברורה ככל האפשר כולל גיל, מגדר, סטטוס משפחתי, הכנסה ממוצעת, תחביבים, במה עובד, היכן הוא מתגורר ועוד.

  • השתמשו בכותרות – מרבית האנשים היום חסרי סבלנות ולא ישבו עכשיו שעות לקרוא תכנים ארוכים. למעשה, גם עמוד של כמה פסקאות, הנחשב לעמוד קצר יחסית, לא בהכרח שמישהו ירצה לקרוא אותו עכשיו. אלא אם כן… יהיו בו כותרות. מבחינה טכנית יש לכותרות חשיבות בסריקה של גוגל ומנועי החיפוש של האתר שלכם (זה כל חברה לקידום אורגני תוכל להסביר ולהרחיב לכם על הנושא) אך מבלי להיכנס כרגע לרמה הטכנית, כדאי להבין שהחשיבות של הכותרות כמשפטים בולטים, שיווקיים וגדולים יותר מהטקסט הרגיל, מאפשרים לגולשים לרפרף עם העין על תתי הנושאים בעמוד ולקרוא מה שרלוונטי עבורם. מלבד העובדה שזה משפר את חווית השימוש באתר והקריאה בו, זה יגדיל את הסיכוי שהגולש יקרא יותר מהתכנים שלכם ויבצע את הפעולה שאתם רוצים בסופו של דבר.

  • שלבו סוגי תכנים שונים – בדרך כלל כשנדבר על תוכן נתייחס לתוכן טקסטואלי. אנו ממליצים לשלב סוגי תכנים נוספים. אנשים רבים בעלי אינטליגנציה ויזואלית גבוהה יכולים להבין טוב יותר את התוכן מתמונות או סרטונים למשל. באמצעות סרטונים גם תוכלו לבנות יותר אמון ולהקל על הבנת התוכן המוצג באותו עמוד. אם שכרתם שירות בניית אתרי וורדפרס למשל תוכלו להיעזר בתוסף האלמנטור לשלב מגוון סוגי תכנים בקלות.

  • הניעו את הגולשים לפעולה – מחקרים מראים את החשיבות של הנעת הגולשים לפעולה והשילוב של הנעות לפעולה לאורכו ולרוחבו של האתר שלכם. תארו לכם שאתם משחקים כדורסל ללא הוראות מהמאמן או לבקש מכם לנווט לבד בתוך עיר גדולה וחדשה שטסתם אליה מבלי שיהיו שלטים, מפות או ווייז. ההנעה לפעולה לא רק מסמנת לגולשים לאן המקום הבא שהם רוצים/צריכים להגיע אליו אלא גם מניעה אותם פסיכולוגית לפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו. כשאתם עובדים עם חברת בניית אתרים בקשו ממנה בשלבי בניית האתר להטמיע במספר מקומות באתר אפשרויות ליצור אתכם קשר.
     
  • שלבו מילות כוח שיכולות לעזור – מילות כוח יכולות לעזור לחזר כל קופי שיווקי, בין אם מדובר בתוכן שיווקי לדף נחיתה ובין אם מדובר בתוכן לאתר אינטרנט. מילות כוח אלו מילים שגורמים לשינוי תודעתי או פסיכולוגי. לדוגמה: שימוש במילה חינם, אחראיות, 100%, אקסטרה, לזמן מוגבל, ייחודי וכד', אלו ביטויים שיכולים לשנות לגמרי את הביצועים של העמוד שלכם.

האם תוכן שיווקי חשוב גם לקידום האורגני?

התוכן השיווקי עשוי להיות חשוב גם בהליך קידום אורגני של האתר שלכם. הוא ישפיע במידה ניכרת על הגולשים וההתנהגות שלהם באתר שלכם: על שיתוף התכנים שלכם, על ביצוע פעולות שונות באתר, הגדלת זמן השהייה באתר, הפחתת שיעור הנטישה של הגולשים ועוד. כל אלו ועוד הינם פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר. 

5/5 - (14 votes)
טיפים חשובים שישדרגו את התוכן השיווקי באתר שלכם
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.