איך לתכנן יעדים ומטרות לשנה החדשה?

שנת 2024 כבר כאן ועמה התחלה חדשה ואינספור הזדמנויות חדשות גם עבורכם. חשבו על כמות האנשים שרשמו לעצמכם מטרות רק לפני שנה בדיוק, כמה הם הספיקו להגשים בשנה האחרונה ואיפה הם היום, אחרי שנה של עשייה מבורכת בעקבות המטרות שלהם. היום אנו מעניקים לכם במתנה את ההזדמנות שלכם לעבור מחלומות למציאות, מדיבורים באוויר לרישום על הנייר, מרצונות ומחשבות לעשייה בפועל. כדי להצליח עם עסק משלכם או כדי לייצר לעצמכם הכנסה נוספת מנכס דיגיטלי שלכם תצטרכו לבצע פעולות שונות, להשקיע זמן או כסף ומשאבים, כך או אחרת – הכול מתחיל בתכנון יעדים ומטרות שנה החדשה. אנו בחברת ואמוס מדיה אומנם מתמחים בשירותי פרסום, קידום אורגני בגוגל ובניית אתרים אך גם אנחנו מתחילים כל שנה עם מטרות חדשות וכך אנו עושים את זה.

ראשית – כיצד רישום מטרות יעזור לנו להגשים אותן?

ידוע כי מחשבות ודיבורים יכולים להתנדף באוויר בדיוק בקלות שבה הם עלו בראשנו או על שפתנו. במידה ואנחנו רוצים להגשים אותם חשוב יהיה להעביר אותם תחילה על דף. בין אם תכתבו אותם בקובץ WORD במחשב שלכם או עם עט/עיפרון על דף נייר, עצם הפעולה שתבצעו כבר תציג את השינוי הראשוני הנדרש בין אלה שמדברים לאלה שעושים. בנוסף, כאשר אנו כותבים משהו יש לנו התחייבות אליו, אנו זוכרים אותו טוב יותר ויש לנו גם את הדחף הגדול יותר להגשים אותו. רישום המטרות והיעדים שלנו יאפשר לנו לבחון את הפעילות וההתקדמות שלנו לאורך הזמן, לאמוד את זה מול המטרות שלנו ולוודא שאנו בדרך הנכונה. 

הגדרת מטרות ויעדים לשנה הקרובה:

בדרך כלל כאשר רושמים תוכנית עסקית מכינים יעדים לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק של עד 5 שנים. בהיעדר תוכנית עסקית מסודרת, אנו ממליצים להכין רשימת יעדים ומטרות לשנה הקרובה, לטווח הקצר ולטווח של שנה. באופן כללי אנו ממליצים לחלק את השנה ל4 רבעונים: בטווח של 3 חודשים, 6 חודשים, 9 חודשים ושנה קדימה. בטווחים האלה אנו רוצים שתכינו רשימת יעדים שמתחלקים ליעדים אישיים, מקצועיים/עסקיים ופיננסים. 

לדוגמה:

בטווח של 3 חודשים:

  • אכתוב ספר משלי.
  • אסיים בהצלחה את המבחנים לתואר.
  • אשכור חברה עבור בניית אתר אינטרנט מקצועי לעסק החדש שלי.
  • אביא 3 לקוחות ראשונים שמאמינים בי.

חשוב שהמטרות יהיו מדידות, עם מספרים ברורים, והגיוניים להשגה. כלומר להביא מיליון דולר הכנסות בעסק חדש תוך 3-6 חודשים זה בדרך כלל לא קורה אלא אם כן מצאתם סטארטאפ שהצגתם למישהו שהחליט להשקיע בכם את הסכום הזה. על כן חשוב להיות כנים עם עצמכם ברישום המטרות שלכם. כן לשאוף גבוה אבל גם לחתוך את המטרות הגדולות שלכם למטרות קטנות יותר שבכל פעם שתשיגו אותן תשאפו ליותר.

לדוגמה: אם המטרה שלכם היא לשכור שירותי קידום אורגני לאתרים ולהופיע ראשונים בגוגל בתחום שלכם, ייתכן וזה ייקח קצת זמן אז כמטרות ביניים אולי כדאי יהיה לחשוב על הבאת לקוחות באמצעות קידום ממומן או לראות בהתקדמות בדירוגים כעמידה במטרות הביניים שלכם.

אנא דרגו את המידע
איך לתכנן יעדים ומטרות לשנה החדשה?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.