איך להתמודד עם שינויים באלגוריתם של גוגל?

גוגל היא מנוע החיפוש הגדול והפופולרי בעולם וסביר להניח שאת זה אתם כבר יודעים. בעלי אתרים רבים מתקשים להסתדר עם השינויים באלגוריתם של גוגל וכאשר מתקיים לו עדכון גדול של גוגל הם עשויים לספוג נזק רב במיקום האתר שלהם במנועי החיפוש. זאת ועוד, שבמידה ויעשו דברים שאינם מודעים לכך שגורמים להם נזק, הם ישרפו כסף, זמן ומשאבים ועשויים שלא להופיע כלל במנוע החיפוש. אז איך מתמודדים עם שינויים באלגוריתם של גוגל? מה זה אומר בכלל? ומה אפשר לעשות כדי להיות מוכנים יותר לפעם הבאה?

מה זה אומר שינויים באלגוריתם של גוגל וכל כמה זמן יש שינוי כזה?

האלגוריתם של גוגל הוא בעצם מעין נוסחה אלגוריתמית שבאמצעותה גוגל יודעת לדרג אתרים ועמודים שונים ברחבי האינטרנט. כך למעשה מנוע החיפוש מחליט אילו תוצאות להציג במנועי החיפוש לפני תוצאות אחרות. בשורה התחתונה – מדובר ביכולת שלכם להתברג לפני המתחרים שלכם בגוגל לביטויים רלוונטיים בתחום שלכם. השינויים באלגוריתם מתקשרים בדרך כלל לקידום האורגני ולא למשל קידום ממומן בגוגל המתייחס לפרסומות ממומנות. השינויים באלגוריתם אלו למעשה עדכונים של גוגל לאלגוריתם. גוגל מבצעת שינויים כאלה לעתים קרובות, מאות פעמים בשנה למעשה, אך רוב השינויים הינם מינוריים. אחת לשנה-שנתיים יש שינוי גדול יותר שבדרך כלל מורגש יותר על פני השטח וגורם לזעזוע לא קטן בקרב אתרים רבים ובמיקום שלהם במנוע החיפוש ולכן חשוב יהיה להתכונן לאירועים שכאלה או לדעת להגיב אליהם מהר.

איך נוכל להתכונן טוב יותר לשינויים עתידיים?

על מנת להתכונן לאירועים עתידיים מהסוג של עדכונים גדולים במנוע החיפוש כדאי יהיה להיות מעודכנים על כמה שניתן בחדשות ובעדכונים של גוגל. פעמים רבות היא מפרסמת עדכונים וחדשות לגבי שינויים עתידיים במנוע החיפוש ומאפשרת לבעלי אתרים זמן להכין את עצמם ואת האתר שלהם לקראת השינויים השונים. כדאי לקרוא גם בבלוגים הגדולים בארץ ובעולם בנושא קידום אתרים שכן אנשי מקצוע בתחום המעורים בעצמם בעדכונים הללו של גוגל ובחדשות שגוגל מפרסמת, דואגים להכין כתבות וסרטונים סביב כל ציוץ של גוגל אותו היא משחררת לאוויר. כך תוכלו לקרוא בהרחבה גם אודות ההשלכות הצפויות והמלצות מאותם אנשי מקצוע מה לעשות.

במידה וספגנו נזק לקידום האורגני של האתר שלנו כתוצאה מעדכון גוגל – מה ניתן לעשות?

החלק השני של ההתמודדות עם השינויים באלגוריתם של גוגל הוא כמובן לדעת להגיב במהירות במידה וספגנו נזק לאתר שלנו. בדרך כלל אנשים יקומו בבוקר, יבדקו בכלים שהם משתמשים למעקב אחר דירוגי האתר שלהם ויגלו שהם נפלו בדירוגים. במקרה כזה חשוב לא להיכנס לפאניקה ולהתחיל לחקור מה גרם לנפילות בדירוגים. בדקו האם גוגל שחררה עדכונים רשמיים בנושא, האם זה קרה לעוד אנשים (ידברו על כך בקבוצות פייסבוק בתחום קידום אתרים אורגני) וכו'. במידה ואינכם מצליחים לחקור ולהבין בעצמכם את מהות הבעיה תוכלו לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים אורגני או יועץ קידום אתרים מנוסה שיוכל לאבחן את הבעיה ולסייע לכם בנושא. לאחר שתבינו מה הבעיה תצטרכו לתקן את הליקויים ולתת לזמן לעשות את שלו.

אנא דרגו את המידע
איך להתמודד עם שינויים באלגוריתם של גוגל
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.