איך חוויית משתמש משפיעה על קידום אורגני?

חוויית משתמש היא מושג מוכר היטב בעולם השיווק והפרסום ולא מהשנים האחרונות. למרות זאת, רק בשנים האחרונות החלו ליישב חשיבות רבה יותר לחוויית המשתמש, זאת בעקבות השינויים במנוע החיפוש שביצעה גוגל לאורך שנים אלו השמה את הגולש במרכז. גוגל השיקה ב2015 את מנגנון הראנק בריין הבוחן באמצעות בינה מלאכותית ושאילתות שונות את התנהגות הגולש ומידת שביעות הרצון שלנו מהאתר. כך החלה הצמיחה המשמעותית של מקדמים ובעלי אתרים שהחלו להשקיע בחוויית משתמש ולחשוב באמת על הצד של הגולש/הלקוח והשימוש שלו באתר ולא לדחוף באתר וברחבי הרשת תכנים שמטרתם היא לרצות את מנוע החיפוש של גוגל בלבד. כיום כל חברה לקידום אורגני שתספק לכם שירות זה תשים דגש מהותי על שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם כחלק מעבודת הקידום השוטפת של האתר.

הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום אורגני בגוגל:

קידום אורגני בגוגל הוא הליך ארוך טווח ואינו קורה בין לילה. העבודה על קידום האתר בגוגל כרוכה במספר רב של פרמטרים עליהם חשוב לשים דגש במהלך העבודה, כשאלה משפיעים במודע או שלא במודע על מאות פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל. בין הפרמטרים החשובים ביותר יהיו:

  • התוכן באתר
  • חוויית המשתמש באתר
  • בניית קישורים באתר ואליו.

כל אחד מאלה הוא עולם ומלואו ויכול להכיל מידע באורך ספר שלם. תוכלו לקרוא עליהם בהרחבה בכתבות נוספות באתר שלנו. כרגע מה שחשוב לנו הוא שתבינו את החשיבות של פרמטרים אלו להליך הקידום. הן לא היחידות שמשפיעות אך ללא ספק בעלות המשקל הרב ביותר בהליך הקידום ומיקום האתר שלכם בגוגל. 

החיבור בין קידום אורגני לחוויית משתמש:

בין אם מדובר על קידום ממומן ובין אם מדובר על קידום אורגני לחוויית משתמש יש השפעה מכרעת על האתר שלכם ועל ביצועיו בסופו של דבר. בניתם אתר לא רק כדי שיהיה לכם כרטיס ביקור דיגיטלי לעסק, השקעתם בו כסף בבניה ובקידום שלו לא בגלל שמשעמם לכם או שיש לכם עודף כסף ואינכם יודעים מה לעשות אתו – אלא כיוון שאתם רוצים שהאתר שלכם יביא לכם עוד חשיפה, לקוחות והכנסה. כדי לעשות זאת וכדי להתקדם בתוצאות האורגניות בגוגל חשוב יהיה לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם. אם גוגל שמה דגש חזק על חשיבות שביעות רצון הגולשים כיום הרי שגם אתם רוצים לשים דגש על החיבור הזה שכן זו הדרך הטבעית והטובה ביותר לגרום לגוגל לאהוב אתכם ולרצות להציג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

כיצד לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם בפרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר שלכם?

קידום אורגני לאתרים אינו מבוסס רק על חוויית משתמש אבל היא חלק בלתי נפרד מהליך הקידום האורגני המודרני וככל שיעברו השנים הדגש הזה יהיה חזק יותר כיוון שהשקעה בחוויית המשתמש פירושה לשים את הגולש במרכז. מלבד העובדה שהיא תתרום לקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל היא תתרום גם לשביעות רצון הגולשים והלקוחות שלכם בשימוש באתר שלכם ועל ידי כך גם תגדיל את אחוזי ההמרה באתר. אלו כמה פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם:

1. התאמה למובייל:

אחד המונחים המוכרים יותר בעולם בניית האתרים (ובכלל בעולם השיווק הדיגיטלי) הוא "התאמה רספונסיבית" של האתר. כלומר התאמה של האתר לגלישה במסכים שונים. אם יצא לכם לגלוש באתר מסוים דרך הטלפון הנייד שלכם למשל והאתר אינו מותאם למובייל אתם יכולים להבין את ההרגשה. אתם נכנסים לאתר, התוכן נחתך באמצע, אין גישה נוחה לכפתורי ניווט או שקראתם מאמר ואתם רוצים לעבור לעמוד הבא, למאמר הבא או להשאיר פרטים והכפתורים נמצאים מחוץ למסך כיוון שהאתר מותאם לגלישה במסך גדול כמו המחשב הנייח בבית למשל. כיום מעל 70% מהגולשים עושים זאת באמצעות טלפונים ניידים או טאבלטים ורק היתר גולשים דרך מחשבים נייחים/ניידים עם מסכים גדולים יותר. התאמה רספונסיבית תדאג להתאים את האתר שלכם לגלישה במסכים שונים, תשפר את שביעות רצון הגולשים, תשמור עליהם יותר זמן באתר שלכם, תאפשר להם לדפדף בין עמודי האתר ועוד.

2. תפריטי ניווט נוחים ויעילים:

בין אם האתר שלכם הוא אתר חנות, בלוג, אתר תדמית או כל סוג אתר אחר חשוב שיהיו תפריטים וכפתורי ניווט נוחים ויעילים באתר. זה חשוב לאפשר לגולש להתמצא במהירות, למצוא מה שהוא מחפש בקלות ללא לחיצות מרובות ומתישות עד שהוא יגיע לאן שירצה. חשוב להוסיף "פירורי לחם" לאתר, לדאוג שיהיו תפריטים ראשיים ועמודים מרכזיים עם קישורים אליהם מהFOOTER באתר. אם אתם יכולים להוסיף גם מפת אתר הרי שזה יכול להועיל גם ללקוחות שלכם וגם לזחלנים של גוגל הסורקים את האתר.

3. דאגו לתוכן ייחודי ואיכותי:

לשתף תכנים מועתקים או להשתמש במחוללי תוכן שונים ולהכין תוכן ברמה ירודה שלא באמת מחלקת ערך עם הגולש עשויים רק לפגוע בקידום האתר שלכם וגם בשביעות רצון הגולשים שלכם. חשוב שהתוכן יתאים גם לכותרת המאמר ויהיה באותו נושא שכן בשל כותרת המאמר והנושא שלה אותו גולש נכנס למאמר לקרוא אותו מלכתחילה. 

4. שפרו את מהירות האתר שלכם:

מהירות הטעינה והגלישה באתר שלכם הינה קריטית לשיפור חוויית השימוש בו וגם לקידום האורגני. למעשה, באמצעות כלי חינמי של גוגל תוכלו היום לבדוק את ציון מהירות האתר שלכם במחשבים ובמכשירים ניידים. לאחר מכן תקבלו המלצות טכניות מגוגל מה כדאי לבצע כדי לשפר את מהירות האתר. תוכלו גם לעבור לשרת איכותי, מהיר וטוב יותר ואף להשתמש בתוספים מיוחדים לוורדפרס (בהנחה שהאתר שלכם על וורדפרס) בכדי לעזור לכם בנושא. כל שניה נוספת של עיכוב עשויה להרחיק אחוזים רבים מהגולשים שלכם מכם ומהאתר שלכם.

5/5 - (47 votes)
איך חוויית משתמש משפיעה על קידום אורגני?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.