7 פעולות שתוכלו לבצע לשיפור דירוג האתר שלכם בגוגל

כדי לקדם אתר בגוגל צריך לבצע עבודה רוחבית מקצועית ועקבית לאורך זמן. קידום אורגני בגוגל מבוסס על מאות פרמטרים שונים המשפיעים על קידום האתר ומיקומו בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. ככל שחברת הקידום שלכם מנוסה יותר, בעלת משאבים, קשרים וכלים מתקדמים, רבים וגדולים יותר, כך הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות הראשונות הוא גדול יותר (גם בתחומים תחרותיים). בכתבה זו נסקור 7 פעולות מומלצות לשיפור דירוג האתר שלכם בגוגל, כך שבין אם אתם מנסים לקדם את האתר שלכם בעצמכם ורוצים כמה עצות טובות ובין אם אתם רוצים לוודא שחברת הקידום עושה את עבודתה נאמנה כדאי יהיה ללמוד טיפים אלו.

#1 – הכנות האתר לקידום אורגני כבר משלבי הבניה שלו:

הטיפ הראשון יעזור לכם לא רק להתקדם בגוגל מהר יותר ולחסוך לכם זמן יקר אלא גם בעלויות. בדרך כלל כאשר מבצעים אפיון לבניית אתר האינטרנט שלכם ניתן להכניס באפיון כמה פעולות שונות החיונית לאחר מכן לצורך הקידום האורגני של באתר. לבצע את הפעולות הללו בעצמכם לאחר מכן או לבקש זאת מחברת הקידום עשוי לעלות לכם בזמן ו/או כסף ולכן כדאי יהיה לבצע כמה שיותר פעולות כמה משלבי הבניה של האתר. בניית אתר אינטרנט מקצועי לעסק הוא הבסיס לקידום אורגני מקצועי. אם האתר לא מספק חוויית משתמש ברמה גבוהה, התאמה למובייל, טעינה מהירה, תוכן טוב ובעל ערך ועיצוב נעים ונוח לגלישה הרי שתתקשו מאוד לקדם את האתר שלכם בגוגל ולקלוע לשביעות רצונם של הגולשים שלכם. דאגו מלכתחילה לכלול מפת אתר, תפריטי ניווט נוחים ולבצע פעולות נוספות שנזכיר כאן כבר משלבי בניית האתר.

#2 – התאימו את האתר למובייל:

התאמה רספונסיבית של האתר או התאמת האתר לגלישה במובייל אם תרצו חיונית מאוד בכל קידום אורגני לאתרים. הסיבה לכך היא כי מרבית הגולשים באינטרנט כיום עושים זאת באמצעות הטלפון הנייד שלהם ולכן חשוב מאוד שהאתר יהיה מותאם ונוח לגלישה במובייל. אחרת הגולשים יברחו מהר מאוד מהאתר שלכם, אחוז הנטישה יעלה, זמן השהייה הממוצע באתר ירד וחוויית המשתמש שלכם תהיה נמוכה מה שיגרום לקהל לברוח למתחרים שלכם. 

#3 – בדקו שאין תוכן מועתק באתר שלכם:

לחלקכם זה אולי ישמע מוזר אך נתקלנו בלא מעט לקוחות שכשבצענו בדיקה מעמיקה של אתר קיים לפני שהתחלנו בתהליך הקידום שלו גילינו שרבים מהתכנים שלהם היו מועתקים. זה יכול לקרות בשל סיבות רבות:

  • כותב התוכן שעבדו עמו לא מנוסה או מקצועי (או סתם מכר להם תוכן מועתק ורימא אותם)
  • הם עצמם כתבו את התכנים ולא ידעו שאסור לצטט או לכלול חלקים של תכנים ממקורות אחרים כיוון שזה פוסל את המאמרים בעיני גוגל ומחשיב אותם למועתקים.
  • ייתכן והם חיפשו קיצורי דרך וייצור מהיר של תוכן והעתיקו ממקורות אחרים.
  • ייתכן והם עשו שימוש במחולל תוכן כזה או אחר שהגיש להם תוכן מועתק. 

לא משנה מהי הסיבה, היעזרו בכלים כמו קופיסקייפ למשל כדי לבדוק את התכנים הקיימים באתר שלכם ושאין בהם חלקים מועתקים. במידה ויש – ערכו אותם בתכנים ייחודיים וזה לכשעצמו יעזור לכם לשפר את הדירוגים שלכם בגוגל.

#4 – בצעו אופטימיזציה לתכנים קיימים באתר:

בשלב הזה אנו ממליצים בחום לבצע אופטימיזציה ON PAGE באתר שלכם. הכוונה היא לבצע פעולות שונות שמיטיבות עם התאמת האתר לצרכי קידום מצד אחד אך אינן פוגעות בחוויית המשתמש מצד שני. בדרך כלל יהיה מדובר בכמה פרטים טכניים שונים כמו לקשר בין עמודים, להגדיר תגיות של כותרות, תיאורים, לבצע אופטימיזציה לתמונות באתר, הארכת התכנים באתר ועוד. דברים נוספים שתוכלו לבצע יהיו גם הארכת התכנים בעמודים דלי תוכן, הוספת תכנים מסוגים שונים (תמונות, וידיאו, אודיו ולא רק טקסט) ועוד.

#5 – שפרו את מהירות האתר שלכם:

מהירות האתר חיונית לחוויית המשתמש באתר שלכם ולכן גם לקידום האורגני שלו. במחקרים שבוצעו בארה"ב בקרב חנויות איקומרס שמכרו מוצרים במחזורים חודשיים של מיליוני דולרים, גילו שכל שניה עיכוב בטעינת האתר פוגעת במכירות בשווי של קצת מעל מיליון דולר ביחס לאותן חנויות. השפעה אדירה ללא כל ספק. אז ללא קשר להיקף המכירות באתר החנות שלכם או אם מדובר באתר תדמית קלאסי או כל סוג אתר אחר – דאגו לשפר את מהירות הטעינה של האתר.

#6 – בנו קישורים חיצוניים ופנימיים:

קישורים מהווים חלק בלתי נפרד מהליך קידום אורגני. אלה המקשרים לאתר שלכם מרחבי הרשת נחשבים להמלצות על האתר שלכם בעיני גוגל, כל זמן שמדובר בקישורים טובים מאתרים אמינים כמובן. קישור ספאם מאתר מרובה קישורים לא רק שלא יועיל לקידום האתר שלכם אלא גם שהוא עשוי להזיק לו. קישורים חיצוניים תוכלו לבנות בכמה דרכים:

  • לרכוש מאתנו ב- Vamos Media (או מספקים אחרים)
  • להעלות מאמרים לאתרי מאמרים ולקשר בחזרה לאתר שלכם.
  • לרשום את האתר לאינדקסים שונים (ודאו כי מדובר באינדקסים איכותיים)
  • לקשר לאתר מרשתות חברתיות שונות.
  • לקשר לאתר מיצירת שת"פ עם בעלי אתרים אחרים בתחום שלכם או בתחומים סמוכים.
  • ועוד.

קישורים פנימיים אלו קישורים שבין העמודים הפנימיים באתר שלכם והם חיוניים מאוד לשיפור חוויית השימוש באתר שלכם ומעבר של הגולשים בין עמודים שונים באתר. מדד זה מסייע לקידום האורגני בגוגל.

#7 – שפרו את הסמכות שלכם ושל האתר שלכם:

לבסוף נמליץ לשפר את הסמכות שלכם ושל האתר שלכם בכל דרך, במיוחד כאשר מדובר בתחומים תחרותיים במיוחד. כך למשל הוסיפו המלצות ותגובות של הגולשים באתר שלכם, הוסיפו מידע אודות בית העסק, כתובות ואפשרויות שונות ליצירת קשר ועוד. 

5/5 - (36 votes)
7 פעולות שתוכלו לבצע לשיפור דירוג האתר שלכם בגוגל
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.