איך האלגוריתם של גוגל עובד?

גוגל מחזיקה במפתח לעושר (ואולי גם אושר) של כל בעל עסק למעשה. עם מיליוני ישראלים שמבצעים חיפושים בגוגל מדי יום ועוד מיליארדים ברחבי העולם, כל שאתם צריכים אולי כדי להתעשר הוא להתברג ראשונים בגוגל. חשבו על זה – במידה ויש ביקוש למוצרים ו/או לשירותים שלכם ויש אנשים שמחפשים אותם בגוגל – כל שאתם צריכים הוא להופיע ראשונים בגוגל, או לכל הפחות בין הראשונים, ולזכות ברוב תנועת הגולשים האיכותית הזו לאתר שלכם. אז, בהנחה ששכרתם חברת בניית אתרי וורדפרס איכותית שבנתה אתר מודרני, רלוונטי, איכותי ועם חוויית משתמש ברמה גבוהה ובהנחה שהזנתם תכנים טובים ומניעים לפעולה באתר שלכם – תוכלו ללא ספק לעלות על דרך המלך ולזכות בכל הזהב. 

מאות פרמטרים שרובם אינם ידועים לציבור:

אז איך האלגוריתם של גוגל עובד אתם שואלים? זאת שאלת מיליון הדולר (ובתחומים נוספים אפילו מעבר לכך) ורק לכמה מהנדסים מאוד בכירים במטה של גוגל יש את התשובות המלאות לכך. מקדמי אתרים ומשווקי אינטרנט בעלי ניסיון רב חיוניים מאוד להליך הקידום האורגני, שכן לאורך השנים הם ביצעו ניסוי וטעיה, למדו וקידמו אתרים בתחומים שונים וריכזו את כל מה שלמדו והתנסו בו, מה שעבד להם יותר ומה פחות וגיבשו את אסטרטגיית הקידום שלהם. זו עשויה להשתנות לאורך הזמן גם בהתאם לעדכוני גוגל כמובן. בעוד רוב הפרמטרים של גוגל אינם ידועים לציבור יש כמה אבני יסוד חיוניים מאוד שהם חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני בגוגל כמו חוויית משתמש באיכות גבוהה, תוכן טוב ואיכותי ויצירת קישורים נכנסים לאתר למשל. 

בין אתר לדף נחיתה – מה יותר אפשרי לקידום ובמה כדאי להשקיע?

כאשר פונים אלינו לקוחות ומבקשים שירותי בניית דפי נחיתה אנו בודקים עמם דבר ראשון מהי תוכנית השיווק המתאימה להם. יש לקוחות שמגיעים כבר עם הרצון לעשות קידום אורגני ואחרים מעדיפים קידום ממומן בגוגל. בשני המקרים יכולים להיות יתרונות וחסרונות אולם למי שרוצה לעשות קידום אורגני עדיף לבנות אתר אינטרנט מלא ולא לבנות דף נחיתה.

לא רק למעלה – פעולות מסוימות יכולות גם להראות לכם את הדרך למטה אם לא תקדמו נכון:

דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון בנושא האלגוריתם של גוגל זה שהוא עובד לשני הצדדים. כמו שגוגל יכולה לתת נקודות זכות לאתרים שמשתפים תוכן איכותי וייחודי בתדירות גבוהה ומקבלים קישורים טובים מרחבי הרשת, כך גם מקדמים ובעלי אתרים שעושים שימוש בטכניקות קידום כובע שחור (כינוי לטכניקות קידום אגרסיביות שנועדו לקדם אתר במהירות בגוגל ולא בדרך טבעית כפי שגוגל הייתה רוצה ולכן מבצעים פעולות רבות המנצלות פירצות באלגוריתם) יכולים לספוג עונשים, לרדת בדירוג ובמקרים מסוימים גם להיעלם מתוצאות החיפוש על ידי ענישה ידנית של גוגל.

תוך כמה זמן נוכל לצפות לתוצאות?

קידום אורגני הוא מרתון לטווח ארוך. מדובר בטכניקת השיווק הטובה ביותר בטווח הארוך (אם יש לכם חברה לקידום אורגני שבאמת יודעת לספק תוצאות) אולם יש לקחת בחשבון כי ייתכנו מספר חודשים עד שתתחילו לקבל תוצאות ובעלי עסקים מסוימים אף משקיעים שנים כדי להתקדם כל פעם קצת.

5/5 - (11 votes)
איך האלגוריתם של גוגל עובד?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.