כמה עולה קידום אתרים ואיך מתמחרים?

בין אם חיפשתם מחירון קידום אתרים, כמה עולה לקדם אתר בגוגל? או כל ביטוי אחר שקשור לזה – סביר להניח שאתם רוצים לדעת בצורה הפשוטה ביותר: כמה באמת עשוי לעלות לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל? ממה מורכב המחיר של קידום אתר וכיצד חברת קידום מתמחרת את עבודתה? על מנת לעשות לכם סדר בנושא הכנו לכם מדריך מפורט זה עם כל מה שאתם צריכים לדעת.

מחיר קידום אתרים – לא שחור או לבן:

שלא כמו בשימוש במערכת הפרסום של גוגל לצורך קידום ממומן מבוסס תקציב, בקידום האורגני העלות עשויה להשתנות בהתאם למגוון רחב של פרמטרים כמו החברה המספקת את השירות, הניסיון שלה, היקף העבודה הנדרש לעמידה בציפיות של הלקוח, תקציב הלקוח, רמת התחרות בתחום ועוד. תחום הקידום האורגני הוא תחום אפור בכל הנוגע לעלויות הקידום העשויות להשתנות בין חברה אחת לאחרת, אפילו במסגרת אותו שירות בדיוק. לצערנו הרב אין מחירים אחידים אולם אם נסתכל על חצי הכוס המלאה הרי שלפחות נוכל להעריך את העלויות הממוצעות ביחס לשוק, לקבל הצעת מחיר מדויקת לאחר אפיון העסק מול חברת הקידום (שבדרך כלל מספקת שירות זה בפגישה ראשונה ללא התחייבות) ובמידה ויש הסכם מסודר אז גם תדעו על מה אתם משלמים.

מה ההבדל בין מחיר קידום אתרים למחירים של שירותי דיגיטל אחרים?

מה שמייחד מחיר שירות קידום אורגני לאתרים הוא העובדה שלא תמיד אתה יודע מה אתה מקבל. הרשו לנו להסביר: כאשר אתם בונים אתר אינטרנט או מזמינים לוגו לעסק למשל – אתם יודעים שאתם משלמים X כסף בתמונה למוצר מסוים ואולי אפילו מקבלים דד ליין מסוים להשלמת המוצר. כאשר מדובר בקידום אתרים אתם יודעים כמה תשלמו בחודש אבל לא יודעים לכמה זמן ולא יודע מה אתם הולכים לקבל בפועל. כמובן שחברת הקידום תמנה רשימה של דברים שקיבלתם בדו"ח החודשי אך בכל הקשור לתוצאות שתקבלו בפועל קשה יהיה לצפות אותם בכמויות מדידות עד שזה קורה בפועל ואין חיזוי מדויק לגבי הזמן שייקח כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

אילו פרמטרים עשויים להשפיע על מחיר קידום אתר?

  • ניסיון ומוניטין חברת הקידום – כמו בכל תחום אין תחליף לניסיון. זה נכון במיוחד בכל הקשור לקידום אתרים. חברה לקידום אורגני עשויה לתמחר את העבודה שלה בתעריף גבוה יותר ככל שהיא צוברת יותר ניסיון לאורך השנים ובטוחה בעבודה ובתוצאות שהיא יכולה לספק ללקוחות שלה, כאשר אלה מגובים בתוצאות לאתרים אחרים שהם קידמה או מקדמת. חשוב להבין כי הניסיון הוא לא הפרמטר העיקרי בבחירת חברת קידום אבל הוא אחד הפרמטרים שכדאי לשים לב אליהם.
  • מקצועיות – ככל שחברת הקידום מבצעת עבודה סיזיפית ומקצועית יותר כך היא תעשה שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים יותר, תשקיע יותר שעות עבודה בכל לקוח ותבצע את העבודה עד לפרטים הקטנים ביותר. עבודה מסוג זה תעלה יותר כסף לחברה ולכן גם התמחור ללקוח הקצה יהיה יקר יותר.
  • רמת התחרות בתחום – לקדם אתר בתחום שבו יש רק כמה נותני שירות ייחשב לקידום בתחום פחות תחרותי בדרך כלל. זה אומר שניתן יהיה להגיע לתוצאות הראשונות די מהר בדרך כלל ויידרשו אפילו פחות משאבים בדרך כלל כדי להגיע לשם. לעומת זאת, כאשר מדובר בתחומים תחרותיים כמו הלוואות, ביטוח, משפטים, רפואה וכד' לא רק שמדובר בתחומי המשפיעים באופן ניכר על איכות חייהם של הלקוחות (ולכן גוגל מייחסת להם חשיבות רבה יותר בעניין הסמכות של האתר ובעליו) אלא גם שהתחרות הרבה בתחום תדרוש משאבים רבים וזמן רב יותר כדי להגיע לתוצאות. כדי לספק משאבים גדולים ורבים יותר התקציב יהיה גבוה יותר בדרך כלל.
  • תקציב – האם תקציב הלקוח משפיע על מחיר הקידום האורגני? התשובה היא כמובן שכן אך ממחיר מסוים. כדי לבצע עבודת קידום מקצועית צריך תקציב מינימלי סביר אחרת העבודה האפשרית תהיה מאוד דלה או לא מקצועית. לקוח המגיע עם תקציב של כמה מאות שקלים לקידום אתר צריך להבין כי חברת הקידום לא תוכל לבצע את העבודה כהלכה. מהצד השני חברת הקידום תנסה להתאים את העבודה ביחס לתקציב הלקוח.

אז מהו התקציב הריאלי המינימלי הנדרש לקידום אתר מקצועי?

המחיר המינימלי לקידום אתרים עשוי להיות החל מאלף שקלים לחודש לפני מע"מ. עם זאת, איננו ממליצים להתחיל עבודת קידום בתקציב זה בדרך כלל כיוון שהוא מאפשר הקצאה דלה ביותר של משאבים לעבודת הקידום, מה שעשוי שלא להתאים ל90% מהתחומים. קידום אתרים במחיר של 2000 ₪ לחודש יהיה תקציב ריאלי יותר להתחיל אתו עבודת קידום מקצועית עבור עסקים קטנים בעיקר הרצים להתחיל להתקדם ולהביא לקוחות מגוגל. בתקציבים של 3,000-5,000 ₪ בחודש לפני מע"מ אפשר לעשות כבר הרבה יותר ובהחלט מדובר בתקציב קידום מכובד למרבית בעלי העסקים והתחומים. תקציב שיאפשר שימוש בכלים מקצועיים לצד הכנת תכנים טובים לאתר ולצרכי בניית קישורים, השגת קישורים טובים ואיכותיים עבור האתר המקודם ויותר שעות עבודה על האתר ומחוצה לו. חשוב לציין כי יש גם בעלי עסקים המשקיעים 10,000 ₪ בחודש ויותר עבור קידום אורגני כך שממחיר מסוים, היקף העבודה ורמת האגרסיביות של עבודת הקידום והיקף הביטויים המקודמים תלויים לגמרי בלקוח.

לסיכום; מחיר קידום אתרים עשוי להשתנות בין לקוח אחד לאחר ובין חברה אחת לאחרת. פרמטרים כמו ניסיון, רמת העבודה המבוצעת בשטח, ציפיות ומטרות הלקוח וכמובן התקציב שלו – ישפיעו באופן ניכר על מחיר העבודה. לפרטים נוספים וקבלת הצעת מחיר מדויקת יותר אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

5/5 - (15 votes)
כמה עולה קידום אתרים ואיך מתמחרים?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.