ההבדל בין לקוח מגוגל ללקוח מפייסבוק

גוגל ופייסבוק נחשבות ל2 ענקיות הפרסום הגדולות ביותר בעולם כיום. מדובר ב2 האתרים הפופולריים ביותר בעולם, עם כמות הגולשים הרבה ביותר בעולם ומערכות הפרסום המתקדמות ביותר בעולם. כמו כן,  כאשר האינטרנט מוצב בגאון בראש ערוצי התקשורת והשיווק כיום, הרי שאלה עומדות בראש הפירמידה ומנהלות את העניינים. אין כמעט בעל עסק כיום המפרסם באינטרנט ולא עושה שימוש לפחות באחת מ2 הפלטפורמות המדהימות הללו. עם זאת, אין זה אומר שכל עסק בהכרח צריך לפרסם ב2 הפלטפורמות, וגם אם כן, ייתכן והוא ירצה להתחיל מהפלטפורמה המתאימה לו ביותר וזה אומר: היכן שקהל היעד שלו נמצא בסבירות גבוהה יותר ובהתאמה גדולה יותר. מה ההבדל בין לקוח מגוגל ללקוח מפייסבוק? האם קידום ממומן עדיף על קידום אתרים אורגני? או שמא פעילות בפייסבוק תהיה עדיפה עבורכם? ובכן נשתדל לענות על שאלות אלה ואחרות בכתבה זו.

שיטת הפרסום והשונות האסטרטגית:

ראשית, כדאי להכיר כי יש הבדל בין שיטות הפרסום בין שתי הפלטפורמות. בגוגל אתם מפרסמים מודעות טקסט, באנרים וסרטוני וידיאו קצרים שמגיעים אל הגולשים בעת שאלה ביקרו באתר מסוים או ביצעו חיפוש מבוסס ביטוי מפתח במנוע החיפוש של גוגל. בפייסבוק עושים שימוש בשיטת פרסום מסוג PUSH. כלומר שיטת פרסום ש"דוחפת" את המודעה אל הגולש (לאחר פילוח ממוקד של הקמפיין הוא בשאיפה נמנה בקהל היעד שלנו). 

סוג התוכן שנצטרך לדאוג לו:

במסגרת שירותי קידום אורגני תצטרכו לדאוג לתכנים בעלי ערך לגולשים בתוך האתר שלכם ולפיזור ברחבי הרשת על מנת לייצר קישורים. במידה ואתם עושים שימוש בפרסום הממומן בגוגל – התוכן יהיה מודעות פרסום קצרות וממוקדות המבוססות על מילות מפתח שאתם מעריכים שהגולשים יחפשו ובזמן הזה אתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע בתוצאות. בכל הקשור לפרסום בפייסבוק תצטרכו לייצר פוסטים, שאלו תכנים קצרים ובעלי ערך לגולשים שנועדו לתת "חטיפים" לגולשים, לבנות אמון וערך ולייצר חיבור בין המותג לקהל לאורך זמן. מרבית הפוסטים לא צריכים להיות מכירתיים וכי המטרה העיקרית היא לייצר אמון ולבנות קהל עוקבים נאמן בתחילת.

מעורבות הגולשים ואופי החשיפה למותג שלכם:

כאשר מפרסמים בגוגל ממומן כל שנצטרך הוא בניית דף נחיתה, הקמת קמפיין ממומן במערכת של גוגל ותקציב. נשלח מהמודעות בקמפיין שלנו את התנועה לאתר החברה או לדף הנחיתה שלה ונשתדל לייצר כמה שיותר המרות. בפייסבוק לעומת זאת חשוב לייצר מעורבות ולבסס את התוכן כדי לחבר אלינו את הקהל. קהל שמחובר את המותג ירצה לעבוד אתו בסבירות גבוהה יותר.

אפשרויות פילוח ומיקוד המודעות:

לבסוף, אפשרויות הפילוח יהיו שונות בין גוגל ופייסבוק. בעוד לפייסבוק יש את היתרונות של הפילוח הדמוגרפי, התחביבית ותחומי העניין, בגוגל ניתן למקד את הקמפיין לביטויי מפתח רלוונטיים ונישות ספציפיות. 

אנא דרגו את המידע
ההבדל בין לקוח מגוגל ללקוח מפייסבוק
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.