האם כל אחד יכול להיות מותג מוביל בתחומו?

בנייה של מותג מוביל אפשרית לכל עסק ובכל תחום. עכשיו שהורדנו את זה מהכתפיים בואו נשב ביחד ונפרק את זה לגורמים. בכתבה זו אנו רוצים לדבר על מהו מותג, איך בונים מותג מוביל (מהם המדדים שהופכים את המותג למותג חזק) והיכן נוכל לפרסם אותו באינטרנט כדי לייצר חשיפה למותג? על כך נענה בדקות הקרובות.

נתחיל מהבסיס – מהו בכלל מותג והאם גם עסק קטן יכול להפוך להיות מותג מוביל בתחומו?

בניית מותג היא בעצם יצירה של זהות לעסק. כיצד אתם רוצים שהקהל שלכם יזכור אתכם? יכיר אתכם? יחזיק מכם? בניית מותג זכיר הוא מיתוג עסקים שכאשר הקהל ייחשף אליהם הוא יזכור אותם בפעם הבאה שהוא ישמע עליהם וייחשף אליהם. זהו אחד ההבדלים בין מותג מוביל בתחום מסוים לבין בעל עסק שגם אם שמעת פעם על השם שלו לא בטוח שתזכור אותו בפעם הבאה שהוא יתגלגל לאוזניך. יש לכך השפעה פסיכולוגית שכאשר אתם זוכרים מותג מסוים ופרטים עליו רק מעצם זה שהזכיר לכם את השם שלו או הראו לכם את הלוגו שלו – אוטומטית מייחסים לכם סמכות גדולה יותר בדרך כלל. ואם כבר דיברנו על סמכות – בניית מותג תורמת משמעותית למוניטין ולסמכות של המותג וזה מה שמבדיל אותו מעסק שהוא לא ממותג.

היתרונות של בניית מותג:

  • סמכות ואמינות גבוהים יותר.
  • מאפשר לגבות מחירי שירות/מוצר גדולים יותר.
  • בניית קהל לקוחות נאמן עם לקוחות חוזרים ולקוחות שרוכשים את המוצר בגלל המותג ולא בגלל מחיר או סיבה אחרת.
  • חיזוק הערך הכלכלי והמקצועי של החברה.

איך לבחון מותג מוביל בתחומו?

על מנת לבחון מותג מוביל בתחום מסוים צריך לעבור על כמה פרמטרים:

  • מה אנו יודעים על המותג? – שמעתם את השם של המותג או ראיתם פרסום שלו באינטרנט? מה עולה לכם בראש? מה אתם יודעים על המותג? אם המותג זכיר ואתם יכולים לפרט עליו לא מעט כנראה שעושים שם עבודת מיתוג עסקים טובה. אם יש לכם צפצוף "טוטטטטטטטט" ארוך אז כנראה שעבודת המיתוג פחות טובה.
  • כמה אנו מחזיקים ממנו כמותג אמין? האם אנו יודעים מה אנו מקבלים? – כשאתם שומעים את המותג של קוקה קולה למשל לא רק שתוכלו לספר עליו הרבה – אתם יודעים מה תקבלו. כאשר אתם קונים רכב חשמלי של טסלה – אתם יודעים מה תקבלו. 
  • מה המיקום שלו בגוגל? – כיום מותגים רבים משקיעים בשירותי קידום אורגני כיוון שהם מבינים כי להופיע ראשון בגוגל זה חלק בלתי נפרד מהצלחת המותג.

אז איך בונים מותג?

בניית מותג עורכת זמן ודורשת סבלנות. יכול לקחת שנים עד שהמותג יהפוך למוביל בתחומו, או חודשים במקרה של תחום פחות תחרותי. בניית המותג תיעשה על כל רבדיו של העסק, החל מלוגו המותג ועיצובים גרפיים שונים ועד לבניית המסרים הטקסטואליים, אתר האינטרנט של המותג ואפילו השיחות עם לקוחות החברה.

אנא דרגו את המידע
האם כל אחד יכול להיות מותג מוביל בתחומו?
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.