ביטוי זנב ארוך – מה זה ומתי נשתמש בו?

אחד הביטויים היותר מוכרים בתחום הקידום האורגני הוא כמובן ביטוי זנב ארוך. אם אתם קוראים מאמר זה סביר להניח שאתם בעלי עסקים שיש לכם אתר חדש לעסק או לקראת בנייה של אתר חדש לעסק, בוחנים גם את האפשרות של קידום אורגני של האתר שלכם או אפילו מנסים לקדם אותו בעצמכם. כעת אתם רוצים להרחיב את הידע בנושא בחירת מילות המפתח המתאימות ביותר לקידום האורגני של האתר שלכם ואנו נשמח להסביר לכם בצורה מקיפה יותר על הביטוי זנב ארוך, מה הוא אומר, מדוע הוא חשוב להליך הקידום האורגני של האתר שלכם ואיך לבחור ביטויי זנב ארוך כמו שצריך. שנתחיל?

אז מהו ביטוי זנב ארוך?

ביטוי זנב ארוך הוא ביטוי מפתח שאורכו יהיה ארוך יותר מביטוי רגיל. ביטוי סטנדרטי, רגיל וכללי יכלול לרוב בין מילה לשתיים (לעתים שלוש מילים). מעבר לכך הביטוי ייחשב לרוב לביטוי זנב ארוך. ביטוי מסוג זה יהיה לרוב ממוקד יותר שכן ביטויים הכוללים מילה או שתיים לרוב יהיו כלליים מדי. עוד רגע נכנס לחשיבות של ביטויים ארוכים לתהליך הקידום האורגני אולם באופן כללי כדאי לדעת כי ברוב המקרים ביטויים כלליים מדי לא יהיו בהכרח טובים לקידום אתר העסק שלכם בגוגל, אלא אם כן אתם מותג גדול עם מטרות קידום מוצהרות המתייחסות לחיזוק המותג ושליטה בנישה שלכם. בכל מקרה אחר בדרך כלל מחקר מילות המפתח שלכם יכלול מקבץ מכובד של ביטויי זנב ארוך ספציפיים וממוקדים יותר, כאלה שיהיו מאוד רלוונטיים לקהל שלכם ובסבירות גבוהה יביאו יותר לקוחות. 

אז מה החשיבות של ביטוי זנב ארוך לקידום אורגני ומהם המאפיינים של ביטויים מסוג זה?

לביטויי זנב ארוך יש מקום של כבוד בכל הליך קידום אורגני לאתרים, למעשה הוא אחד הדברים החשובים ביותר במחקר מילות המפתח המתבצע לפני תחילת עבודה על קידום אורגני של אתר מסוים. יש כמה מאפיינים לביטויי זנב ארוך, מלבד העובדה שהוא כולל 3 מילים או יותר ושהוא נחשב לביטוי ממוקד יותר. ביטויים מסוג זה יהיו לרוב פחות מחופשים ופופולריים ביחס לביטויים כלליים, זו הסיבה מדוע מקדמי אתרים מתחילים או בעלי עסקים רבים המקדמים את האתר שלהם בעצמם רוצים לקדם את האתר שלהם לביטויים כלליים. הבעיה עם ביטויים שכאלה היא שגם התחרות בהם גדולה מאוד בדרך כלל וכמובן העובדה שהם כלליים מדי ולכן הקמפיין ללא ממוקד מספיק. 

בניית אסטרטגיה הכוללת ביטויי זנב ארוך:

לפני הליך הקידום יש הצורך לבצע מחקר מילות מפתח ולבחור את הביטויים אותם רוצים לקדם. כאשר תעבדו עם חברת קידום אתרים כמונו ב- VAMOS MEDIA למשל תזכו לשירות זה במסגרת עבודת הקידום האורגני שנבצע לאתר שלכם. בחירת מילות המפתח לקידום תלויה בתקציב הלקוח (ועל כן המשאבים שניתן להקצות עבורו) ובאסטרטגיית הקידום. כך למשל סוג השירות, האזור בו הלקוח מספק שירות, כמות החיפושים והתחרות בתחום בו עוסק הלקוח עשויים להשפיע על בחירת הביטויים. בבחירת ביטויים לקידום רוצים מצד אחד לבחור בסוג וכמות ביטויים שסך החיפושים שלהם עשוי להיות תואם את ציפיות הלקוח מבחינת תנועה לאתר ומצד שני לא מסתמכים רק על כמות החיפושים. כלומר לא בוחרים "על עיוור" את הביטויים עם הכי הרבה חיפושים.

מתי נכון לעבוד עם ביטויי זנב ארוך?

  • קידום אתרי חנות – במידה ואתם מקדמים אתר חנות ורוצים לשווק את המוצרים שלכם יהיה חכם להשתמש באסטרטגיית זנב ארוך, במיוחד כזו הכוללת את שמות המוצרים שכן גולשים שיחפשו מוצרים ספציפיים יהיו בעלי אחוז סגירה גבוה יותר מגולשים המחפשים ביטוי כללי.
  • תחום תחרותי – במידה והעסק שלכם פועל בשוק תחרותי כדאי מאוד לשלב קידום אורגני בביטויי זנב ארוך הנחשבים לבעלי תחרות נמוכה יותר בשל העובדה שהם ביטויים ספציפיים יותר. 
  • במידה ואתם רוצים לטרגרט רק תנועה איכותית וממוקדת יותר – ולהימנע מגולשים המחפשים ביטויים כלליים ולאו דווקא את השירותים/המוצרים שלכם.

היתרונות של שימוש בביטויים מסוג זה באתר העסק:

  • רלוונטיות – אז כפי שהבנתם נושא הרלוונטיות מאוד חשוב בכל הליך קידום אתרים. הוא מאפשר לעסקים קטנים עד בינוניים להתברג גבוה בתוצאות החיפוש ולהתחרות בחברות ענקיות עם תקציבי עתק המעוניינות לשלוט בביטויים הכלליים ולבסס את עצמן כמותג מוביל בתחום שלהן. מבחינתכם כמובן, ביטויי זנב ארוך יותר ממוקדים ורלוונטיים ולכן גם מביאים תנועת גולשים איכותית יותר.
  • שימורי המרה גבוהים – ביטויים כלליים המחופשים בגוגל לאו דווקא מצביעים על כך שהגולש מחפש מוצר או שירות. ייתכן והוא מחפש ללמוד על הנושא למשל. ביטויי זנב ארוך לרוב משפרים את הROI באתר שלכם. 
  • ניתן לקדם גם בתקציבים נמוכים יותר – יתרון משמעותי נוסף הוא כמובן העובדה שניתן לקדם ביטויי מסוג זה עם פחות משאבים הנדרשים בקידום ביטויים תחרותיים יותר. כמות החיפושים הנמוכה גוררת תחרות נמוכה יותר בדרך כלל ולכן גם עסקים קטנים יכולים למצוא ביטויים רלוונטיים להתברג בהם גבוה ולקבל נתח ממוקד ורלוונטי של גולשים. 
  • סיגנלים טובים למנוע החיפוש – התברגות בביטויי מפתח קצרים ורלוונטיים יותר תסמן לגוגל שהאתר שלכם טוב ואיכותי ושאפשר לסמוך עליכם. 

איך נוכל למצוא ביטויי מפתח רלוונטיים לקידום האתר שלנו?

כדי לבחור מילות מפתח ארוכות מבוססות אסטרטגיית צריך אפשר לפנות לחברה לקידום אורגני או לעשות לבד מעט מחקר. תוכלו לעשות שימוש בכלים שונים כמו כלי מילות המפתח של גוגל, סאמראש, UBERSUGGEST, AHREFS ואחרים על מנת לקבל רעיונות ותחזיות חיפוש שונות. בנוסף תוכלו להשתמש במשלים האוטומטי של מנוע החיפוש על מנת לקבל רעיונות נוספים. לדוגמה: תוכלו לרשום בגוגל "קידום אתרים" (או ביטוי הקשור לתחום שלכם) ולראות איך מנוע החיפוש משלים את החיפוש שלכם. 

5/5 - (15 votes)
ביטוי זנב ארוך
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.