איך כותבים כתבה שיווקית מנצחת?

התוכן שיפורסם באתר שלכם הוא המפתח החשוב ביותר לליבם של הגולשים שלכם. הוא זה שיעורר את התשוקות הכי גדולות שלהם, יעורר את העניין שלהם במוצר או בשירות שלכם, יסביר עליו וכמובן גם יסב את תשומת ליבם למה שאתם מפרסמים. כתבה שיווקית תשמש ל 2 סוגים עיקריים של צרכים שיווקיים: כתבה ההולכת לתוך אתר הלקוח וכתבה המיועדת לפיזור באתר חיצוני וקידום מוניטין החברה. כתבות אלו הן חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אתרים ובכלל מהפעילות השיווקית שלכם אונליין. אז בואו נראה איך כותבים כתבה שיווקית מנצחת.

ראשית – מה נחשבת כתבה שיווקית מנצחת?

כתבה שיווקית מנצחת היא כתבה שמשיגה המרה גבוהה בסופו של דבר. מכיוון שהכתבה איננה אינפורמטיבית בלבד, כלומר כזו המדריכה או מחלקת טיפים בנושא מסוים, מדברת על נושא מסוים ואינה מובילה לשום מקום, חשוב שהכתבה תציג את היתרונות של החברה, המוצר או השירות ובכך תהפוך לשיווקית יותר. בנוסף, היא צריכה להוביל להמרה גבוהה יותר בהתאם למטרת המאמר, לדוגמה: להשאיר פרטים, לרכוש מוצר אונליין, לפנות אל החברה, לקבוע פגישה, להוריד קובץ מסוים, להירשם לתפוצה ועוד. אז נצא מהנחת הבסיס שכתבה מוצלחת כזו תהיה כתבה שממירה היטב, כלומר שכמה שיותר קוראים בה יבצעו את הרצוי לנו. 

כיצד בנויה כתבה שיווקית טובה?

  • כותרת המאמר – החלק הראשון החשוב ביותר הוא כמובן הכותרת של המאמר. היא זו שתופיע בראש העמוד, בתוצאות החיפוש בגוגל ובשיתופים שלכם ושל הגולשים ברשתות החברתיות. כותרת זו צריכה למשוך את הגולשים לרצות להיכנס לעמוד ולקרוא בו. על כן, חשוב מאוד שהיא תהיה עניינית, רלוונטית לתוכן שמגיע אחר כך ותנסה לעורר רגש מסוים אצל הגולש. לדוגמה: בכתיבה אינפורמטיבית נוכל להשתמש בכותרת "5 טעויות נפוצות בקידום אתרים" ובכתיבה שיווקית ננסח את הכותרת אחרת: "הטעויות הללו בקידום אתרים יפילו את האתר שלכם בתוצאות בוודאות! כך תימנעו מהם…"
  • כותרות משנה – אלו הכותרות המופיעות לאורך העמוד. מרבית הגולשים היום אינם סבלניים ובעידן שבו אנו נחשפים לתוכן רב במהלך היום רק מדפדוף באינטרנט וברשתות החברתיות זה אומר שמרבית הגולשים ירפרפו על התוכן שלכם, ודאי יעברו על כותרות המשנה הבולטות יותר מהטקסט ובהתאם לכך יחליטו אם לקרוא את יתר התוכן. 
  • גוף התוכן – כאן אתם צריכים להציג את הכאב/הנושא/הצורך ולאחר מכן את המענה לצורך, הפתרון, מידע נוסף בנושא וכו'. בכתבות שיווקיות בדרך כלל מוסיפים גם את יתרונות החברה או מדוע כדאי להזמין ממנה את השירות או המוצר המדוברים.
  • הנעה לפעולה – וכמובן שאף קופי שיווקי לא שווה כלום בלי הנעה לפעולה. 

כמובן שתורת הכתיבה השיווקית היא הרבה מעבר לכך, אך אלו האלמנטים העיקריים שכדאי להכיר ואם אתם עובדים עם חברה לקידום אורגני, חשוב שגם היא תכיר אותם.

האם ניתן לשלב אלמנטים של קידום אורגני בכתבה?

בהחלט ניתן לשלב אלמנטים של קידום אורגני בכתבה שיווקית. זה חשוב מאוד כשמדובר על קידום אתרי חנות שכן רוב העמודים באתר זה הינם עמודי מוצר ולכן לכתבות חשיבות מכרעת לספק לגולשים שלכם ערך רב יותר שהוא מעבר לתוכן על המוצרים והוא יעזור לכם לבנות אמון עם הקהל מה שיוביל ליותר רכישות באתר.

 

אנא דרגו את המידע
איך כותבים כתבה שיווקית מנצחת
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
בואו נדבר!
השאירו פרטים וניצור איתכם קשר!
תוכן עניינים
בעל עסק?
אצלנו מדברים בתוצאות ולא בתירוצים
הגיע הזמן להיכנס לעולם הדיגיטלי
הצוות של ואמוס מחכה לכם!
שתפו את המאמר עם חברים:
מאמרים שעלו לאחרונה
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.