אם אתם מקדמים לקוח בתחום הרפואה סביר להניח שתצטרכו להעמיק מעט את הידע שלכם בנושא. קידום אתרים לרופאים וקליניקות הוא מעט שונה מקידום אתרים ממוצע, זאת מכיוון שתחום הרפואה נכנס אצל גוגל תחת הקטגוריה של YMYL (תכף נסביר על כך). בקידום אתרים מסוג זה חשוב יהיה לבסס את הקידום על תוכן ייחודי ואיכותי כמו כל הליך קידום (רק עם מעט יותר תשומת לב ואולי גם איכות כתיבה גבוהה יותר) ובנוסף לכך יהיה צורך לדאוג לדברים נוספים כמו אמינות, מוניטין, סמכותיות ועוד, גם בתוך האתר וגם באזכורים של הלקוח ברחבי הרשת.
התחרות גדולה אבל מי שמתחרה בדרך כלל הם מקדמי האתרים:
יש אינספור מרפאות פרטיות ורופאים ברחבי הארץ המתחרים על המקומות הראשונים בגוגל. כולם רוצים להעלות תוכן טוב לאתר, כולם רוצים להשקיע סכום מסוים כדי שהמקדם יעלה אותם בדירוגים בגוגל, אך אין ספק כי רמת המקצועיות של המקדם שלכם תהיה זו שתכריע בסופו של דבר היכן תדורגו לאורך הזמן. כמובן שאם מדובר באתר חדש יכול לקחת זמן עד שתדורגו בתוצאות הראשונות, ויש לזכור שיש גם מתחרים, אך תוצאות ניתן להשיג גם באמצעות קידום ביטויי מפתח ארוכים וממוקדים יותר ולכן לא צריך בהכרח לחכות שנים רבות לתוצאות. שוב, זה תלוי באיכות חברת קידום אתרים שתעבדו עמה. איכות הקישורים שתקבלו, רמת המקצועיות והניסיון של המקדמים, הטיפול בפרטים הקטנים, שילוב נכון של הביטויים המקודמים וכמובן חוויית השימוש באתר שלכם תשפיע במידה ניכרת על הדירוג שלכם בגוגל.
מה חשוב לקחת בחשבון בקידום אתרים לרופאים?
- חוות דעת חיוביות בגוגל ביזנס ובכלל ברחבי הרשת יכולות לתרום לכם משמעותית.
- גם רישום האתר לגוגל ביזנס והופעה בגוגל מפות תסייע לכם.
- כדאי להציג באתר תעודות, ניסיון ומוניטין – כל דבר שיכול להציג אתכם באור חיובי, סמכותי ואמין יותר.
- כל מידע רפואי שנכתב על ידי הרופא עצמו, ציון שם הרופא בקרדיט של התוכן ועוד.
- עדכון האתר בתכנים אמינים ומדויקים בנושאים רפואיים, סיפורי הצלחה של מטופלים ועוד.
- תקנון אתר ושמירה על פרטיות המטופלים, הצהרת נגישות, מפת אתר החיוניים גם הם למשתמשים וכמובן גם לקידום האורגני.
מה זה YMYL ו-EAT?
קידום אתרים אורגני הוא לא שווה בין כל התחומים. ישנם תחומים שגוגל מייחסת להם יותר חשיבות. אלו נכנסים תחת המונח YMYL או your money your life. הכוונה היא לתחומים המשפיעים באופן ישיר על חיינו בצורה משמעותית כמו נושאים רפואיים, כסף, טיפולים, עורכי דין ועוד. עסקים הנכללים בקטגוריה זו של גוגל צריכים להשקיע במה שנקרא EAT.
EAT – Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness או בעברית פשוטה מדובר על מומחיות, סמכותיות ואמינות. למעשה אלו פרמטרים חשובים שגוגל מייחס להם חשיבות עליונה בכל הנוגע לקידום אתרים מתחומי YMYL ולכן אתם חייבים להשקיע ביצירת תוכן אמין ומדויק, יצירת קישורים ואזכורים חיוביים ברחבי הרשת ומאתרים סמכותיים, אבטחת מידע הינה חיונית גם כן באתרים מסוג זה.
לסיכום; קידום אתרים לרופאים וקליניקות יהיו מאתרים יותר מאשר קידום ממומן בגוגל אבל ביצוע העבודה הנכונה לאורך זמן יכול לסייע לכם בהשגת הלקוחות הטובים ביותר לעסק שלכם.