אחד התחומים היותר מזוהים עם קידום אורגני בגוגל בשנים האחרונות הוא קידום לוקאלי. קידום אתרים מקומי מתייחס להיבט של קידום במנוע החיפוש של גוגל בשילוב קידום בגוגל מפות. אם יש לכם עסק בעל אופי מקומי, כלומר כזה המספק שירותים רק בעיר מסוימת או באזור ספציפי, כדאי לכם להכיר את הקידום הלוקאלי.
אז מהו למעשה קידום אתרים לוקאלי?
קידום אתרים לוקאלי או מקומי הוא מכלול של פעולות קידום השואפות לקדם בית עסק לפי מאפיינים מקומיים באזור בו הוא נותן שירות. זה יכול להיות אזור המרכז למשל, או עיר ספציפית, או מספר ערים הסמוכות אחת לשנייה. בעבר לצורך העניין, אם היינו מחפשים ביטוי מסוים בתוספת שם העיר או מיקום כלשהו, היינו מקבלים בתוצאה הראשונה את האתר שקודם בצורה הכי אגרסיבית לביטוי הזה. כיום לגוגל יש עוד פרמטרים רבים אחרים, מלבד הפרמטרים המסורתיים, העשויים להשפיע על התוצאות המופיעות בביטויים בעלי אופי מקומי. לדוגמה: חוות דעת לכרטסת העסק שלנו בגוגל ביזנס, מספר חוות הדעת, אזכורים ברחבי הרשת, ותק האתר ועוד.
האם קידום אתרים מקומי חשוב בישראל?
על אף שהוא אינו פופולרי כמו בארה"ב למשל, שם מבצעים את הקידום האורגני עד לרמת הרחוב, בישראל זה לא כל כך מפותח אפילו היום. בית עסק הפועל בעיר מסוימת בארץ, יכול גם לקדם את עצמנו ברדיוס של עשרות קילומטרים עד לערים סמוכות ועדיין להופיע בתוצאות החיפוש. לדוגמה: חברת הדברות המספקת שירותיה בחולון, יכולה גם להיות רלוונטית עם שירותיה גם לערים סמוכות כמו בת ים, ראשון לציון, תל אביב, רמת גן וכו'. לכן, קידום אורגני לאתרים בעלי אופי מקומי הוא חשוב מאוד גם בישראל אך צריך לדעת לעשות זאת בצורה נכונה.
מהו עדכון יונה של גוגל וכיצד הוא השפיע על הקידום הלוקאלי?
עדכון יונה של גוגל, באנגלית GOOGLE PIGEON, השפיע במידה ניכרת על האלגוריתם הלוקאלי של גוגל. הוא יצא לאוויר ביולי 2014 ומאז אתרים רבים דיווחו על שינויים דרסטיים (לטובה ולרעה) בכל הקשור למיקומים במנוע החיפוש ובכלל בכמות הגולשים המגיעים לאתר שלהם. הסיבה לכך היא כיוון שאותו עדכון נועד כדי לשכלל את האופן שבו האלגוריתם בוחן ומציג את התוצאות החיפוש לביטויים בעלי אופי מקומי. למעשה הפרמטרים הנוספים שגוגל מתחשב בהם מתקשרים לIP של הגולש, למיקום הGPS שלו במכשירים ניידים ועוד. כך גוגל עושה שימוש בנתונים אלו על מנת להציג לגולש את הנתונים הרלוונטיים ביותר עבורו מבחינת מיקום וסמכות בית העסק.
איך מקדמים את האתר בצורה לוקאלית?
בניית אתר אינטרנט איננה מספיקה לכשעצמה כדי להתקדם בתוצאות הלוקאליות. לצאת הקידום האורגני המסורתי לביטויים בעלי אופי מקומי (כלומר ביטוי בתוספת העיר/המקום/האזור בו אתם מספקים את השירות) כדאי יהיה לפתוח גם פרופיל בגוגל מיי ביזנס, שהוא אינדקס העסקים של גוגל. לאחר ההרשמה לגוגל ביזנס תקבלו גלויה אל כתובת הבית/בית העסק שנרשמתם אתו עם קוד אימות, זאת על מנת לאמת את כתובת העסק שלכם. לאחר מכן תוכלו למלא את הפרטים שלכם כמו שעות פתיחה, מידע אודות השירותים השונים, להוסיף עיצובים ותמונות ולהתחיל לקבל פידבקים ודירוגים מהלקוחות שלכם. לאחר זמן קצר כבר תוכלו להתחיל להופיע בתוצאות הלוקאליות הרלוונטיות.