האינטרנט מציע לנו מגוון אפשרויות לפרסם ולקדם את העסק שלנו אולם אחת הטובות שבהן היא כמובן באמצעות קידום אורגני בגוגל. בטכניקה זו אנו מבצעים פעולות שונות שנועדו לעודד את גוגל לקדם את האתר שלנו במעלה תוצאות החיפוש, בצורה חוקית כמובן, עקבית וסבלנית. כאן עולה השאלה האם כדאי לקדם את האתר שלנו לבד או לשכור את שירותיה של חברת פרסום? אולי הגיע הזמן שנענה על זה אחת ולתמיד בשורות הבאות.
הרצון לחסוך כסף – יכול לעלות לכם יותר כסף:
גם בעלי עסקים שנכוו מחברות פרסום כאלו ואחרות או חברות קידום אורגני שלא הצליחו לקדם אותם בגוגל בפועל, עדיין מבינים שכדאי לתת לאנשי מקצוע מנוסים לבצע את העבודה מאשר לבצע אותה בעצמם. כבני אדם קשה לנו לתת אמון באנשים אחרים, בוודאי בארגונים/חברות, וכאשר האמון שלנו נפגע זה אפילו קשה יותר. עם זאת, עדיין צריך לקבל החלטות נכונות עבור העסק ולכן הרצון לחסוך כסף או לבצע את העבודה בעצמכם כי אתם לא סומכים על מישהו אחר – רק יכולה לעלות לכם יותר כסף. על מנת לקדם אתר בגוגל יש לבצע פעולות המשפיעות על מאות פרמטרים שונים שרק חלקם ידועים לציבור על ידי גוגל. לדוגמה: בעל עסק שרצה לחסוך בעלויות של חברת הקידום ומשקיע זמן רב ללמוד את התחום בעצמו ממאמרים, סרטונים ואפילו קורסים דיגיטליים. נניח שהוא אפילו יודע היטב מה לעשות, עדיין אין לו את הניסיון שיכול להיות לאיש מקצוע כדי להתמודד עם שינויים במנוע החיפוש, להיערך אליהם או כדי להבין מה צריך לעשות באופטימיזציה בתוך האתר המקודם שיכול להיות ההבדל בין מקום ראשון לשני או שלישי בגוגל. מעבר לכך שהוא מבזבז זמן יקר שגוזלת ממנו את הזמן והאנרגיות לטפל במה שהוא באמת צריך לטפל בעסק.
טעויות שיכולים לעשות בקידום עצמאי בגוגל:
- תכנים – הבסיס לכל הליך קידום הוא כמובן התוכן באתר המקודם. חשוב שהוא יהיה ייחודי, בעל ערך ומשלב בצורה נכונה את ביטויי המפתח המקודמים.
- קישורים – נושא שהוא עולם ומלואו בקידום אורגני. קישורים יכולים לתרום לקידום ויכולים גם לפגוע בעבודת הקידום. כיום חשוב לבחור בקישורים איכותיים על פני כמות הקישורים וחשוב ליצור תמהיל קישורים טבעי ככל האפשר. אם אינכם יודעים מה זה אומר כנראה חשוב שתשכרו חברת קידום אורגני שתעשה זאת עבורכם.
- אופטימיזציה ועבודה טכנית – ישנה עבודה טכנית רבה שיש לבצע באתר כמו שאריות קוד מיותרות, אופטימיזציה לקישורים פנימיים וביטויי מפתח המשולבים בתכני האתר ועוד. עבודה זו לא כל אחד יודע לבצע בצורה נכונה ודרוש ניסיון רב בתחום כדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר.
- כלים ומעקבים – בעל עסק אומנם חוסך כסף על חברת הקידום אך אם ירצה לבצע עבודה מקצועית יצטרך לשלם סכומים גבוהים גם כך לשימוש בכלים טכנולוגיים שונים המשמשים לצרכי הקידום האורגני, מעקב אחר דירוגים, איתור תקלות באתר ועוד.
- עדכוני גוגל – שהם חלק בלתי נפרד מהליך הקידום האורגני ומצריכים לקרוא ולהתעדכן בתחום, להיות ערים לעדכוני גוגל השונים, ולבצע את השינויים בהתאם. לבעל עסק לא תמיד יש זמן לקרוא ולהתעדכן בתחום והוא לא "חי" את התחום כמו מקדם אורגני במשרה מלאה.