פופ אפ הוא חלון קופץ שיופיע באתר או דף הנחיתה שלנו במקרים מסוימים שנגדיר אותם. מדובר באחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר אם תשכילו להשתמש בהם בצורה נכונה. לדוגמה: תוכלו להשתמש בפופאפ לקדם אפסייל למוצר מסוים, לרשום מישהו לתפוצה או להציע שובר הנחה לרכישה באתר. כמובן שתוכלו להשתמש בפופ אפ גם לשתול קוקי אצל הלקוח או כדי לתת לו מתנה להורדה ולצרכים שונים אחרים. אופי השימוש, תדירות השימוש, עיצוב וגודל החלוץ הקופץ ישפיעו על הביצועים שלו ועל שביעות רצון הגולשים באתר שלכם. להלן כמה כללי עשה ואל תעשה בכל הנוגע לשימוש בפופאפים באתר שלכם.
כללי "אל תעשה" לשימוש בפופ אפ:
אל תציפו את הגולשים – גולש שירגיש שהוא מוצף מדי בהודעות, פרסומות והודעות קופצות עשוי לוותר מהר מאוד על התענוג שבביקור וקריאה באתר שלכם ולעזוב אתכם לאתרים של המתחרים שלכם. ראינו לא מעט אתרים שעם הכניסה לאתר דוחפים מספר חלונות עם מסרים שונים לגולשים: אייקון וואטסאפ שקופץ בצד אחד, בר קוקיז המעדכן את הגולש שאתם עושים שימוש בקוקיז ועד לחלונות קופצים שמכסים את כל המסך. השתדלו להימנע מהצפה של מסרים. לא חייב להקפיץ את הפופ אפ מיד עם הכניסה לאתר אלא לאחר כמה זמן שהגולש מבלה אצלכם באתר או כאשר הוא בא לצאת ממנו.
אל תקפיצו פופ אפ שהגולש לא יוכל לצאת ממנו – דבר מעצבן מאוד שנתקלנו בו הוא חלון פופ אפ שכדי לקרוא את התוכן באתר צריך למלא את הפרטים או פשוט לצאת מהאתר ולוותר על התוכן שרצינו לקרוא. רק בעל האתר מפסיד מכך ואולי אתם מפסידים גם לקוח פוטנציאלי. אל תכריחו אנשים להירשם לרשימת התפוצה שלכם באתר.
כללי "עשה" בחלונות קופצים באתר שלכם:
מסר חד וברור – השתדלו להיות תמציתיים עם מסר חד וברור, עדיף משהו חיובי ולא משהו שגורם לרגשות אשם אצל הגולשים. טריקים שיווקיים זולים כמו "מס' עותקים מוגבל" או "יש לכם רק עוד 6 שעות להירשם" אולי עבדו פעם אבל היום הקהל חכם יותר ואינו מאמינים לטריקים שיווקיים אלה. מרבית הגולשים יעריכו דווקא כנות, תמציתיות ומסר ברור.
בדקו איך החלון קופץ גם במחסן וגם במובייל – חצי מהגולשים באינטרנט עושים זאת דרך סמארטפונים ולכן חשוב שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי (כלומר מותאם לגלישה במסכים שונים) וכך גם הפופ שלכם. אם תרצו, תוכלו לחסוך את החלון הקופץ במובייל. אך אם חשוב לכם שהוא יופיע גם במובייל אז בדקו שהוא לא נחתך ומופיע בצורה ברורה עם אפשרות לצאת ממנו כדי לא לפגוע בשביעות הרצון של הגולשים.
תזמנו את הופעת הפופאפ – אנו באופן אישי בעד פופאפים אבל אם משתמשים בהם בצורה נכונה. לפני שהגולש נכנס לאתר ומבין מה קורה מימינו ומשמאלו אין טעם להקפיץ לו ישר חלון שיבקש ממנו להירשם ואפילו לקבל מתנה או משהו אחר. תציגו את הפופאפ רק בעמוד שיש סיכוי שאנשים יתעניינו בו בהצעה מסוימת. הימנעו מחזרות נוספות של החלון הקופץ באותו סשן שבו הגולש נמצא באתר. בעזרת תוסף יעיל אפשר לתזמן שהחלון יקפוץ לאותו משתמש (לפי כתובת IP) נניח רק פעם ביום למשל.