למי שאינו מכיר תולעת המשפט הוא למעשה אתר אינטרנט ללא מטרת רווח, המציג באופן נגיש ופתוח מידע מתוך מערכת המשפט בישראל באופן פומבי. האתר מפרסם פסקי דין מאינספור סוגים ותחומים, מגדול ועד קטן. אחת הבעיות הגדולות באתר הזה הוא שאנשים רבים, מאנשים פרטיים ועד פוליטיקאים, בעלי עסקים, אנשים מפורסמים ואחרים – עשויים להיות מוזכרים שם, גם אם מדובר בפסק דין שאינו קשור בהכרח לפעילותו של אותו אדם/בעל עסק אך עשויים למעשה לפגוע במוניטין שלו. אין לכם טעם לנסות לבקש מהאתר להסיר את התוצאות כיוון שב99.9% מהמקרים הם לא יעשו זאת אלא אם כן המידע עובר על מדיניות האתר שלהם. אז מה בכל זאת ניתן לעשות? האם ניתן למחוק תוצאות מהאתר תועלת המשפט?
מה בכל זאת ניתן לעשות?
האתר תולעת המשפט פועל מתוך זכות הציבור לדעת ולכן גם מבחינה משפטית לרוב לא תוכלו לגבור עליהם גם אם תחליטו להתנגח בהם בבית המשפט להסרת מידע מסוים. מערכת המשפט בישראל עדיין לא חוקקה מספיק חוקים בנושא זכות הציבור לדעת ובניגוד לאירופה שם יש חוק "זכות הציבור להישכח" הרי שבישראל אין חוק כזה ולכן החוק עומד לצידם. מה שאתם כן יכולים לעשות זה להשתמש בטכניקות קידום אורגני בגוגל על מנת לדחוק את התוצאות השליליות למטה בגוגל ולהעלות על פניהן תוצאות חיוביות שיופיעו למעלה ויקטינו את הסיכוי לחשיפה של הגולשים לתוכן שלילי על אותו אדם/עסק/ארגון/גוף כלשהו – ועל ידי כך למנוע את הנזק לתדמית ולמוניטין של הלקוח שלכם. מדובר בחלק בלתי נפרד משירות הנקרא ניהול מוניטין ברשת והוא ניתן לרוב על ידי חברות קידום אורגני לאתרים או חברות פרסום העוסקות בשירות זה (לא כל חברת פרסום מספקת שירות זה).
איך עושים את זה נכון?
כדי לדחוק את התוצאות עם האזכורים השליליים ולקדם תוצאות שיעשו פחות נזק למעלה בתוצאות ניתן יהיה לבצע פעילות ענפה של פרסום תוכן ברחבי הרשת, בפלטפורמות שונות ומסוגים שונים, על מנת לקדם אזכורים חיוביים על פני אותם אזכורים שליליים. לדוגמה: נפתח בלוגים, בניית אתר אינטרנט מקצועי לעסק, פרופילים ברשתות החברתיות, סרטונים ביוטיוב ואתרי סרטונים ונעלה מאמרים ברחבי הרשת באתרים גדולים ומכובדים ובביטויי המפתח שנשתמש בהם בתכנים ובכותרת יופיעו ביטויים שעשויים להיות רלוונטיים לשם של אותו אדם/ארגון/עסק ועשויים להיות מוזכרים בחיפוש ולהוביל לתוצאות של תולעת המשפט ולאותם אזכורים שליליים. ככל שתפתחו יותר נכסים, כתבות ואזכורים שכאלה כך תדחקו את התוצאות השליליות למטה והסיכוי שמישהו ייחשף אליהם יפחת. כמובן שכדאי להוסיף טכניקות קידום שונות כמו שיפור חוויית משתמש, קישורים לעמודים הרלוונטיים והעלאת תוכן איכותי ובעל ערך שיעזרו לגוגל לקבל סממנים חיוביים שיגדילו את המוניטין של העמודים הרלוונטיים ויקדמו אותם למעלה בתוצאות.