אסטרטגיה שיווקית מתייחסת למאמצים המושקעים בקידום העסק והבאת לקוחות חדשים שירכשו את מוצרי/שירותי החברה. האסטרטגיה השיווקית כוללת בתוכה מספר שלבים עיקריים, לרבות בניית תוכנית שיווק לעסק, יצירת ערכי המותג, בניית הצעת הערך שלנו ללקוחות, הבלטת היתרונות שלנו ועוד. ניתן לבחור מבין אסטרטגיות עסקיות ושיווקיות שונות וניתן לבנות אחת המותאמת אישית לצרכים שלכם. אנו בחברת ואמוס מדיה דוגלים ביצירת אסטרטגיה שיווקית לעסקים עם כל לקוח חדש הפונה אלינו ורואים בכך את אחד השלבים הראשונים והחשובים בעבודה יחד. בין אם מדובר על קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני או כל שיטת פרסום אחרת חשוב יהיה לבנות אסטרטגיה שיווקית שתנחה אותנו לאורך הדרך.
מהי המטרה של האסטרטגיה השיווקית ומדוע בכלל צריך אותה?
אסטרטגיה שיווקית משמשת אותנו לתכנון לטווח ארוך בשיווק וקידום העסק שלנו והבאת לקוחות חדשים. האסטרטגיה עשויה להשתנות בין עסק אחד לאחר, בהתאם לשוק שלו ובהתאם למשתנים רבים אחרים. בעלי עסקים הדוגלים בבניית אסטרטגיה שיווקית המתאימה לעסק שלהם נהנים מהצלחות גדולות יותר בעסק ובסופו של דבר גם לביצועים טובים ביותר בקמפיינים שלהם.
ארבעת ה-P באסטרטגיה שיווקית:
בעולם השיווק האסטרטגיה מתבססת בדרך כלל על פי 4 עקרונות הP
1 – PRODUCT – מוצר – מהו המוצר ומהם התועלות שלו לקהל היעד.
2 – PRICE – מחיר – קביעת המחיר ללקוח הקצה אל מול עלויות הייצור/הרכישה של המוצר.
3 – PLACE – הפצה – היכן נרצה להפיץ ולקדם את העסק? לאן עושים משלוחים? ואפיקי ההפצה הרלוונטיים בשרשרת ההפצה.
4 – PROMOTION – קידום מכירות – העלאת הביקוש למוצר באמצעות מהלכי שיווק שונים.
כיצד נבנה אסטרטגיה שיווקית לעסקים?
בשלב הראשון יהיה עליכם לבצע מחקר על השוק שלכם, המתחרים, המוצרים שאתם מספקים וכמובן לאפיין היטב את קהל היעד שלכם. אפיון קהל היעד הינו חלק קריטי כיוון שהוא יעזור לבנות את המסרים השיווקיים שיידרשו בקמפיינים לאחר מכן. צריך להדגיש את היתרונות של החברה, המוצרים והשירותים שהיא מספקת, ולאפיין את הצעת הערך הייחודית שלנו שתספק לנו בידול מהמתחרים. בבניית אסטרטגיה זו נתכנן באילו אמצעים ניתן יהיה להגיע לקהל היעד שאנו צריכים, היכן וכמה להשקיע בפרסום.
בחירת אפיקי הפרסום הרלוונטיים ביותר:
לאחר האפיון בחלק הקודם ניתן יהיה להחליט היכן כדאי לשים את הז'יטונים והמשאבים שלנו ולפרסם את העסק. האם נשאיר בפרסום בפייסבוק? אולי קידום אתרים אורגני? אולי בגלל פרסום ממומן בגוגל או שיווק בווידיאו דרך יוטיוב? תוכלו לבחור את האופציות הרלוונטיות ביותר לעסק שלכם וכמובן לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולבצע שינויים בהתאם.
אסטרטגיית אוקיינוס כחול:
ישנן אסטרטגיות רבות ומגוונות לעסקים. אחת המוכרות שבהן היא אסטרטגיית האוקיינוס הכחול. אסטרטגיה זו מדברת למעשה על שיווק העסק בשוק שאין בו תחרות או שהתחרות בו דלה מאוד, זאת לעומת שיווק באוקיינוס אדום מלא במתחרים מדממים. הרעיון כאן הוא ללכת נגד ההיגיון ולנסות לחשוב בדרכים יצירתיות. עם קצת מחשבה ויצירתיות תוכלו למצוא נישה צדדית או חדשה לתחום שלכם, להביא אליכם את הלקוחות שלכם ולהיות המובילים באוקיינוס החדש שלכם.
רוצים לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם ולא יודעים איפה להתחיל? צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.